[E46 318i] Potrzebna pomoc w zrozumieniu błedów.

romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#41

Post autor: romanikxxl »

Tak czy siak trzeba go zakodować.

Zapożyczone z neta "Objawy uszkodzonego sterownika to świecąca się kontrolka układu ABS,układu kontroli trakcji ASC a także niedziałający prędkościomierz,ekonomizer,licznik km i spalanie.
Po wymianie sterownika na inny używany należy go zakodować do naszej wersji silnkowej , gdyż pozostanie świecąca się kontrola układu ASC. U mnie do zakodowania sterownika użyto programu KTS do diagnozy BMW.
Kupując inny używany sterownik o tym samym numerze nalezy zwrócić uwagę na to, by był on z auta o takiej samej skrzynii biegów (czyli jeśli nasze auto ma manualną skrzynię biegów dobrze byłoby zamontować w nim sterownik z samochodu, który miał także manualną skrzynię biegów), po prostu łatwiej będzie go zakodować np KTS-em.
Inna sprawa gdy mamy dostęp do oryginalnego oprogramowania jak np w ASO lub dostęp do serwerów BMW,wtedy można zakodować każdy sterownik abs,ale to już będzie większy koszt około 200-300zł.
Należy zwrócić uwagę na to,że nie zawsze kodowanie wariantowe sterownika jest konieczne. Czasami po wymianie sterownika na inny używany, oczywiście o tym samym numerze wszystkie kontrolki gasną same włącznie z układem ASC (warunek: sterownik z auta o takiej samej skrzynii biegów,nieważne czy diesel czy benzyna,anglik czy europa). "
Romanikxxl
kruszka
Bywalec forum
Posty: 295
Rejestracja: 25 sty 14, 14:09
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Bielany Wrocławskie

#42

Post autor: kruszka »

Kabel USB/OBD II posiadam, jednak z dziwnych powodów (prawdopodobnie przez system Win 8 ) "NCS Expert nie będzie działać na Twoim komputerze" - taki komunikat dostaję.
Czy są jakieś inne (najlepiej proste w obsłudze) programy do zaadoptowania tego modułu? Bo opisy z różnych części Internetu (głównie dotyczące NCS'a) są dość enigmatyczne :/
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#43

Post autor: romanikxxl »

Pogadaj z naszym forumowiczem Kamcio http://e46forum.pl/memberlist.php?mode=viewprofile&u=9869

pewnie będzie wiedział więcej niż ja w tym temacie 8) :D
Romanikxxl
kruszka
Bywalec forum
Posty: 295
Rejestracja: 25 sty 14, 14:09
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Bielany Wrocławskie

#44

Post autor: kruszka »

Więc tak - przy pomocy kolegi Kamcio, zdiagnozowaliśmy (po zakodowaniu nowego sterownika ABS), że przyczyna leży prawdopodobnie w pompie ABS. Dzisiaj, przed chwilą wymieniłem tą pompę oraz płyn hamulcowy i odpowietrzyłem cały układ. Po przejechaniu około 50-100m błąd ABSu zniknął samoczynnie, ABS (przy hamowaniu na zapiaszczonej drodze) działał, tak samo jak kontrola trakcji ASC - przy ostrym ruszeniu na takim piachu działała (widać było migającą ikonkę ASC).
Co do starej pompy - z wierzchu wyglądała ślicznie, nic nie świadczyło, że coś może być z nią nie tak. Jednak po jej wyjęciu okazało się, że jest nieszczelna, schodziła od spodu z niej farba (była zlasowana) i cała była tam zardzewiała.

Dziękuję jeszcze raz wszystkim za pomoc, temat można zamknąć :)
Ostatnio zmieniony 27 lut 14, 18:19 przez kruszka, łącznie zmieniany 1 raz.
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#45

Post autor: romanikxxl »

No i git! :good: :D
Romanikxxl
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diagnostyka”