E46 318i Touring Wycie z tyłu na zimnym - podpora wału?

rysiektr
Bywalec forum
Posty: 684
Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
BMW: E46 Touring N42B20A
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#1

Post autor: rysiektr »

Witam
Tydzień temu wymieniałem podporę wału u siebie w samochodzie na FEBI.
Wymiana prosta i przyjemna - poza wymianą szpilek kolektora na łączeniu z katalizatorem, generalnie 2 dni po wymianie odpalam rano samochód jadę sobie do pracy i po ok 100m coś zaczyna strasznie wyć gwizdać itd. i po około 100-200m przestaje i jest cisza.
Tak jest cały czas rano, czyli 1 z czynników jest temperatura.
Wycie pojawia się od prędkości ok 20-30km/h i wyje co raz głośniej do 60-70km/h - nie miałem gdzie się rozpędzić, żeby zobaczyć czy będzie wyć dalej.
Przestaje wyć jak wcisnę sprzęgło i dodaję gazu jadąc na sprzęgle, czyli wszystkie paski rolki itd odpadają, to musi być układ napędowy - moim zdaniem.

Spotkaliście się kiedyś z czymś takim? Super zaje.... podpora FEBI ma łożysko made in daleki tajwan i wysypuje się? Czy może coś innego?
rysiektr
Bywalec forum
Posty: 684
Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
BMW: E46 Touring N42B20A
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#2

Post autor: rysiektr »

Super zajebiste łożysko FEBI made in Germany w nowej podporze wału było odpowiedzialne za to piszczenie.
Kupiłem łożysko KOYO made in Japan za całe 15zł zmieniłem i póki co jest cisza.
Ostatnio zmieniony 3 sty 16, 23:11 przez rysiektr, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#3

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Kolejny przypadek niezadowolenia z zamienników Febi, szacun za wytrwałość. Najważniejsze że już z głowy i dobrze wiedzieć dlaczego :)
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
rysiektr
Bywalec forum
Posty: 684
Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
BMW: E46 Touring N42B20A
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#4

Post autor: rysiektr »

Febi kiedyś było ok, wielokrotnie montowałem elementy zawieszenia tej firmy i było ok. Sam mam wahacze Febi, zrobiłem ok 15 tys na nich i jest ok a tu taki zonk....No ale widać coś musieli w produkcji w chinach wytanić, ewentualnie zmienili dostawcę łożysk na jakiegoś o 2 centy tańszego...
Wiesz musiałem naprawić samochód, ale fakt, po mału tracę do niego cierpliwość... pierwsze poważne mrozy w tym roku i w sobotę wywaliło oring czujnika temp na króćcu przy chłodnicy. A najlepsze jest to, że on występuje w komplecie z całym czujnikiem za ok 120zł w ASO :-) na szczęście znalazłem w garażu pasujący oring na podmianę.
kiceq
Bywalec forum
Posty: 135
Rejestracja: 9 maja 15, 18:01
BMW: e46 coupe
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Kobylka

#5

Post autor: kiceq »

A moze po prostu trafiles trefna sztuke? nawet z lemfordera to sie zdarza.
rysiektr
Bywalec forum
Posty: 684
Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
BMW: E46 Touring N42B20A
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#6

Post autor: rysiektr »

Możliwe, bo generalnie mam w miarę dobre zdanie o Febi, ale tak jak mówisz każdemu zdarzają się wpadki.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ napędowy”