e46 318i pukanie popychaczy lub zaworów
-
- Bywalec forum
- Posty: 28
- Rejestracja: 27 sty 11, 19:26
- BMW: E46 318i LPG
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Szadek
witam
mam problem z autkiem tzn z sinikiem
miałem wlany olej mobil 10w40 i na ciepłym silniku zaczęło coś pukać jakby spod pokrywy zaworów. Działo się to na ciepłym silniku. Wygląda jakby na zawór ale nie jestem pewien. Zaczyna pukać dodam gazu i przestanie, obroty spadną i znów puka, choć nie dzieje się to zawsze przez co trudno jakoś to konkretnie określić. Postanowiłem po 3 tys zmienić olej. Najpierw środek LIQUI MOLY do płukania silnika, następnie nowy filtr i olej VOLVOLINE 10w40 MAXLIFE. Przejechałem ok 2000 km i znowu puka nie puka zależy jaki ma humor...Auto zaprowadziłem do mechanika, przedmuchał wszystkie kanaliki itp olej czysty, w misce też nie było żadnego syfu, kontrolka oleju gaśnie zaraz po odpaleniu. Sprawdził też popychacze itp i wszystko wg niego jest dobre, ja się za bardzo nie znam... I co tu teraz zrobić zmienić olej na mineralny lub może pełny syntetyk wlać, tylko czy nie rozszczelni silnika... choć w sumie płukanka przed wymianą oleju go nie rozszczelniła.. Nie mam już pojęcia, może pomoże ktoś, da jakiś pomysł, radę, sugestię...
chcę mieć autko sprawne ponieważ mam zamiar je sprzedać i nie chcę kogoś wsadzić na minę
może ktoś z łódzkiego najlepiej z okolic łodzi/zduńskiej woli jest w stanie pomóc lub się tym zająć
pozdrawiam i dziękuje z góry za pomoc
mam problem z autkiem tzn z sinikiem
miałem wlany olej mobil 10w40 i na ciepłym silniku zaczęło coś pukać jakby spod pokrywy zaworów. Działo się to na ciepłym silniku. Wygląda jakby na zawór ale nie jestem pewien. Zaczyna pukać dodam gazu i przestanie, obroty spadną i znów puka, choć nie dzieje się to zawsze przez co trudno jakoś to konkretnie określić. Postanowiłem po 3 tys zmienić olej. Najpierw środek LIQUI MOLY do płukania silnika, następnie nowy filtr i olej VOLVOLINE 10w40 MAXLIFE. Przejechałem ok 2000 km i znowu puka nie puka zależy jaki ma humor...Auto zaprowadziłem do mechanika, przedmuchał wszystkie kanaliki itp olej czysty, w misce też nie było żadnego syfu, kontrolka oleju gaśnie zaraz po odpaleniu. Sprawdził też popychacze itp i wszystko wg niego jest dobre, ja się za bardzo nie znam... I co tu teraz zrobić zmienić olej na mineralny lub może pełny syntetyk wlać, tylko czy nie rozszczelni silnika... choć w sumie płukanka przed wymianą oleju go nie rozszczelniła.. Nie mam już pojęcia, może pomoże ktoś, da jakiś pomysł, radę, sugestię...
