[E46 318i] Potrzebna pomoc w zrozumieniu błedów.

kruszka
Bywalec forum
Posty: 295
Rejestracja: 25 sty 14, 14:09
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Bielany Wrocławskie

#21

Post autor: kruszka »

kruszka pisze: Przeczyściłem jedynie styki i skasowałem błędy - nie było ich do pierwszego momentu zerwania przyczepności przez tylne koła, po czym pojawił się ponownie.
Mały update - dzisiaj po dłuższej przejażdżce przez kilkanaście kilometrów wszystko było ok - błąd zniknął zaraz po odpaleniu auta. Jednak później, gdy stałem na światłach nagle pojawił się ponownie i został już do samego końca... Nie wiem co o tym myśleć?
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#22

Post autor: romanikxxl »

Zajrzałbym mimo wszystko do tych czujników abs.
Wymienić płyn hamulcowy też nie zaszkodzi.
Jakie te błędy teraz wyszły?
Romanikxxl
kruszka
Bywalec forum
Posty: 295
Rejestracja: 25 sty 14, 14:09
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Bielany Wrocławskie

#23

Post autor: kruszka »

To tak-najnowsze odczyty z auta:

Obrazek
Obrazek

I odczyty z silnika:
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Dziwna sprawa, bo błędy ABSu podczas badania co chwilę się pojawiały i znikały (na zegarach), a przy drugim podłączeniu do komputera błąd zniknął nawet z INPY :/
I jeszcze jedno - przy gaszeniu silnika, gdy maska jest podniesiona słychać syk - jakby skądś powietrze uchodziło. Nie jest to głośny dźwięk, zaledwie trochę słyszalny.
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#24

Post autor: romanikxxl »

Sterownik pompy abs/asc bedzie do sprawdzenia.Musisz go wykręcić i dać elektronikowi do sprawdzenia bo pewnie są zimne luty!
Bład 171 powoduje:
Nieszczelność (niesprawność) podciśnienia!
Nieszczelnośc w dolocie!
Uszkodzona przepływka!
Niesprawna odma!
Niesprawne sondy lambda!
I to trzeba posprawdzać :D
Romanikxxl
kruszka
Bywalec forum
Posty: 295
Rejestracja: 25 sty 14, 14:09
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Bielany Wrocławskie

#25

Post autor: kruszka »

Klucze nasadkowe (torxy) już do mnie jadą, bo wczoraj zamówiłem na allegro, więc jeszcze w tym tygodniu postaram się wymontować moduł i sprawdzę go sam - może się uda naprawić, choć mile widziane by były schematy, aby ewentualnie jakieś elementy powymieniać.
Jutro na spokojnie poszukam nieszczelnych węży/przewodów od odmy itp, może akurat wina leży po ich stronie.
Dziękuję za pomoc :)

P.S. A co do wartości pokazywanych w trybie "rough" - co one oznaczają i czy w moim wypadku wszystko jest ok?
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#26

Post autor: romanikxxl »

kruszka pisze: P.S. A co do wartości pokazywanych w trybie "rough" - co one oznaczają i czy w moim wypadku wszystko jest ok?
Pokazuje dawkę paliwa na poszczególnych cylindrach (korekcja wtrysku).Wartości mierzone powinny być na wolnych obrotach im bliżej zera tym lepiej(praca silnika jest bardziej równomierna).Po dodaniu gazu wartości wzrosną i powinny spadać do 0.
Romanikxxl
kruszka
Bywalec forum
Posty: 295
Rejestracja: 25 sty 14, 14:09
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Bielany Wrocławskie

#27

Post autor: kruszka »

Ale jak je dokładnie rozumieć? CO to są za jednostki i przede wszystkim, czy tak wskazania jak u mnie świadczą, że jest dobrze, czy wręcz przeciwnie? Bo w pracy silnika nie czuć żadnych problemów - silnik pracuje równo, dobrze wchodzi na obroty i tak samo przyśpiesza...
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#28

Post autor: romanikxxl »

Po informacji z przepływki i sondy sterownik koryguje wtrysk paliwa na poszczególnych cylindrach.A jakie jednostki? Pewnie to pojemność/czas.
Na wolnych obrotach robiłeś pomiar?
Romanikxxl
kruszka
Bywalec forum
Posty: 295
Rejestracja: 25 sty 14, 14:09
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Bielany Wrocławskie

#29

Post autor: kruszka »

Tak, pomiary były robione na wolnych obrotach, jedynie pierwszy z obrazków jest po wciśnięciu gazu (gdy obroty ponownie spadły do minimum).
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#30

Post autor: romanikxxl »

Na 1 i 4 wtrysku jest więcej paliwa a to jest spowodowane błędem 171 . Pewnie jak uporasz się z tym błędem wartości będą mniejszce.
Może to przepływka już słabnie?
Romanikxxl
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diagnostyka”