E46 318i N42b20 ocena pracy Vanos w DIS - Film

rysiektr
Bywalec forum
Posty: 684
Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
BMW: E46 Touring N42B20A
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#1

Post autor: rysiektr »

Witam Panowie
Pacjent to E46 z N42B20, odpaliłem dzisiaj DISa w swoim samochodzie. Zrobiłem analizę wskazań VANOSów. Zerknijcie Panowie czy to że Vanos na wałku wydechowym na wolnych obrotach ma być na prawie 120 stopni? Czy to jest błąd? Także wskazanie adaptacji wałka ssącego jest ok czy nie?

Nie wiem jak wrzucić film na forum, dlatego zamieszczam link
https://www.youtube.com/watch?v=q2D1xOhfZrs&feature=youtu.be
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#2

Post autor: MARC »

Nie rób analizy tylko wykonaj test pracy vanosów
rysiektr
Bywalec forum
Posty: 684
Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
BMW: E46 Touring N42B20A
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#3

Post autor: rysiektr »

Jeśli chodzi o ten test pracy w którym vanos ssacy albo wydechowy jest przedstawiany (w zależności co wybierzemy) podczas pracy silnika to robiłem. Ale nie można wtedy podejrzeć kąta o jaki vanosy są przedstawiane. Ale przed testem jak i zaraz po parametry vanosów są podobne. Dodatkowo w momencie kiedy przedstawiony jest vanos wydechowy da się słyszeć trochę głośniejszą pracę silnika takie ciche terkotanie (początek końca zespołu regulującego wałka wydechowego?). Na ssącym różnicy w dźwięku nie ma. Na filmie widać też że kąt vanosa ssacego na wolnych obr. Jest w granicy 70-80 i rośnie w miarę dodawania gazu a wydechowy ma ok 100 i przy dodawaniu gazu zaczyna na początku spadać a później rośnie. Więc nie wiem czy tak ma być czy np. jest za małe ciśnienie oleju aby wysterować prawidłowo vanos wydechowy?
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#4

Post autor: MARC »

Masz jakieś objawy uszkodzonego vanosa ?

Pytam ponieważ chcę się dowiedzieć dlaczego aż tak bardzo drążysz temat, bez innych podtekstów.
rysiektr
Bywalec forum
Posty: 684
Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
BMW: E46 Touring N42B20A
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#5

Post autor: rysiektr »

MARC pisze:Masz jakieś objawy uszkodzonego vanosa ?

Pytam ponieważ chcę się dowiedzieć dlaczego aż tak bardzo drążysz temat, bez innych podtekstów.
Spoko :beer:
Faluje mi na zimnym delikatnie i czasami na zimnym jest tak jakby któryś zapłon wypadał na ułamek sekundy bo delikatnie zatrzęsie silnikiem. Dodatkowo czasami przy gwałtownym przyspieszaniu przy ok 3tys obr czuć delikatne szarpnięcie.
Dolot jest szczelny, świece nowe - uprzedzam pytanie.
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#6

Post autor: MARC »

To nie koniecznie vanos.

Sprawdzałeś parametry na pracującym silniku ?

Sprawdź przepływomierz.
rysiektr
Bywalec forum
Posty: 684
Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
BMW: E46 Touring N42B20A
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#7

Post autor: rysiektr »

Sprawdzałem, wszystko w porządku, przepływka chodzi w całym zakresie, czujniki wałka i wału ok. Mam 2 sondy więc w INPIe wywala błąd przy ANALOG3 w DISie widać, że sondy chodzą w całym zakresie (swoją drogą w E46 są sondy 5V? ).
Ja obstawiam, że Vanos wydechowy leży (albo jego sterowanie) bo na moje oko powinien się przestawiać podobnie jak ssący a nie jakoś tak dziwnie. W momencie jak wymieniałem uszczelniacze dokładnie obejrzałem wałki i nie było widać żeby one albo panewki były przytarte.
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#8

Post autor: MARC »

Sprawdź DIS'e

Widzę że inne fora też zaatakowałeś.
Wydaje mi się że za dużo się naczytałeś odnośnie vanosa ;)
rysiektr
Bywalec forum
Posty: 684
Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
BMW: E46 Touring N42B20A
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#9

Post autor: rysiektr »

MARC pisze:Sprawdź DIS'e

Widzę że inne fora też zaatakowałeś.
Wydaje mi się że za dużo się naczytałeś odnośnie vanosa ;)
Tak zaatakowałem, bo wszyscy piszą o niedomaganiach N42 a o rozwiązaniu problemów już mniej. Jeśli już to typowe usterki, które są łatwe do zdiagnozowania i usunięcia. Mało jest konkretnych info na temat tego silnika, prawidłowych parametrów pracy itp. A z racji tego, że mam wykształcenie stricte techniczne i delikatny problem z tym silnikiem chciałbym poznać jak najlepiej ten silnik, żeby swój problem rozwiązać.
Naczytałem się trochę o Vanosie, żeby wiedzieć jak działa. Bo o dokładniej diagnozie Vanosa w tym silniku konkretnych info nie znalazłem. Wiem, że ECU steruje nim poprzez elektrozawory, ale kiedy? O ile powinny się przestawiać? Takich info już nie ma. A przydałoby się jeszcze info jakie parametry ich pracy są poprawne, stąd mój atak na inne fora, większa szansa, że ktoś kto ma taką wiedzę jaką szukam się wypowie.
Odnośnie DISa i sondy był tylko 1 parametr w [V] który zmieniał się od ok 0,2V do coś koło 4.8V stąd moje zdziwienie.
Szkoda, że ani w INPA ani w DISie nie ma podpowiedzi w jakich "widełkach" powinno się mieścić dane wskazanie, albo nawet mamy porównanie jakiego wskazania czujnika oczekuje ECU a jakie daje nam czujnik. Tak jest w programach diagnostycznych grupy VW typu VAG-COM, VCDS, to bardzo ułatwia diagnozę. Przydałby się taki program do BMW :oops:
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#10

Post autor: MARC »

W DISie jest przedział

Co do Vanosa to przyjęta jest tolerancja na parametrze adaptacji +/- 5.00 między wlotem a wylotem.

Co do sond to nie powinny pracować aż na tak wysokim napięciu jak podajesz.
Weź pod uwagę to że INPA to nie jest dobry i DOKŁADNY program do diagnostyki, to tylko zabawka.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diagnostyka”