[E46 318i m43tub19] Ubywający płyn chłodniczy

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
LeszekLK

#1

Post autor: LeszekLK »

Ostatnio zaświeciła mi się kontrolka niskiego poziomu płynu chłodniczego a z tydzień wcześniej sprawdzałem i było ok. Teraz dodałem trochę, nie dużo ale zawsze.

Więc albo jest gdzieś wyciek albo uszczelka pod głowicą.

Czy są jakieś typowe miejsca gdzie może być nieszczelność?

Wysłane z mojego Lenovo TAB 2 A7-30H przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#2

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Sam zbiorniczek lub na króćcu plastikowym w okolicach termostatu. Zrób test na co2.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Awatar użytkownika
michal1400
Bywalec forum
Posty: 278
Rejestracja: 14 lip 16, 2:35
BMW: BMW E46 318Ci
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Olkusz/Kraków
VIN: JX38472

#3

Post autor: michal1400 »

Tak jak napisał Dobrodziej. Najprawdopodobniej króciec plastikowy (1708808)
http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/1708808-koncowka-przylaczeniowa
Wymieniłem u siebie końcem sierpnia.
LeszekLK

#4

Post autor: LeszekLK »

Ten króciec znajduje się z tyłu silnika?
Jest gdzieś jakaś część, wąż pod alternatorem albo jeszcze niżej bo tam gdzieś idzie para jak się silnik nagrzeje.

Wysłane z mojego Lenovo TAB 2 A7-30H przy użyciu Tapatalka
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#5

Post autor: WKRENTEK77 »

Tak z tyłu silnika można go wymacać ściągając obudowę filtra kabinowego będziesz wiedział czy leci z niego czy nie co do reszty Twojego posta to niestety nikt nie jest wróżka i nie powie że akurat w tym miejscu masz wyciek ,musisz sam namierzyć nieszczelność.Wejdź na realoem w i tam będziesz mógł mniej więcej skonfrontować to co widzisz czyli tą parę z elementami układu chłodzenia które prawdopodobnie odpowiadają za wyciek .A jeżeli słabo się czujesz w tych klimatach to zostaje tylko jakiś uczciwy mechanik .
Kuczi1899
Posty: 1
Rejestracja: 8 sty 17, 14:15
BMW: E46 318i M43TU
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto:

#6

Post autor: Kuczi1899 »

Cześć

Podepnę się pod temat.
Około 3 miesiące temu uciekał mi płyn chłodniczy , lało się po zbiorniczku . Cały płyn nawet po bardzo krótkiej trasie pojawiał się na zewnątrz.

Wymieniłem zbiorniczek. Zrobiłem 4000km - był spokój.
Od wczoraj ponownie dramat. Cały płyn wyrzuciło na zbiorniczek.


UPG raczej odpada , oleju nie przybywa i wygląda normalnie , nie kopci , masła brak , fura śmiga bez problemu.
Płyn chłodniczy dolałem , przejechałem się trochę - zapachu spalin nie wyczuwam.

Jakieś pomysły od czego zacząć diagnozę?
Wymienić korek?
Jednak test na co2?
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#7

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Wymieniłeś zbiorniczek na używkę? Wiesz gdzie jest wyciek?
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
LeszekLK

#8

Post autor: LeszekLK »

Mój problem z Ubywający płynem chyba uda się rozwiązać.
Mieliście rację winowajcą jest kruciec, ale ten z boku silnika był wcześniej naprawiany druciarsko klejem przez poprzedniego właściciela. Wymienię ten drugi przy okazji bo swoje lata już ma. Najchętniej wymienił tym wszystkie węże wody na nowe żeby nie było niespodzianek w przyszłości ale to jeszcze musi naradzie poczekać.
Dobrze zrobiłem że zdjąłem kolektor ssący do wymiany tego krućca? Wydawało mi się to konieczne żeby się do niego dostać.

Dziękuję za trafne rady gdzie mogło cięć.

Obrazek

Taki rozpierdziel pod maską puki co Obrazek

Wysłane z mojego Lenovo TAB 2 A7-30H przy użyciu Tapatalka
hackunek
Bywalec forum
Posty: 674
Rejestracja: 20 cze 10, 15:58
BMW: E46 316i , E36 316i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: M-K

#9

Post autor: hackunek »

ja wymieniłem bez zdejmowania kolektora, nie pamiętam już dokładnie jak ale zdjąłem pokrywkę filtra oleju i jakoś poszło :)
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#10

Post autor: WKRENTEK77 »

hackunek pisze:ja wymieniłem bez zdejmowania kolektora, nie pamiętam już dokładnie jak ale zdjąłem pokrywkę filtra oleju i jakoś poszło :)
Kiedyś wymieniałem wąż który idzie do tego krućca i też wykręciłem pokrywę filtra i poszlo bez problemu i zdejmowania kolektora.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”