[E46 318i M43]-Jak zimna to kręci i nie odpala!

radek_08
Bywalec forum
Posty: 55
Rejestracja: 29 maja 11, 22:00
BMW: e46 1.8i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Płock
Lokalizacja: Płock

#1

Post autor: radek_08 »

Witam Panowie mam problem ze swoja beemką. Zacznę od tego że to model e46 318i m43. Problem polega na tym ze jak postoi całą noc i ostygnie aż do tego stopnia że temperatura silnika jest równa otoczeniu to nie chce odpalić od strzału tylko trzeba ją kręcić z 3 sekundy i wtedy załapie ale chodzi tak jakby na 3 gary i obroty tak na poziomie 500. Dodam że jak położę nogę na gazie tak żeby z milimetr go tylko wcisnąć to zaraz ten objaw ustępuje i wszystko jest ok auto zachowuje się normalnie. Błędów żadnych nie wyświetla (sprawdzałem na 3 niezależnych komputerach), nowa pompa paliwa, nowe świece, nowa cewka, nowe przewody, nowy czujnik wałka rozrządu,nowy czujnik temperatury ten pod kolektorem, odma czyszczona, dolot sprawdzony na nieszczelności, nowa przepływka oryginał, ciśnienie na listwie paliwowej 3,2atm, krokowy czyszczony ze 100razy, iskra jest na przewodach, paliwa połowa baku, aku nowy. Dodam ze ten objaw jest tylko jak jest w 100% zimna jak już odpali to potem chodzi idealnie i pali od każdego razu od strzała. Naprawdę nie mam pojęcia co jej jest. Może ktoś będzie wiedział o co jej chodzi. Mam takie wrażenie ze jak by powietrza nie dostawała przy odpaleniu sugeruje się tym gazem wciśniętym tylko z 1mm.
Ostatnio zmieniony 5 sty 14, 10:15 przez radek_08, łącznie zmieniany 2 razy.
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#2

Post autor: romanikxxl »

Popraw tytuł!
Romanikxxl
hackunek
Bywalec forum
Posty: 674
Rejestracja: 20 cze 10, 15:58
BMW: E46 316i , E36 316i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: M-K

#3

Post autor: hackunek »

LPG masz?
Młody90
Bywalec forum
Posty: 2274
Rejestracja: 19 lut 13, 10:45
BMW: 320D M47
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze
VIN: KE44253

#4

Post autor: Młody90 »

mimo ,ze sprawdziles nieszczelnosc dolotu stawial bym na to .
radek_08
Bywalec forum
Posty: 55
Rejestracja: 29 maja 11, 22:00
BMW: e46 1.8i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Płock
Lokalizacja: Płock

#5

Post autor: radek_08 »

Panowie LPG mam sekwencje. Też myślałem że może jakiś bajzel w sterowniku robi gaz więc go wyłączyłem i na kompie zresetowałem ustawienia sterownika. Jeździłem tak cały dzień tylko na benzynie i rano znowu to samo kreci jak szalona i dopiero jak nacisnę gaz to odpali i zaczyna pracować tak jak powinna. Dzisiaj wlazłem pod nią i wygrzebałem czujnik położenia wału korbowego ten co pod rozrusznikiem jest schowany. Czujnik po wyjęciu okazał się na szczycie leciutko pęknięty (szczelinka jak włos) przez co do niego wsączał się olej i wysączał wewnątrz wtyczki gdzie są 3 piny. Wymyłem ten czujnik w benzynie wysuszyłem, szczelinkę zakleiłem żeby znowu tam olej nie wlazł i ponowny montaż. Odpalenie oczywiście silnik lekko ciepły wiec dziunia odpaliła idealnie ale ponowne odpalenie po 8 godzinach i znowu to samo :( powiedzcie mi czy może tak być że to się dzieje przez ten czujnik i że mimo tego że błędów nie pokazuje to jest dupnięty i nie pracuje idealnie szczególnie przy rozruchu na zimnym.
Młody90
Bywalec forum
Posty: 2274
Rejestracja: 19 lut 13, 10:45
BMW: 320D M47
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze
VIN: KE44253

#6

Post autor: Młody90 »

zawsze mozna jeszcze sprawdzic kable zaplonowe, swiece, czujnik temp ,no i jak masz te lpg to może nie trzymać reduktor (wyczytałem na kilku forach ) ;)
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#7

Post autor: MARC »

Wątek nie ma poprawnego tytułu...

Serdecznie mu dziękujemy i odsyłamy do kosza...
radek_08
Bywalec forum
Posty: 55
Rejestracja: 29 maja 11, 22:00
BMW: e46 1.8i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Płock
Lokalizacja: Płock

#8

Post autor: radek_08 »

Kable założone nowe, świece też, czujnik temperatury też nowy. Pisałem o tym w pierwszym poście. Moje obawy związane są z tym czujnikiem wału korbowego co mam pęknięty i nasiąknięty olejem ale błędu nie wywala.
hackunek
Bywalec forum
Posty: 674
Rejestracja: 20 cze 10, 15:58
BMW: E46 316i , E36 316i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: M-K

#9

Post autor: hackunek »

Zakręć butle, wypal LPG do końca i wtedy zobacz co się będzie działo...
A podczas pracy na wolnych obrotach masz takie jakby delikatne strzelanie z wydechu?
radek_08
Bywalec forum
Posty: 55
Rejestracja: 29 maja 11, 22:00
BMW: e46 1.8i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Płock
Lokalizacja: Płock

#10

Post autor: radek_08 »

Wiesz co na wolnych obrotach ma tak jakby takie cykliczne delikatne ledwo ledwo zauważalne zafalowania obrotów i jakby takie właśnie pyrkniecia. Gaz to sekwencja i wyłączałem ja guzikiem tak żeby cały czas palił na benzynie. Zresztą ona taka jest że pali na benzynie cały czas niezależnie od tem. silnika i po 10 sek przełącza się sama na benzynę.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”