[E46 318i] Potrzebna pomoc w zrozumieniu błedów.

romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#11

Post autor: romanikxxl »

Może być winny też sterownik ABS ,ponieważ masz błąd 126 komunikacji z ASC.Błąd pompy 113 sugeruje na wiązkę przewodów.Zacząłbym od tego iż sprawdziłbym wtyczkę od sterownika.
Posprawdzaj dokładnie wężyki od podciśnienia.Wypnij jeden aby sprawdzić czy jet podciśnienie.
Romanikxxl
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#12

Post autor: mariryb »

kruszka pisze: I jeszcze co do pompy powietrza wtórnego, czyli jak rozumiem ten element: http://img03.allegroimg.pl/photos/oryginal/37/75/40/43/3775404399
To wszystko wydaje się być w porządku. Nie czuć/nie słychać uciekającego powietrza, nity są na swoich miejscach, a węże podłączone do tego elementu są całe, nie są popękane, sparciałe i ciągle wydają się dość miękkie/elastyczne. Jedyny lekko niepokojący dźwięk pod maską, to lekki "świst" jednego z łożysk przy paskach - ustaje po kilkunastu sekundach po odpaleniu silnika.
Tak to jest ta pompa. Pompa się włącza po odpaleniu silnika (jak zimny) ?
Skasuj błąd i sprawdź czy powraca. Może był incydentalny.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
kruszka
Bywalec forum
Posty: 295
Rejestracja: 25 sty 14, 14:09
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Bielany Wrocławskie

#13

Post autor: kruszka »

mariryb pisze:
Tak to jest ta pompa. Pompa się włącza po odpaleniu silnika (jak zimny) ?
Skasuj błąd i sprawdź czy powraca. Może był incydentalny.
Ciężko mi powiedzieć, nie słychać specjalnie jej pracy - jedyne dźwięki spod maski to silnik i świst łożyska przy paskach. Po paru sekundach po odpaleniu pojawia się jeszcze niższy dźwięk - jakby buczenie. Ciężko mi jest to porównać, bo nie miałem wcześniej styczności z tym modelem :(

A co do sterownika ABSu - postaram się może w najbliższy weekend go wymontować - dostęp do niego jest dość trudny, bo znajduje się on pod zbiorniczkiem płynu hamulcowego i jest osłonięty przegrodą w silniku. Będę musiał najpierw wymontować filtr kabinowy i tą osłonę - może wtedy się do niego dobiorę. Choć wskazówki dostania się do tego elementu mile widziane :)
Ostatnio zmieniony 6 lut 14, 16:08 przez kruszka, łącznie zmieniany 1 raz.
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#14

Post autor: mariryb »

Do pompy powietrza jest łatwy dostęp. koło chłodnicy. Jaj otworzysz maskę i zapalisz samochód to posłuchaj czy chodzi, albo dotknij (może poczujesz wibracje jak działa), ale ogólnie jest ona łatwo zauważalna (jej praca).

Ps może podłącz się pod jakiś istniejący temat bo teraz tu powstały dwa całkowicie inne wątki.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
kruszka
Bywalec forum
Posty: 295
Rejestracja: 25 sty 14, 14:09
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Bielany Wrocławskie

#15

Post autor: kruszka »

romanikxxl pisze:Może być winny też sterownik ABS ,ponieważ masz błąd 126 komunikacji z ASC.Błąd pompy 113 sugeruje na wiązkę przewodów.Zacząłbym od tego iż sprawdziłbym wtyczkę od sterownika.
Posprawdzaj dokładnie wężyki od podciśnienia.Wypnij jeden aby sprawdzić czy jet podciśnienie.
Co do wiązki przewodów, to rozumiem, że powinienem zacząć od przeczyszczenia styków we wtyku modułu?
A w jaki sposób sprawdzać wężyki od podciśnienia - jest jakiś prosty, sprawdzony sposób lub metoda?

I jeszcze jedno pytanie - przed "naprawą" skasować te błędy, czy zostawić, a gdy naprawa przebiegnie pomyślnie, to same znikną?
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#16

Post autor: mariryb »

Naprawić i wtedy skasować. I sprawdzić później czy powrócą.

Węzyki podciśnienia - zobaczyć czy nie są sparciałe. Ja kupiłem w sklepie moto 1metr (10 zł) i wymieniłem większość. Dostęp do nich łatwy.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#17

Post autor: romanikxxl »

kruszka pisze:
Co do wiązki przewodów, to rozumiem, że powinienem zacząć od przeczyszczenia styków we wtyku modułu?
A w jaki sposób sprawdzać wężyki od podciśnienia - jest jakiś prosty, sprawdzony sposób lub metoda?

I jeszcze jedno pytanie - przed "naprawą" skasować te błędy, czy zostawić, a gdy naprawa przebiegnie pomyślnie, to same znikną?
Wiązkę przewodów sprawdź na oko czy są całe(nie poprzerywane) wtyk do sterownika niekiedy wystarczy wypiąć i wpiąć na nowo.Jak najbardziej popraw w nim styki.
Wężyki podciśnienia sprawdzasz też organoleptycznie.Na włączonym silniku wypnij z jednej strony wężyk ,przytkaj palec aby się przekonać czy jest w nim podciśnienie.Wymiana na nowe tylko pomoże.Po tych zabiegach ,które możesz wykonać sam ,skasuj błędy i później sprawdź czy powrócą.Jeżeli nie to będziemy myśleć dalej :)
Romanikxxl
kruszka
Bywalec forum
Posty: 295
Rejestracja: 25 sty 14, 14:09
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Bielany Wrocławskie

#18

Post autor: kruszka »

Niestety póki co poległem. Rozebrałem osłony, wyjąłem filtr kabinowy, ale do odkręcenia sterownika ABS od pompy ABSu potrzeba dziwnej nakładki do klucza nasadowego, której jeszcze nie mam (sam moduł trzyma się na 4 śrubach). Przeczyściłem jedynie styki i skasowałem błędy - nie było ich do pierwszego momentu zerwania przyczepności przez tylne koła, po czym pojawił się ponownie.
Nie spodziewałem się, że ten moduł będzie w ten sposób przykręcony, w różnych opisach czytałem, że wystarczy odkręcić dwie śrubki i sterownik odchodzi od pompy bez problemu.
A jeszcze co do przewodów podciśnienia, rozumiem, że nie chodzi o metalowe rurki, które wychodzą z góry pompy ABS? A to jedyne przewody, oprócz zasilania, które dochodzą do całego elementu ABSu...

P.S. Jak na załączonym obrazku - do tych śrub nie miałem nasadki: http://autoczesci-tz.pl/taile/abs/10x0948-0802x3xxx34x51xx6751768xx5WK8467_2.jpg To chyba nasadkowy Torx E22 albo E24, jeśli się nie mylę?
Ostatnio zmieniony 8 lut 14, 15:31 przez kruszka, łącznie zmieniany 2 razy.
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#19

Post autor: mariryb »

Przewody podciśnienia to chodzi o gumowe wyzyki, grubości pol centymetra. Są sprzodu, podłączone do kolektora ssącego i kilku elementów.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#20

Post autor: romanikxxl »

Romanikxxl
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diagnostyka”