E46 318i n42b20- nie odpala

roque
Bywalec forum
Posty: 251
Rejestracja: 26 lip 19, 23:19
BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: JY71815

#11

Post autor: roque »

Zobacz na IMPIE test na pompe paliwa to bedziesz pewny ze wszystko w ukladzie elektrycznym pompy działa poprawnie, wtedy normalnie pompa bedzie pompowac paliwo do filtra i z filtra paliwo wróci do baku. Ktoś z forum pewnie jest z warszawy to może pomoże ;-)

Ja też miałem taki przypadek kiedyś, że nie mogłem odpalić, testowałem miernikiem i brak napięcia na pompie, a jednak po wymianie na nową działa. Tam idą chyba 4 przewody, 12V i 5V. Do konca się na tym nie znam, ale może komputer widzi, że coś jest nie tak, np: zwarcie w pompie i już nie włącza przekaźnika, więc pompa nie działa przy próbie odpalenia.

Miałem też podobny przypadek w Mercedesie W203, cuda robiliśmy, tu tam, cewki, świece, wtryski, a okazało się że to tylko pompa zatarta.

Wiele Cie to nie kosztuje sprawdzić, a będziesz pewny i można szukać dalej jeśli to nie to.

Możesz wyciągnąć pompę i podłączyć 12v ręcznie, ale to test nie do konca miarodajny, bo pompa może się kręcić, ale daje słabe ciśnienie i przetestujesz tylko czy ona sama działa.
Awatar użytkownika
Err
Bywalec forum
Posty: 166
Rejestracja: 26 sie 16, 15:03
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Moje miasto

#12

Post autor: Err »

Może ews nie podaje jak trzeba, ja miałem czasami martwą pompę pb, wymieniłem i kupa, aż przestał całkiem odpalać wtedy okazało się że to ews z najprawdopodobniej uszkodzonym elmos'em
Jeżdżę TIR'em, lubię zmieniać biegi :guma:
Jkst
Posty: 9
Rejestracja: 14 cze 20, 0:23
BMW: E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#13

Post autor: Jkst »

Cześć! Dzięki wszystkim za odpowiedzi, bardzo mi pomogliście, problem rozwiązany :1st:

Dla ludzi, którzy mają podobny problem do mojego:
Silnik zaczął gorzej chodzić z dołu, na pierwszych biegach przy ruszaniu (czyli tam gdzie benzyna wspomaga LPG w moim przypadku), zapalił się check i wieczorem normalnie odpalał, rano zdechł. Sprawdzałem wszystko, przekaźniki pod maską, za schowkiem, bezpieczniki itd, a i tak nie było napięcia na pompie paliwa do tego jakieś błędy ma kompie. Okazało się, że właśnie pompa paliwa padła, co jest też dziwne, bo przecież na wtyczce nie było prądu. Czytałem różne tematy i na kilku trafiłem, że ktoś też nie miał prądu sprawdzał wszystko i okazywało się że to jednak pompa a nie kabel, przekaźnik czy bezpiecznik. Nie wiem od czego to zależy, czemu nie podaje prądu po uszkodzeniu pompy, czy automatycznie odcina (niektórym, a niektórym nie) po usterce (być może zależy od rodzaju uszkodzenia?). Wiem, że paru osobom pompa na krótko podłączona działała, ale w baku nie, też się zastanawiam skąd takie akcje, że po wymianie wszystko śmiga. Więc jak wam stanie beta to sprawdzajcie to co kolega napisał, test 7,2 jak są obroty to nie będzie to czujnik walka mimośrodowego, jeśli miałby to być siłownik vvt to by zapaliła na przepustnicy. Polecam dać plaka do dolotu na test czy iskra jest, jak jest i stoi a pompa nie pracuje ogarnij kogoś kto by Ci pożyczył :) dla testu pompę, ja kupiłem w ciemno, ale się udało. Dodam też, że u mnie nie wydaje w ogóle dźwięku pompa paliwa, daje na zapłon i cisza, a odpala. Oczywiście bez foteli i z odkręconym deklem sprawdzałem, już myślałem, że kasa w błoto bo wszyscy piszą o charakterystycznym dźwięku pompy, którego u mnie nie ma (przynajmniej w srodku, jak kumpel odpalał na zapłon, to słyszałem wyraźnie coś przez jakąś sekundę lub dwie, ale będąc na zewnątrz)

Mam jeszcze pytanie do zorientowanych, jak nikt nie będzie wiedział z tych co lookają temat, zapytam gdzieś indziej na forum. Znacie kogoś, kto zrobi uszczelniacze zaworowe bez zdejmowania głowicy w Warszawie?
roque
Bywalec forum
Posty: 251
Rejestracja: 26 lip 19, 23:19
BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: JY71815

#14

Post autor: roque »

Super, że się udało ;-) Ja miałem podobny problem i pompa miała zwarcie, raz działała, raz nie , gdy podpinałem na krótko. np miałem tak, że rozebrałem to, wyciągłem z baku, wsadziłem z powrotem i cyk, auto odpala. Gdy zgasiłem to już nie odpaliłem i pomagało ponowne rozebranie. Finalnie wymiana pompy.

Możliwe, że jej nie słychać bo już dobiła ciśnienie i nie potrzebuje. U mnie słychać prace pompy na zimnym silniku rano, ale tez nie zawsze.
Jkst
Posty: 9
Rejestracja: 14 cze 20, 0:23
BMW: E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#15

Post autor: Jkst »

No właśnie powinno ją być słychać przy tym pierwszym odpaleniu po 3 tygodniach, specjalnie nasłuchiwałem, bo w przewodzie nie było benzyny, bo wymieniając pompę trochę rozlałem (niewiele i tak w środku było) i cisza. Na zewnątrz później słychać taki dźwięk jakby właśnie jakiś mechanizm się ładował (jak stała uszkodzona tego nie było), a w środku nic. Piszę to tak ogólnie, bo może komuś pomoże w jakiś sposób info, że nie zawsze ta pompa jest słyszalna jak większość twierdzi :unknown:
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „LPG”