[e46 318i] Wyciek,ciśnienie w układzie,zapowietrzony układ.

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
Fala
Bywalec forum
Posty: 270
Rejestracja: 27 mar 11, 12:35
BMW: 318i 143 KM
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok

#1

Post autor: Fala »

Witam!!Mam problem,a mianowicie cieknie mi z węży układu chłodzenia dokładnie z miejsc pokazanych na rysunku,w środku tych węży są oringi tylko pytanie jakie?Zna ktoś wymiary?Bo za cholerę nigdzie nie mogę nic znaleźć,byłem w Aso to mi dali oring,lecz to był chyba od króćca bo nie pasuje,możliwe że są one sprzedawane tylko w zestawie z wężem??? :shock:
Obrazek
Ostatnio zmieniony 16 kwie 12, 18:29 przez Fala, łącznie zmieniany 1 raz.
Potrzebujesz podpięcia pod komputer?Pisz do mnie,diagnostyka INPA i kodowanie NCS-Expert.
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#2

Post autor: MARC »

Fala pisze:Witam!!Mam problem,a mianowicie cieknie mi z węży układu chłodzenia dokładnie z miejsc pokazanych na rysunku,w środku tych węży są oringi tylko pytanie jakie?Zna ktoś wymiary?Bo za cholerę nigdzie nie mogę nic znaleźć,byłem w Aso to mi dali oring,lecz to był chyba od króćca bo nie pasuje,możliwe że są one sprzedawane tylko w zestawie z wężem??? :shock:

Tak jest to możliwe że są sprzedawane tylko w kmp. Wciągnij swój o-ring zmierz średnicę i po sprawie...
Roki
Weteran
Posty: 1279
Rejestracja: 21 wrz 10, 13:59
BMW: ByłoE46 m47 M54,M57,n42 jest m54b30
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom
VIN: PA70818
Lokalizacja: Radom

#3

Post autor: Roki »

Kurde wymieniałem ostatnio termostat i to samo-napuchła jedna uszczelka i za nic nie chciała wejść-wyciągnij jedną uszczelke i jedź do hydraulicznego.Ona ma coś ok 4cm jak dobrze pamiętam jak mierzyłem.A najlepiej zdejmij przewód od termostatu i zmierz rure termostatu-i dobierz na nią uszczelke.
Sprawdź moje aukcje
https://allegro.pl/uzytkownik/roki863
Ciśnij jeśli masz pasję nie stawaj...Wsiądź odpal fure w gaz napier...aj
Fala
Bywalec forum
Posty: 270
Rejestracja: 27 mar 11, 12:35
BMW: 318i 143 KM
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok

#4

Post autor: Fala »

Niestety oringi zmienione i dalej cieknie,mały wyciek bo mały,na miesiąc doleję z 100-200 ml,ale według mnie coś się dzieje bo nie powinno tak być...Wycieka na prawie wszystkich łączeniach....Wymienię korek i zobaczę czy to coś pomoże,oby nie uszczelka,bo po płukaniu silnika i zmianie z 10w40 na 5w30 coś zaczęła się pocić,jednak oleju nie ubyło nawet pól milimetra....Tylko te wycieki...Nawet zbiorniczek wyrównawczy z góry jest mokry,więc oby to był korek..Układ chłodzący w tych Betach to jakaś tragedia,walczę z nim już od kupna,wcześniej miałem, hOpla Vectrę B i tam to była bajka układ sam się odpowietrzał nawet kropelka nigdzie nie ciekła,żeby tylko był mniej awaryjny... :lol:
Potrzebujesz podpięcia pod komputer?Pisz do mnie,diagnostyka INPA i kodowanie NCS-Expert.
Fala
Bywalec forum
Posty: 270
Rejestracja: 27 mar 11, 12:35
BMW: 318i 143 KM
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok

#5

Post autor: Fala »