chcę mieć autko sprawne ponieważ mam zamiar je sprzedać i nie chcę kogoś wsadzić na minę
może ktoś z łódzkiego najlepiej z okolic łodzi/zduńskiej woli jest w stanie pomóc lub się tym zająć
pozdrawiam i dziękuje z góry za pomoc
Ciekawe jak sprawdzil popychacze? Niestety to stary numer w tych silnikach,jeden popychacz nie trzyma a halasu przy tym troche jest i denerwuje
Jak juz bedziesz wymienial to najlepiej wszystkie za jednym strzalem
Jak juz bedziesz wymienial to najlepiej wszystkie za jednym strzalem
-
- Bywalec forum
- Posty: 28
- Rejestracja: 27 sty 11, 19:26
- BMW: E46 318i LPG
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Szadek
no ja nie wiem jak sprawdził chyba "czary mary":P przełożę chyba wszystkie z drugiego silnika w którym na 100% były dobre a wymieniałem silnik bo co innego poleciało i wtedy zobaczymy a co myślicie na temat środka do wyciszania popychaczy firmy LM bo opinie różne?? po wyminie wlałbym go dodatkowo dla świętego spokoju
-
- Bywalec forum
- Posty: 3626
- Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
- BMW: E91 325d
- Rok produkcji: 2008
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Lubin
- VIN: a546854
- Lokalizacja: Lubin
-
- Bywalec forum
- Posty: 392
- Rejestracja: 30 gru 10, 16:43
- BMW: e46 318i 143KM
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: mielec
ja koledze proponuje poszukać inny silnik i wymienic gdyż naprawy starego moga kilkakrotnie przewyższyć zakup innego w dobry stanie
ja bym sie nie bawił w żadne oleje pólsyntetyczne a broń boze mineralne bo to bedzie z czasem smierć dla silnika
ja bym sie nie bawił w żadne oleje pólsyntetyczne a broń boze mineralne bo to bedzie z czasem smierć dla silnika
- Grzechu16
- Bywalec forum
- Posty: 521
- Rejestracja: 29 lis 12, 21:37
- BMW: E46 318i [m43] 118KM
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków/Czechowice-Dziedzice
Chłopie wiesz o czym Ty mówisz w ogóle?danielo6666 pisze:ja koledze proponuje poszukać inny silnik i wymienic gdyż naprawy starego moga kilkakrotnie przewyższyć zakup innego w dobry stanie
ja bym sie nie bawił w żadne oleje pólsyntetyczne a broń boze mineralne bo to bedzie z czasem smierć dla silnika
-
- Bywalec forum
- Posty: 28
- Rejestracja: 27 sty 11, 19:26
- BMW: E46 318i LPG
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Szadek
silnik już wymieniłem właśnie:/ widocznie trafiłem na taki:/ obecnie jestem po zalaniu tego środka do popychaczy i się trochę wyciszyło, na klepie jak traktor, teraz trzeba się wsłuchać żeby usłyszeć klepanie
-
- Przyjaciel forum
- Posty: 3248
- Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
- BMW: E90
- Rok produkcji: 2006
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: ŁÓDŹ
Miałem podobny problem jak jeżdziłem na pół syntetyku postanowiłem przejść na syntetyk i po problemie cicho nawet w największe mrozy.Ale jest ryzyko rozszczelnienia silnika.
- Grzechu16
- Bywalec forum
- Posty: 521
- Rejestracja: 29 lis 12, 21:37
- BMW: E46 318i [m43] 118KM
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków/Czechowice-Dziedzice
U mnie w sumie też występował problem i klepało sobie czasami dosyć głośno. Przy wymianie oleju zalałem go teoretycznie jednym z lepszych półsyntetyków (nie jestem zwolennikiem przechodzenia z półsyntetycznego na syntetyczny itp)i było troszkę ciszej. Jak strzeliła mi uszczelka pod głowicą przy zdemontowanej głowicy coś tam ją przedmuchałem kompresorem ale bez demontażu czegokolwiek i teraz jest cichutko Przy temperaturach rzędu -5 stopni nie zaklepało jeszcze ani razu
-
- Bywalec forum
- Posty: 101
- Rejestracja: 11 kwie 13, 1:03
- BMW: http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=28&t=11276
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: lubuskie
- Miasto: Kostrzyn nad Odrą/Czarnów
i ja sie dorzucę do tematu
a mianowicie po rozgrzaniu bardzo glosno stuka,pierwsza diagnoza jaka postawił mechanik to popychacze...no ale nie zagladal do środka...moim zdaniem szklanki aż tak głośno nie stukaja...
Panowie tak z grubsza co to moze byc? autem aktualnie nie jezdrze zeby nie poglebiac usterki, na dniach mam zamiar sie tym zajac...
jakies porady? dodatkowe doswiadczenia o ktorych nie byla mowa?
a mianowicie po rozgrzaniu bardzo glosno stuka,pierwsza diagnoza jaka postawił mechanik to popychacze...no ale nie zagladal do środka...moim zdaniem szklanki aż tak głośno nie stukaja...
Panowie tak z grubsza co to moze byc? autem aktualnie nie jezdrze zeby nie poglebiac usterki, na dniach mam zamiar sie tym zajac...
jakies porady? dodatkowe doswiadczenia o ktorych nie byla mowa?
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 2 Odpowiedzi
- 3155 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: rysiektr
-
- 6 Odpowiedzi
- 12874 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Sikormen94
-
- 30 Odpowiedzi
- 10997 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Seba97e46
-
- 5 Odpowiedzi
- 4483 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: SebeQ
-
- 6 Odpowiedzi
- 1635 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: adrian23
-
- 15 Odpowiedzi
- 5368 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mariryb
-
- 4 Odpowiedzi
- 9349 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: konrados94
-
- 2 Odpowiedzi
- 845 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Czarnyy
-
- 0 Odpowiedzi
- 1512 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: BartekME46