[E46 318ti - N46B20A] Skąd jeszcze może cieknąć olej?

zelgi
Posty: 3
Rejestracja: 2 sie 19, 8:45
BMW: E46 318ti 143km 2004r Compact
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce

[E46 318ti - N46B20A] Skąd jeszcze może cieknąć olej?

Post autor: zelgi »

Cześć.
Zostałem niedawno szczęśliwym posiadaczem E46 318ti 143km...
To że mam uszczelniacze do zrobienia to prawie pewne... ale martwią mnie na razie wycieki oleju...
Generalnie silnik pracuje ładnie, zbiera się. Nie ma jakiś wahań obrotów - może jakieś 50-100 na jałowym biegu.

\Na początku ciekł przewód ssący pompy wspomagania - okazał się być sztukowanym więc został wymieniony na używkę i było ok.

\W tym samym czasie wymieniłem oringi na pompie vaccum bo ponoć często cieknie no i czasem wydawało mi się że mam twarde hamulce.
\Wymieniona uszczelka podstawy filtra oleju + chłodniczki oleju. Z podstawy filtra ciekło.

\Po kilku dniach zaczęło kapać pod samochodem, olej. Znaleziona usterka - tryskające fontanny z miejsca gdzie bagnet wchodzi w misę olejową.
Naprawione. Pomyślałem hurra, już nie będzie silnik oznaczał terenu olejem gdzie tylko się zatrzyma.

\Niestety olej nadal kapie, zbiera się w najniższym punkcie misy olejowej, przy skrzyni biegów.
Uszczelka wału jest ok, ponieważ po odkręceniu zaślepki skrzyni (taki półksiężyc - blacha) koło zamachowe? jest suche.
Duuużo oleju było pod kolektorem dolotowym (pod kolektorem wydechowym sucho, uszczelka pokrywy zaworów sucha) i nie miałem jak tego wyczyścić ale wyglądało to na stare rany....

\Wymieniony korek wlewu oleju - pod ori się pociło.

\Obecnie mam wyjęty kolektor dolotowy, wymieniam odmę i przewody. Miałem nadzieję że jakiś przewód lub odma jest uszkodzona i cieknie, ale te miejsca są suche. Wiadomo, odmę wymienię - przewody zostawić stare?
Wszystko jest tak zasyfione na silniku, że nie widać skąd mogło by ciec.
Wymienię jeszcze oringi czujnika prędkości wału i czujników wału.
Elektrozawory suche.

Starałem się przedstawić chronologicznie sytuację.

Gdzie tu może cieknąć olej jeszcze? Po prostu kapie... Wiem że może się wcześniej zebrać na osłonie misy olejowej i poźniej kapać...ale skąd?
zelgi
Posty: 3
Rejestracja: 2 sie 19, 8:45
BMW: E46 318ti 143km 2004r Compact
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce

Post autor: zelgi »

Jakby kogoś interesowało to olej dosłownie lał się z uszczelki misy olejowej.
Generalnie już chyba wszystkie uszczelki silnika przez które może lać się olej wymieniłem.
roque
Bywalec forum
Posty: 251
Rejestracja: 26 lip 19, 23:19
BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: JY71815

Post autor: roque »

U mnie to samo było, wymieniałem uszczelki od góry do dołu, a na końcu okazało się, że to uszczelka misy. Normalnie olej zbieral się na jej śrubach i kapał na osłone usztywniającą zawieszenie i przechodził dookoła na spód i kapał na beton. Swoją drogą uszczelki wymagały wymiany, bo tam też lekko ciekło, ale nie tak jak z misy.

Uszczelka misy z zew wyglądała ok, ale nie miałem za bardzo możliwości podniesienia silnika, zdjęcia misy i wstawienia nowej uszczelki, więc na razie dałem sylikon na wysoką temperature, czy to da rade?

Przecieki tak na oko 2mm na bagnecie co 100-200 km jazdy, wiec sporo ubywało.

Gdy to robiłem to widziałem, że ktoś już tam robił to, bo był inny sylikon, jasny. Czy ASO lub inne warsztaty zakładaja mise na uszczelke + sylikon czy tylko uszczelka ?
Awatar użytkownika
tomx
Bywalec forum
Posty: 274
Rejestracja: 15 paź 18, 8:22
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice

Post autor: tomx »

Uszczelka miski bez ŻADNEGO silikonu, hermetyka itp. Jedyne miejsce gdzie daje się niewielką ilość silikonu to łączenia połówek silnika (4 "skrajne" punkty), tam wypada dać takie małą ilość silikonu żeby w razie czego wypełniły szczeliny.

A sama uszczelka to zwulkanizowany element gumowy z metalowym stelażem. Guma jest lekko grubsza niż blacha, a blacha jest po to żeby przy skręcaniu nie zgnieść gumowej uszczelki. W ogóle nie widzę żeby autor tematu wspomniał o wymianie uszczelek na pokrywie zaworów, to jedno z głównych miejsc wycieku oleju w tych silnikach, co powoduje że olej spływa z góry silnika i jest "wszędzie".
overbreaker
Bywalec forum
Posty: 64
Rejestracja: 5 paź 19, 23:36
BMW: E46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Jasło

Post autor: overbreaker »

Moze tez lac z pompy wspomagania.Niestety u mnie jest cala zabryzgana i bede to robil.
ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Benzyna”