E46 318I N42 Wymiana sprzęgła i dwumasy
- Seba97e46
- Bywalec forum
- Posty: 134
- Rejestracja: 20 wrz 16, 20:52
- BMW: E46 318i N42 2001r
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto:
E46 318I N42 Wymiana sprzęgła i dwumasy
Witam, orientuje się ktoś czy da się samemu bez większych problemów wymienić sprzęgło wraz z kołem dwumasowym w BMW E46 2.0 143km?
Czy sprzęgło i dwumasa pasuje od słabszych silników, np. 1.8?
Czy sprzęgło i dwumasa pasuje od słabszych silników, np. 1.8?
- Dobrodziej_1983
- Moderator
- Posty: 5048
- Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
- BMW: E39 525i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
- VIN: PK82840
Jeśli masz sprzęt i znasz podstawy to sam dasz radę, czy pasują inne graty to już trzeba porównać po numerach.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Jest: Mercedes ML 500
- Seba97e46
- Bywalec forum
- Posty: 134
- Rejestracja: 20 wrz 16, 20:52
- BMW: E46 318i N42 2001r
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto:
Tak przy autach to już dużo się nagrzebałem więc raczej dam radę, obawiałem się że trzeba jakoś ustawiać sprzęgło. Co do tych numerów to właśnie chciałem zamówić wcześniej przed demontażem aby mieć już wszystko gotowe i zrobić to w jeden dzień.Dobrodziej_1983 pisze:Jeśli masz sprzęt i znasz podstawy to sam dasz radę, czy pasują inne graty to już trzeba porównać po numerach.
Szukam używki sprzęgła i dwumasy w ładnym stanie i po małym przebiegu albo luka, bo moja to już raczej tragedia drży pedał sprzęgła, przy ruszaniu się uślizguje sprzęgło i bije na bude.
- Dobrodziej_1983
- Moderator
- Posty: 5048
- Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
- BMW: E39 525i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
- VIN: PK82840
No to już pewnie stan agonalny, ale używki bym szukał ewentualnie dwumasy, bo droga jak cholera. Sprzęgło to bym nowe brał na Twoim miejscu.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Jest: Mercedes ML 500
Ile przebiegu? U mnie jest 228k i siedzi dwumas fabryczny który jest w nienajlepszym stanie ale pracuje jeszcze poprawnie. Sprawdź DOKŁADNIE dolot czy nie masz tam jakiejś nieszczelności. Też mi szarpał, pedał wibrował i okazało się, że niedokręcony był "cybant" na łączeniu przepustnicy z gumą (ta guma tez potrafi pękać na zagięciach) od przepływki. Robiłem sprzęgło jakieś 6000km temu i objaw był taki, że po kilku ostrych (jak na 1.8
) startach nie dało się jechać: rwał, śmierdziało, jakieś bicie było, słabo przyspieszał.
Powodzenia

Powodzenia
- Seba97e46
- Bywalec forum
- Posty: 134
- Rejestracja: 20 wrz 16, 20:52
- BMW: E46 318i N42 2001r
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto:
Wczoraj wymieniłem dwumase ze sprzęgłem, kupiłem używany komplet po małym przebiegu, tarczę i docisk dałem do regeneracji, doszło jeszcze nowe łożysko oporowe. Pedał sprzęgła już nie drży, auto ładnie ciągnie, widać lekką różnice w mocy. Stare sprzęgło miało jeszcze widoczne nacięcia ale było strasznie wyślizgane bo się świeciło jak lustro a dwumasa miała już spore luzy przy kręceniu. Jedyny problem teraz że czuć luzy gdzieś na przeniesieniu napędu bo przy gwałtownym puszczeniu sprzęgła albo zmianie biegów jest stuknięcie gdzieś z tyłu i czuć szarpnięcie.

235 tys.damiang pisze:Ile przebiegu?

Z tym stukiem i szarpnięciem wojuje już jakiś czas. Sprzeglo komplet mam nowe, dwumas od nowości ale jeszcze chwile pożyje. Zrobione tuleja 9 dyfra razem z 7 (2x) i mam wrażenie, że jest gorzej hehe
Skrzynia biegów luzy ma? Dyfer wyciągany przy wymianie tulej i jest spoko, przy okazji się dowiedziałem, że mam 25% szpere 


- Broder
- Specjalista
- Posty: 2088
- Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
- BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: EX93017
Seryjna szpera w e46? Gratuluje

Zapewne luzy maja przeguby/polosie, chyba najczesciej spotykana usterka przy stukach


Zapewne luzy maja przeguby/polosie, chyba najczesciej spotykana usterka przy stukach

- Seba97e46
- Bywalec forum
- Posty: 134
- Rejestracja: 20 wrz 16, 20:52
- BMW: E46 318i N42 2001r
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto:
Dokładnie, te luzy trochę działają na nerwy bo sprzęgło nowiutkie a nie da czasami płynnie zmieniać biegów, szczególnie niższe 1 i 2. Będę musiał zobaczyć co tam się dzieje jak pogoda będzie lepsza. A czy to normalne, że sprzęgło łapie tak w połowie? I jeszcze mam pytanko czy nie wie ktoś z was gdzie można kupić cewkę sprzęgła kompresora klimy?
Zależy na jakim biegu, im niższy tym sprzęgło bierze niżej. Sprzęgła w e46 hydrauliczne ogólnie biorą tak w połowie albo i wyżej nawet.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
- 9 Odpowiedzi
- 2405 Odsłony
-
Ostatni post autor: maniek21112
-
- 9 Odpowiedzi
- 7510 Odsłony
-
Ostatni post autor: niko83
-
- 6 Odpowiedzi
- 2662 Odsłony
-
Ostatni post autor: adi3d
-
- 6 Odpowiedzi
- 3648 Odsłony
-
Ostatni post autor: MrLegal
-
- 3 Odpowiedzi
- 2297 Odsłony
-
Ostatni post autor: Olgierd
-
- 2 Odpowiedzi
- 3392 Odsłony
-
Ostatni post autor: maniek21112
-
- 0 Odpowiedzi
- 1212 Odsłony
-
Ostatni post autor: spankielore
-
- 0 Odpowiedzi
- 664 Odsłony
-
Ostatni post autor: Arczi
-
- 2 Odpowiedzi
- 3698 Odsłony
-
Ostatni post autor: 126maxi
-
- 1 Odpowiedzi
- 1229 Odsłony
-
Ostatni post autor: xlc