Panowie sprawa została rozwiązana! :Yahoo!: Poszedł plastik pod śrubą odpowietrzającą(pod nr 2),przez co układ się zapowietrzał i powstawało większe ciśnienie w układzie(mechanicy twierdzili,że to uszczelka pod głowicą :( ,jednak jakoś intuicja mi mówiła coś innego :) )Po prostu ze starości zrobiła się dziurka(plastik dosłownie rozsypywał się w rękach(zamiast czarny to był brązowy i sypał się jakby był z piasku...),jednak 12 lat zmiennych temperatur zrobiło z nim swoje.Miejsce trudne do znalezienia bo go nie widać(jest od spodu),a na pewno jest to słaby punkt tego plastiku bo nawet w nowym znajduje się tam wycięcie(a myślałem,że to poprzedni właściciel coś nacinał i kombinował),także po paru latach na pewno stąd może ciec...Oczywiście tego plastiku nie można wymienić....Tylko razem z całym wężem nr 1 :x ,który kosztował mnie 200 zeta :evil: .Po wymianie węże są bardziej miękkie i ogrzewanie zrobiło się o wiele lepsze :D
P.S. Zmieniłem tytuł tematu na bardziej obrazujący mój przypadek,na pewno komuś się przyda.Bo zrobiłbym uszczelkę pod głowicą,a problem byłby ten sam,więc 1500 zł a 200 zł za wąż to jest różnica...
Potrzebujesz podpięcia pod komputer?Pisz do mnie,diagnostyka INPA i kodowanie NCS-Expert.
Marcin-e46
Bywalec forum
Posty: 91
Rejestracja: 26 kwie 13, 19:19
BMW: BMW e46 318
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Konin
VIN: FZ91985

#6

Post autor: Marcin-e46 »

Podepnę się pod temat. Problem taki jest padł mi termostat został wymieniony on na zamiennik po pewnym czasie zrobił się podobny problem spadki temperatury i twarde węże. W ostatnim tygodniu kupiłem ori termostat i wymieniłem go . W chwili odkręcenia starego okazało się, że w zamienniku pękły plastiki trzymające termostat. Jest możliwość, że te plastiki popłynęły w układ ?? Po wymianie temperatura jest ok tylko sprawa wygląda tak , że po odpowietrzeniu bynajmniej tak mi się wydaje :oops: w zbiorniczku poziom jest bez zmian tylko , że strumień co powinien powracać i tak zwanie sikać bez powietrza u mnie nie ma go wcale , Po zakręceniu korka i zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu strumień się pokazuje jakiś czas węże są miękkie po czym na drugi dzień znowu twarde. Coś z układem ?? czy wina zapowietrzonego dalej układu ... a może uszczelka ??
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#7

Post autor: MARC »

Mało płynu bądź zapowietrzony układ.
Marcin-e46
Bywalec forum
Posty: 91
Rejestracja: 26 kwie 13, 19:19
BMW: BMW e46 318
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Konin
VIN: FZ91985

#8

Post autor: Marcin-e46 »

MARC pisze:Mało płynu bądź zapowietrzony układ.
Poziom co dziwne na początku pokazuje ok po przejechaniu kolo 100 kilometrów są twarde węże i przy odkręcaniu korka wiadomo płyn wylatuje ale jak zostaje on odkręcony płynu jest aż pod sam korek ... po zakręceniu i przejechaniu się płyn znika i kontrolka od poziomu się zapala ... Jaki sposób tego m54 jest najlepszy żeby go dobrze odpowietrzyć czytałem już dużo i wszędzie co innego odkręcony korek w innym zaś zakręcony i odkręcony odpowietrznik ... Jeden dzień węże sa miękkie i po czym znowu twarde ... Powoli nerwy siadają ..
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#9

Post autor: MARC »

Gdzieś może łapie lewe powietrze...

Na forum jest instrukcja jak go odpowietrzyć, pamiętam że pisałem na temat sporo.
Awatar użytkownika
Grzechu16
Bywalec forum
Posty: 521
Rejestracja: 29 lis 12, 21:37
BMW: E46 318i [m43] 118KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków/Czechowice-Dziedzice

#10

Post autor: Grzechu16 »

Witam,

Podpinam się pod temat gdyż mój problem też dotyczy ciśnienia i wycieku, ale oleju. Wyciska mi olej spod uszczelki pod pokrywą zaworów i spod korka oleju. Uszczelka i korek były stosunkowo niedawno wymieniane bo myślałem, że to w nich tkwi problem. Wymieniłem również może z 5 tyś km temu filtr odmy bo taką opinię też można było znaleźć na forach, żeby go wymienić przy zbyt dużym ciśnieniu. Brak poprawy. Uszczelka pod głowicą była wymieniana również jakieś 50tyś km temu więc tam też nie szukałbym raczej przyczyny problemu. Czy jest coś jeszcze co można sprawdzić w takim przypadku? Gdzie może być coś niedrożne itp?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”