E46 318i problem z wentylatorem chłodnicy

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
Jakuz
Posty: 4
Rejestracja: 2 lip 21, 21:04
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#1

Post autor: Jakuz »

Cześć wszystkim. Pojawił się u mnie problem z wentylatorem odkryty kiedy słabo działała klima ostatnio. Zauważyłem, że wentylator kręci non stop na pierwszym stopniu - czy zimny, czy ciepły silnik, nie reagując zwiększeniem obrotów przy włączeniu klimy na postoju. Podpina pod kompa, szybka diagnoza - czujnik temperatury wody przy chłodnicy. Czujnik wymieniony, jednak problem nie wyeliminowany, wręcz pogorszenie sytuacji - teraz wentylator w ogóle nie kręci, czy zimny, czy ciepły silnik. Nie załącza się też po włączeniu klimatyzacji. Termostat się otwiera, bo węże ciepłe (zresztą nie zagotował mi się ani razu przy tych temperaturach które ostatnio były). Po wypięciu wtyczki od czujnika temp. wody wiatrak działa w jednym najwolniejszym trybie (załącza tryb awaryjny i tak obecnie na nim jeżdżę, żeby przez przypadek nic nie zagotowało).
Tutaj pojawia się moje pytanie - czy to będzie padnięty moduł sterowania wentylatora? Mechanik mi mówi, że nie jest pewny czy to to. Klimy nie mam automatycznej. Co mogę jeszcze sprawdzić żeby mieć pewność w diagnozie? Komp oczywiście nie pokazuje żadnego błędu który mógłby na coś wskazać.
Pozdrawiam. :)
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Czujnik zapewne w zamienniku, który można wyrzucić. Diagnostyka to nie tylko błędu, jest opcja sterowania różnymi zakresami pracy wentylatora, od tego należy zacząć, ale z opisu wynika, że to moduł, można jeszcze podpiąć sam silnik wentylatora na krótko, pomijając moduł, aby ocenić czy jest w stanie na 100% działać.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Jakuz
Posty: 4
Rejestracja: 2 lip 21, 21:04
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#3

Post autor: Jakuz »

Dziękuję za odpowiedź. Tak, na krótko z pominięciem modułu działa na fulla. W takim razie utwierdzam się w przekonaniu, że będzie to moduł.
Rzeczywiście jest to zamiennik, ale dlaczego nie będzie pełnił on prawidłowo swojej funkcji? I czym się to może objawiać? Może głupie pytania, ale chciałbym coś więcej na poparcie faktu jego podmiany na oryginał. :)
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Dlatego, że w bmw zamienniki działają jedynie gdy robi je producent części na pierwszy montaż.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”