E46 318i - problem (falowanie, podniesione obroty itp)

Awatar użytkownika
andrzejj86
Posty: 7
Rejestracja: 11 mar 17, 10:51
BMW: E46 318Ci - M43B19 - 118KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: JX30895

#1

Post autor: andrzejj86 »

Witam Was

Przeczytałem juz chyba cały internet i nie wiem co mam robic. Potrzebuje Waszej pomocy.

Silnik to M43B19 z gazem. Odrazu zaznaczam, ze przez ostatni tydzien jedze na samej benzynie.

Problem polega na tym, ze samochod falował mi na obrotach i przy dojedzaniu do swiatel spadał z obrotów i często gasł. W warsztacie sprawdzili mi cały dolot i podobno lewego powietrza brak i rozlozyli rece co z tym zrobic.

Wymieniłem lambde przed katalizatorem, podmieniłem przepływomierz. Dopiero po wyjeciu przepustnicy i krokowego i przeczyszczeniu ich nastapiła poprawa. Przestał falowac i gasnać za to teraz ma podniesione obroty na 1000-1200 obr. Do tego wyskakuje błąd 171. Byłem u elektryka i stwierdził ze lambda przed kataizatorem nie pracuje a jest nowa. Moze cos zakłucac jej prace?

Ponizej zamieszczam zdjecia z INPA.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Napewno niepokoi mnie pulse duty factor is controler 1 i load

Czasami w zakładce rough przy 4 cylindrze jest wieksza wartosc i wykrzyknik

Zauwazylem w wydechu skroplona wode i przy gazowaniu bialy dym.

Macie jakieś pomysły?
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#2

Post autor: WKRENTEK77 »

Daaawno temu zachciało mi się wyczyścić przepustnice i krokowca choć nigdy nie miałem problemów z obrotami .Wyczyściłem ja go gołej blachy wyglądała jak nówka ,pom złożeniu to samo co u Ciebie podwyższone obroty .Pojechałem więc do mechanika od beemek podłączył kompa i mechanicznie obniżył obroty ,coś tam pogrzebał przy przepustnicy i od tej pory spokój .Woda z wydechu i para to norma i nie ma się czym przejmować ,no chyba że będzie to bardzo gęsta para albo dym .
Awatar użytkownika
andrzejj86
Posty: 7
Rejestracja: 11 mar 17, 10:51
BMW: E46 318Ci - M43B19 - 118KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: JX30895

#3

Post autor: andrzejj86 »

Wymiana odmy pomogla. Wszystko wrocilo do normy. Obroty sa juz stabilne.

Ale w inpie nadal mam wykrzykniki przy pulse duty factor is controler 1 i load. Myślicie, ze to moze byc czujnik walka rozrzadu czy moze cos sie dzieje z samym rozrzadem?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Tak ma być, inpa nie jest doskonała :wink:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”