E46 318I N42 Wymiana sprzęgła i dwumasy

Awatar użytkownika
Seba97e46
Bywalec forum
Posty: 134
Rejestracja: 20 wrz 16, 20:52
BMW: E46 318i N42 2001r
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto:

#1

Post autor: Seba97e46 »

Witam, orientuje się ktoś czy da się samemu bez większych problemów wymienić sprzęgło wraz z kołem dwumasowym w BMW E46 2.0 143km?
Czy sprzęgło i dwumasa pasuje od słabszych silników, np. 1.8?
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#2

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Jeśli masz sprzęt i znasz podstawy to sam dasz radę, czy pasują inne graty to już trzeba porównać po numerach.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Awatar użytkownika
Seba97e46
Bywalec forum
Posty: 134
Rejestracja: 20 wrz 16, 20:52
BMW: E46 318i N42 2001r
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto:

#3

Post autor: Seba97e46 »

Dobrodziej_1983 pisze:Jeśli masz sprzęt i znasz podstawy to sam dasz radę, czy pasują inne graty to już trzeba porównać po numerach.
Tak przy autach to już dużo się nagrzebałem więc raczej dam radę, obawiałem się że trzeba jakoś ustawiać sprzęgło. Co do tych numerów to właśnie chciałem zamówić wcześniej przed demontażem aby mieć już wszystko gotowe i zrobić to w jeden dzień.
Szukam używki sprzęgła i dwumasy w ładnym stanie i po małym przebiegu albo luka, bo moja to już raczej tragedia drży pedał sprzęgła, przy ruszaniu się uślizguje sprzęgło i bije na bude.
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#4

Post autor: Dobrodziej_1983 »

No to już pewnie stan agonalny, ale używki bym szukał ewentualnie dwumasy, bo droga jak cholera. Sprzęgło to bym nowe brał na Twoim miejscu.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
damiang

#5

Post autor: damiang »

Ile przebiegu? U mnie jest 228k i siedzi dwumas fabryczny który jest w nienajlepszym stanie ale pracuje jeszcze poprawnie. Sprawdź DOKŁADNIE dolot czy nie masz tam jakiejś nieszczelności. Też mi szarpał, pedał wibrował i okazało się, że niedokręcony był "cybant" na łączeniu przepustnicy z gumą (ta guma tez potrafi pękać na zagięciach) od przepływki. Robiłem sprzęgło jakieś 6000km temu i objaw był taki, że po kilku ostrych (jak na 1.8 :-P) startach nie dało się jechać: rwał, śmierdziało, jakieś bicie było, słabo przyspieszał.

Powodzenia
Awatar użytkownika
Seba97e46
Bywalec forum
Posty: 134
Rejestracja: 20 wrz 16, 20:52
BMW: E46 318i N42 2001r
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto:

#6

Post autor: Seba97e46 »

Wczoraj wymieniłem dwumase ze sprzęgłem, kupiłem używany komplet po małym przebiegu, tarczę i docisk dałem do regeneracji, doszło jeszcze nowe łożysko oporowe. Pedał sprzęgła już nie drży, auto ładnie ciągnie, widać lekką różnice w mocy. Stare sprzęgło miało jeszcze widoczne nacięcia ale było strasznie wyślizgane bo się świeciło jak lustro a dwumasa miała już spore luzy przy kręceniu. Jedyny problem teraz że czuć luzy gdzieś na przeniesieniu napędu bo przy gwałtownym puszczeniu sprzęgła albo zmianie biegów jest stuknięcie gdzieś z tyłu i czuć szarpnięcie.
damiang pisze:Ile przebiegu?
235 tys. ;)
damiang

#7

Post autor: damiang »

Z tym stukiem i szarpnięciem wojuje już jakiś czas. Sprzeglo komplet mam nowe, dwumas od nowości ale jeszcze chwile pożyje. Zrobione tuleja 9 dyfra razem z 7 (2x) i mam wrażenie, że jest gorzej hehe :-) Skrzynia biegów luzy ma? Dyfer wyciągany przy wymianie tulej i jest spoko, przy okazji się dowiedziałem, że mam 25% szpere :-P
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#8

Post autor: Broder »

Seryjna szpera w e46? Gratuluje :) :)
Zapewne luzy maja przeguby/polosie, chyba najczesciej spotykana usterka przy stukach
Obrazek
Awatar użytkownika
Seba97e46
Bywalec forum
Posty: 134
Rejestracja: 20 wrz 16, 20:52
BMW: E46 318i N42 2001r
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto:

#9

Post autor: Seba97e46 »

Dokładnie, te luzy trochę działają na nerwy bo sprzęgło nowiutkie a nie da czasami płynnie zmieniać biegów, szczególnie niższe 1 i 2. Będę musiał zobaczyć co tam się dzieje jak pogoda będzie lepsza. A czy to normalne, że sprzęgło łapie tak w połowie? I jeszcze mam pytanko czy nie wie ktoś z was gdzie można kupić cewkę sprzęgła kompresora klimy?
damiang

#10

Post autor: damiang »

Zależy na jakim biegu, im niższy tym sprzęgło bierze niżej. Sprzęgła w e46 hydrauliczne ogólnie biorą tak w połowie albo i wyżej nawet.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”