[E46 318i] Potrzebna pomoc w zrozumieniu błedów.

kruszka
Bywalec forum
Posty: 295
Rejestracja: 25 sty 14, 14:09
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Bielany Wrocławskie

#31

Post autor: kruszka »

Tylko jak to sprawdzić? Nie mam możliwości z kimś jej podmienić, a trochę szkoda wydać 500zł za nową część, do której nie ma się pewności, czy faktycznie jest niesprawna. :( Dodatkowo nie ma żadnych nieprzyjemnych dolegliwości, o których czytałem, czyli na przykład "braku mocy" przy przyśpieszaniu.
Póki co nie odnotowałem jakiejś paliwożerności - wręcz przeciwnie. Jestem mile zaskoczony spalaniem około 8l/100km przy dojazdach spoza miasta do jego centrum.
A czy przepływka ma wpływ na ekonomizer i jego wskazania?
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#32

Post autor: romanikxxl »

kruszka pisze: A czy przepływka ma wpływ na ekonomizer i jego wskazania?
Ma :)
Romanikxxl
kruszka
Bywalec forum
Posty: 295
Rejestracja: 25 sty 14, 14:09
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Bielany Wrocławskie

#33

Post autor: kruszka »

Bo przy przyśpieszaniu (nawet niezbyt gwałtownym) wskazówka zawsze wędruje do 20l na ekonomizerze. Nie zastanawiało mnie to za bardzo, bo na komputerze w aucie ojca chwilowe spalanie (przy silniku 1.6 16v) też czasami jest około 17l.
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#34

Post autor: romanikxxl »

kruszka pisze:Bo przy przyśpieszaniu (nawet niezbyt gwałtownym) wskazówka zawsze wędruje do 20l na ekonomizerze. Nie zastanawiało mnie to za bardzo, bo na komputerze w aucie ojca chwilowe spalanie (przy silniku 1.6 16v) też czasami jest około 17l.
Raczej dobrze pokazuje.Przy gwałtownym przyśpieszaniu nawet ma się zamykać ekonomizer(bieg 1,2,3,4,).
Może narazie skup się na podciśnieniu i sterowniku abs.
Romanikxxl
kruszka
Bywalec forum
Posty: 295
Rejestracja: 25 sty 14, 14:09
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Bielany Wrocławskie

#35

Post autor: kruszka »

romanikxxl pisze: Raczej dobrze pokazuje.Przy gwałtownym przyśpieszaniu nawet ma się zamykać ekonomizer(bieg 1,2,3,4,).
Może narazie skup się na podciśnieniu i sterowniku abs.
\

Chyba tak zrobię, bo szukam dziury w całym :P
Dopiero jak pojawią się jakieś niepokojące objawy, to wtedy zajmę się tymi sprawami, a tak jak mówisz - najpierw ważniejszy jest ABS i ASC. Więc może jutro odkręcę moduł i go zbadam :)
Jeszcze raz - dziękuję za pomoc :)
kruszka
Bywalec forum
Posty: 295
Rejestracja: 25 sty 14, 14:09
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Bielany Wrocławskie

#36

Post autor: kruszka »

Niestety, próbowałem zregenerować sterownik ABSu (nic to nie dało), a wczoraj wymieniłem na identyczny sterownik (który pochodził z rozbitego auta, które miało odrobinę inny numer pompy) i dalej nic. Prędkości są pokazywane na zegarach (tak samo jak wcześniej), jednak ABS nadal nie działa.
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#37

Post autor: romanikxxl »

kruszka pisze:Niestety, próbowałem zregenerować sterownik ABSu (nic to nie dało), a wczoraj wymieniłem na identyczny sterownik (który pochodził z rozbitego auta, które miało odrobinę inny numer pompy) i dalej nic. Prędkości są pokazywane na zegarach (tak samo jak wcześniej), jednak ABS nadal nie działa.
Odrobina robi różnicę :D
Romanikxxl
kruszka
Bywalec forum
Posty: 295
Rejestracja: 25 sty 14, 14:09
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Bielany Wrocławskie

#38

Post autor: kruszka »

To znaczy, że trzeba ten sterownik zaadaptować, żeby pracował z tą pompą, czy trzeba wymienić całą pompę?
A jeśli da się to zaadaptować, to w jaki sposób i jakim programem to robić?
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#39

Post autor: romanikxxl »

Oddaj swój sterownik fachowcowi,który zrobi z nim porządek(szukaj na allegro).Jeżeli będzie inny nr sterownika i jeżeli będzie dobry to trzeba go zakodować Np.NCS
Romanikxxl
kruszka
Bywalec forum
Posty: 295
Rejestracja: 25 sty 14, 14:09
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Bielany Wrocławskie

#40

Post autor: kruszka »

Ale właśnie o to chodzi, że kupiony przeze mnie sterownik ma dokładnie taki sam numer, jak ten, który był oryginalnie. Tylko oznaczenia pompy się różniły, choć tylko częściowo.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diagnostyka”