[e46 318i] Rozkręcenie kolumny McPherson, wymiana sprężyn.

Wszystko co dotyczy układu hamulcowego, zawieszenia, układu kierowniczego i napędowego, skrzyni biegów
mack10koro
Bywalec forum
Posty: 75
Rejestracja: 23 lut 10, 11:09
BMW: 318i N42B20A
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Zgorzelec

#1

Post autor: mack10koro »

Pytanko kieruję do osób obeznanych w temacie. Czym odkręcacie górną nakrętkę 21 nad łożyskiem amortyzatora? Wystarczy zwykła nasadka, czy jakaś specjalna aby skontrować amortyzator imbusem. Nakrętka jest otoczona tuleją a w górnej części tłoka jest otwór na imbus. Dajcie jakieś przykłady tego sprzętu i gdzie to kupić bo mam dylemat aby nie było lipy jak wyciągnę kolumnę.
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#2

Post autor: mariryb »

Ja kiedyś rozkręcałem kiedyś u siebie, już dokładnie nie pamiętam jak to zrobiłem ,natomiast nie miałem żadnych specjalistycznych urządzeń, przy wymianie użyłem zwykłych nasadek, klucza płaskiego, imbusów.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Awatar użytkownika
Krzysiek669
Moderator
Posty: 3314
Rejestracja: 9 lip 11, 18:45
BMW: było E46 320d, E91 318d, jest E46 325i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin

#3

Post autor: Krzysiek669 »

Najlepiej mieć kogoś do pomocy, jedna osoba kontruje imbusem lub kluczem z nasadka i imbusem, a druga kluczem płaskim odkreca...jeśli wiesz, że amorek idzie do śmieci to możesz złapać np. żabką lub francuzem za amortyzator najwyżej jak się da, też zablokujesz w ten sposób i druga osoba będzie mogła odkręcić srube ;-) Pamiętaj by wcześniej dobrze skręcić sprężyny ;-)
Roki
Weteran
Posty: 1279
Rejestracja: 21 wrz 10, 13:59
BMW: ByłoE46 m47 M54,M57,n42 jest m54b30
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom
VIN: PA70818
Lokalizacja: Radom

#4

Post autor: Roki »

Zwykłą nasadką...ale nie sciągaj spręzyny w pierwszym etapie odkręcania.wtedy sprężyna rozciąga ci amor i nie kręci się i odkręcisz.Ew.Kawałek gumy,owijasz amor najwyżej jak się da i przytrzymujesz żabką(najwyżej jak się da).
Sprawdź moje aukcje
https://allegro.pl/uzytkownik/roki863
Ciśnij jeśli masz pasję nie stawaj...Wsiądź odpal fure w gaz napier...aj
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#5

Post autor: WKRENTEK77 »

Kolego jak wymieniałem amorki posługiwałem sie nasadką do świec taką jak na tej aukcji http://allegro.pl/nasadka-nasadki-do-swiec-21mm-1-2-cala-yato-1254-i3261985829.html idealna do rozkręcenia kolumny dwa klucze 19 chyba jak pamientam w środek wchodzi imbus do kontry i po sprawie :) znajdziesz w każdym markecie budowlanym typu Castorama albo w sklepach z narzędziami
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#6

Post autor: MARC »

Pistolet pneumatyczny + zestaw nakrętek i po sprawie. Nawet nie trzeba blokować ani trzymać drugim kluczem
pawlo2404
Przyjaciel forum
Posty: 1583
Rejestracja: 18 sty 13, 8:12
BMW: Bmw e46 330i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Kobylka
VIN: Km66970

#7

Post autor: pawlo2404 »

MARC pisze:Pistolet pneumatyczny + zestaw nakrętek i po sprawie. Nawet nie trzeba blokować ani trzymać drugim kluczem
Tak jest najlepiej ,ale nie każdy ma ,a i to czasami bez dobrego klucza hydraulicznego mało przydatne .
ryba
Bywalec forum
Posty: 121
Rejestracja: 13 sie 09, 18:43
BMW: e46 320d
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: PKN

#8

Post autor: ryba »

wystarczy nasadka i zaciskasz to żabką zaciskowa,którą będziesz kręcił.Od góry trzymasz imbusem.I powinno bez problemu odkręcać się a jak nie idzie to pneumat.
mack10koro
Bywalec forum
Posty: 75
Rejestracja: 23 lut 10, 11:09
BMW: 318i N42B20A
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Zgorzelec

#9

Post autor: mack10koro »

Dzięki panowie za rady. Idealne rozwiązanie dla mnie podsunął
WKRENTEK77 pisze:Kolego jak wymieniałem amorki posługiwałem się nasadką do świec taką jak na tej aukcji http://allegro.pl/nasadka-nasadki-do-swiec-21mm-1-2-cala-yato-1254-i3261985829.html idealna do rozkręcenia kolumny dwa klucze 19 chyba jak pamiętam w środek wchodzi imbus do kontry i po sprawie :) znajdziesz w każdym markecie budowlanym typu Castorama albo w sklepach z narzędziami
Mam taką nasadkę a dodatkowo wchodzi przez nią nasadka imbusowa 1/4 cala z przedłużką. To musi wystarczyć bo pneumata nie mam, chociaż mnie korci aby zakupić...
Jak zrobię to skrobnę jak poszło o ile spring nie wystrzeli w twarz %)
mack10koro
Bywalec forum
Posty: 75
Rejestracja: 23 lut 10, 11:09
BMW: 318i N42B20A
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Zgorzelec

#10

Post autor: mack10koro »

Trochę minęło ale zrobione. Nasadka do świec, imbus i szwed dało radę. Najlepiej robić we dwóch ale samemu, tak jak ja, można to zrobić. Jedyne na co należy zwrócić uwagę to po wyjęciu kolumny wahacz opada razem z tarczą i zaciskiem co ostro napina przewód hamulcowy. Później kolumna w imadło, ściskamy springi ściągaczem (lub dwoma w moim przypadku, w zależności od typu), odkręcamy nakrętkę tłoka narzędziami jak wyżej. Skręcenie całości powinno być momentem 64Nm- u mnie poszło na czuja, jedna strona była lekko skręcona druga ledwo poszła. Błędy jakie zauważyłem po przeczytaniu BMW Workshop Manuals to nie wymieniłem nakrętek mocujących kolumnę i nakrętkę tłoka oraz zamontowałem łożysko (poduszkę) amortyzatora z wystającym pinem zamiast go spiłować i przykręcić kolumnę w tym samym miejscu. Druga strona była z pinem wystającym.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Podwozie”