[E46 318i] Potrzebna pomoc w zrozumieniu błedów.

kruszka
Bywalec forum
Posty: 295
Rejestracja: 25 sty 14, 14:09
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Bielany Wrocławskie

#1

Post autor: kruszka »

Witam,
przed chwilą sprawdziłem swoje auto w poszukiwaniu błędów - głównie zależało mi na zdiagnozowaniu dlaczego świecą się kontrolki ABS/ASC. Oto wszystkie kody błędów, jakie odczytałem:

http://send-picture.com/img-52f35c1f2d8d7.html <- Układ ABS/ASC
http://send-picture.com/img-52f35c3c24217.html <- silnik
http://send-picture.com/img-52f35c4e65c85.html<- silnik
http://send-picture.com/img-52f35c602318b.html <- silnik

Zależałoby mi na zrozumieniu błędu ABS/ASC. Chciałbym wiedzieć, czy to wina czujników przy kołach, czy sterownika ABS, lub może całej pompy?
Z góry dziękuję za pomoc :)
isolato

#2

Post autor: isolato »

Z pozostałymi błędami nie miałem u siebie styczności, ale z tym akurat tak. Typowy dla tego silnika 171 błąd. Odczytaj livedata jak pracuje silnik i zobacz jak wyglądają parametry. U mnie walnięta była sonda lambda regulacyjna - wymieniłem i na razie mam spokój. Check engine nie zapala się, błędy będę czytał w najbliższy weekend, to dam znać czy do pamięci dalej coś wlatuje apropo 171 błędu :beer:
kruszka
Bywalec forum
Posty: 295
Rejestracja: 25 sty 14, 14:09
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Bielany Wrocławskie

#3

Post autor: kruszka »

Ok, dziękuję za szybką odpowiedź.
Ale jeszcze co do błędów silnika - nie zapalają mi się żadne lampki/ikonki na desce. INPA pokazuje, że błędy pojawiały się na przebiegu około 182tysięcy, teraz mam już nalatane 187 ponad i póki co (odkąd kupiłem auto 400km temu) nie było żadnych problemów z silnikiem... Więc nie wiem czy coś ruszać, czy nie?

P.S. Jak sprawdzacie auto podczas jazdy? Kabel przez niedomkniętą maskę i otwarte okno u pasażera i tak jeździcie? :P
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#4

Post autor: mariryb »

Ja mam ten sam silnik i jak złapie błąd nigdy mi nie pokazuje Check na desce. Podobno w niektórych wersjach tak jest.

Skoro jest błąd to coś jest nie tak.

Maska się zamknie z przewodem. Wciśniesz go w jakąś szczelinę, szybę lekko opuść i nie będzie problemu.


Edit

Jeśli się nie mylę to błąd 151 to błąd pompy powietrza wtórnego, czyli to coś co buczy po włączeniu silnika na zimnym. Powoduje to rozrzedzenie spalin na zimnym. Możliwe że pompa nie działa, przez co spaliny na zimnym nie spełniają normy i wywala błąd 171.

Co do tej pompy to jej błąd może wywalić np jak jest odłączony/nieszczelny jej przewód (ja kiedyś go odpiąłem i zapomniałem podłączyć i pojawił mi się błąd), może być też uszkodzona, wtyczka odłączona.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Awatar użytkownika
Grzechu16
Bywalec forum
Posty: 521
Rejestracja: 29 lis 12, 21:37
BMW: E46 318i [m43] 118KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków/Czechowice-Dziedzice

#5

Post autor: Grzechu16 »

U mnie zniknięcie błędu 171 zbiegło się z wymianą przepływomierza (na inną oryginalną używkę) z tego co pamiętam.
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#6

Post autor: mariryb »

Ja bym tu zaczął od sprawdzenia tej pompy skoro jest jej błąd - czy jest szczelna, czy działa czy wąż szczelny. Jej zadanie to przeciwdziałanie wywaleniu checka jak silnik zimny/na ssaniu (plus utrzymanie normy spalin EU). Jak z nią będzie już wszystko dobrze to jw - przepływka, sonda, lewe powietrze...
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#7

Post autor: romanikxxl »

Błędy w module ABS,ASC wskazują na walnięte czujniki prędkości obrotowej koła (inaczej czujnik abs):prawy przód i tył lewy oraz na problemy z pompą ABS/ASC. Błąd w 171 może być powodowany błędem 151 :(
Romanikxxl
kruszka
Bywalec forum
Posty: 295
Rejestracja: 25 sty 14, 14:09
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Bielany Wrocławskie

#8

Post autor: kruszka »

romanikxxl pisze:Błędy w module ABS,ASC wskazują na walnięte czujniki prędkości obrotowej koła:prawy przód i tył lewy oraz na problemy z pompą ABS.
A czy tylny lewy czujnik nie odpowiada za pokazywanie prędkości na zegarach? Bo z tym jest wszystko ok u mnie. Testy przeprowadzałem na samochodzie w miejscu - czujniki pokazywały 0km/h, a jedynie ostatni błąd 113 pump unit pokazywał prędkość 30km/h.

Aha i jeszcze jedna sprawa: przedwczoraj byłem na przeglądzie zerowym i mechanik powiedział mi, że jeśli chodzi o normy spalin, to jest lepiej niż dobrze- 0% tlenku węgla, a CO2 na poziomie 80g/km (czy jakieś takie jednostki - dokładnie nie pamiętam).
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#9

Post autor: mariryb »

Tak, lewy tył daje sygnał na zegary.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
kruszka
Bywalec forum
Posty: 295
Rejestracja: 25 sty 14, 14:09
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Bielany Wrocławskie

#10

Post autor: kruszka »

mariryb pisze:Tak, lewy tył daje sygnał na zegary.
Hmm, to z nim wszystko jest ok, bo pokazuje poprawne wartości. Handlarz, od którego kupiłem auto mówił, że winny zapalaniu się kontrolek ABS/ASC jest sterownik ABSu.
Czasami te kontrolki gasną - gdy zerwie się przyczepność kół na śliskiej nawierzchni mocniej przyspieszając.
Dlatego zastanawiam się co tutaj naprawiać - czy winne są czujniki przy kołach (500zł za sztukę), czy sterownik ABS, który być może sam bym dał radę naprawić...

I jeszcze co do pompy powietrza wtórnego, czyli jak rozumiem ten element: http://img03.allegroimg.pl/photos/oryginal/37/75/40/43/3775404399
To wszystko wydaje się być w porządku. Nie czuć/nie słychać uciekającego powietrza, nity są na swoich miejscach, a węże podłączone do tego elementu są całe, nie są popękane, sparciałe i ciągle wydają się dość miękkie/elastyczne. Jedyny lekko niepokojący dźwięk pod maską, to lekki "świst" jednego z łożysk przy paskach - ustaje po kilkunastu sekundach po odpaleniu silnika.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diagnostyka”