e46 318i pukanie popychaczy lub zaworów

kammaster
Bywalec forum
Posty: 101
Rejestracja: 11 kwie 13, 1:03
BMW: http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=28&t=11276
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Kostrzyn nad Odrą/Czarnów

#31

Post autor: kammaster »

w takim razie olej zmienimy: ) dzieki za info : )
chojny90
Bywalec forum
Posty: 28
Rejestracja: 27 sty 11, 19:26
BMW: E46 318i LPG
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Szadek

#32

Post autor: chojny90 »

koledzy problem płukania u mnie można powiedzieć że ustąpił, jak się dobrze wsłucham to słyszę, ale mam inny problem bo po pierwszym odpaleniu każdego dnia obroty lekko się przyfalują i głośniej auto pracuje tak jakby nie dostało oleju, tak 10-20 sek i spokój, po ponownym przedmuchaniu kanalików 2 tyg miałem spokój, teraz znów to samo. Olej to jak pisałem volvoline 10w40. Co sądzicie o zmianie na pełny syntetyk skoro piszecie że BMW taki rekomenduje. Trochę obawiam się rozszczelnienia silnika ponieważ był on wymieniany przez mnie i sprzedający mówił że silnik "podobno" pracował na półsyntetyku, choć z drugiej strony wycieków oleju nie widać a dodatkowo po płukance jaką robiłem przed wymianą nic nie zaczęło się pocić ani wyciekać.

pozdrawiam
kammaster
Bywalec forum
Posty: 101
Rejestracja: 11 kwie 13, 1:03
BMW: http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=28&t=11276
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Kostrzyn nad Odrą/Czarnów

#33

Post autor: kammaster »

powiem Ci ze mam podoby problem ale z wachaniem sie co do wymiany oleju,po glowie chodzi te rozszczlnienie silnika a z drugiej strony jak koledzy wczesniej pisali uzyanie polsyntetycznego oleju moze miec swoje skutki uboczne... widze ze masz instalacje LPG moze to w tym siedzi jakiś problem z tymi falujacymi obrotami?
gali80

#34

Post autor: gali80 »

Ten olej to niby taka prosta sprawa ale...
Ja wymienilem olej jakis tydzień temu miałem podobno castrol gtx 5w30 syntetyk (taką butelke znalazłem w bagażnku -pusta) lecz nie będąc pewnym zmieniłem na valvoline 0w30 bo dobre recenzje, dobra rekomendacja, aprobata bmw czyli standard lond life no izalecany do tego typu silnika (n42) i niestety silnik nie do poznania - klepie przy rozruchu 2-3 sek i ogólnie głośnie chodzi niewiem co jest przyczyną ale jedyna jaka mi przychodzi do głowy to były właściciel pewnie zalał przed sprzedaża jakiegoś gówna do silnika żeby go wyciszyć OIL TREATMENT albo inne ścierwo.

I co teraz .... :unknown:
chojny90
Bywalec forum
Posty: 28
Rejestracja: 27 sty 11, 19:26
BMW: E46 318i LPG
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Szadek

#35

Post autor: chojny90 »

nie to nie będzie problem gazu bo gaz sekwencja, odpalam na benzynie to jest jakby nierówna praca silnika a po chwili jest ok, tak jakby wszędzie dostawało olej a przez chwilę po odpaleniu nie dostaje jakby jakiś kanalik zapchany był.. już sam nie wiem co robić chyba rozbiorę górę silnika i sprawdzę sam, ale przyznam że pomysłów coraz mniej:/
hackunek
Bywalec forum
Posty: 674
Rejestracja: 20 cze 10, 15:58
BMW: E46 316i , E36 316i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: M-K

#36

Post autor: hackunek »

wymień zaworek w podstawie filtra oleju, albo popychacze już wyrobione..
chojny90
Bywalec forum
Posty: 28
Rejestracja: 27 sty 11, 19:26
BMW: E46 318i LPG
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Szadek

#37

Post autor: chojny90 »

chodzi ci o część nr.4 z rysunku
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL31&mospid=47631&btnr=11_1568&hg=11&fg=30


a w jaki sposób działa ten zaworek?? czy gdyby przypadkiem nie był on uszkodzony to cały czas byłby ten problem??

jak uda mi się to postaram nagrać filmik, który pokaże pracę silnika, ale jest tak jak mówię tzn silnik tak dziwnie pracuje tylko po pierwszym odpaleniu, później jest spokój, trwa to chwilę max 10-20 sek do momentu jakby dostało gdzieś oleju i się uspokaja
hackunek
Bywalec forum
Posty: 674
Rejestracja: 20 cze 10, 15:58
BMW: E46 316i , E36 316i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: M-K

#38

Post autor: hackunek »

tak to to :) + 2 oringi+ uszczelka
jeśli słabo on trzyma to po nocy olej spłynie z całej górnej części silnika i filtra- przynajmniej tak mi się wydaje...
Może ktoś już miał taki problem? to niech opisze i potwierdzi moje przypuszczenia :)
chojny90
Bywalec forum
Posty: 28
Rejestracja: 27 sty 11, 19:26
BMW: E46 318i LPG
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Szadek

#39

Post autor: chojny90 »

przydałby się wypowiedzi innych, może ktoś się spotkał z tym tylko z jednej strony jeśli ten zaworek trzyma olej to przy wymianie nie zejdzie wszystko i trochę zawsze starego by zostawało, natomiast z drugiej to pompa nie doprowadzi oleju zanim silnik nie ruszy więc trochę oleju powinno zostawać żeby do czasu nabicia ciśnienia było smarowanie...
i bądź tu teraz mądry
hackunek
Bywalec forum
Posty: 674
Rejestracja: 20 cze 10, 15:58
BMW: E46 316i , E36 316i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: M-K

#40

Post autor: hackunek »

yyyy..... jak odkręcisz pokrywkę filtra oleju to wyleci- zobacz jak ona wygląda od środka to zrozumiesz :)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”