E46 318i M43 Gaśnie przy wcisnięciu sprzęgła

kuboleoss
Bywalec forum
Posty: 175
Rejestracja: 3 wrz 15, 17:44
BMW: E46 M43TU B19
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto:

#1

Post autor: kuboleoss »

Witam
Mam taki problem... Ostatnio zdarza się mojej beci zgasnąć przy dojazdach do skrzyżowania kiedy trzeba wcisnąć sprzęgło, dziś zdarzyło jej się zgasnąć na ostrym zakręcie z górki i nie miałem wspomagania wtedy;/
W aucie od jakiegoś czasu falują obroty ale nigdy nie gasła... Teraz jak gaśnie to od razu obroty spadają do zera bez falowania i tylko kontrolki na desce się zapalają jak przy przekręceniu zapłonu. Auto od razu odpala bez problemu od strzała. Wyczytałem gdzieś że może to być wina kostki stacyjki... wymieniłem na ori używkę i jest to samo. Wymieniłem w ciemno bo stara kostka czasami nie załapywała i zapłon się nie zapalał(musiałem cofnąć i jeszcze raz przekręcać) to pomyślałem że może być ona odpowiedzialna za to gaśnięcie.
W inpie brak błędów.
Latem czyściłem krokowca i przepustnicę i wymieniałem też odmę jak falowało mi auto ale nic to nie zmieniło to założyłem z powrotem starą oryginalną.
Ma ktoś jakieś pomysły lub wie od czego najlepiej zacząć bądź miał podobny problem i go rozwiązał?
Pozdrawiam
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#2

Post autor: WKRENTEK77 »

Uuu Panie problemy o których piszesz w m43 są starsze od węgla :) i nawet najstarsi górale ani wrozbita Maciej nie znają rozwiązania tej zagadki .Raz czy dwa razy też mi zgasł nie mówiąc już o spadających od czasu do czasu obrotach po wciśnięciu sprzęgła.
kuboleoss
Bywalec forum
Posty: 175
Rejestracja: 3 wrz 15, 17:44
BMW: E46 M43TU B19
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto:

#3

Post autor: kuboleoss »

jak ją kupiłem ponad rok temu z niemca to w ogóle nie było tego problemu. Jakieś pół roku po zakupie pierwsze zafalowanie i oczywiście próba znalezienia przyczyny...odma, lewe powietrze itd. wszystko z odma w porządku i lewego powietrza nie łapie, wszystko jak nowe wygląda i działa.
No i jak teraz mi zgasła kilka razy to zaczynam szukać przyczyny. Wiem że wiosną rozbiorę cały dolot tj przepustnice, znowu krokowca(może zmienię na innego używkę bo to pewnie grosze). Myślałem też nad czujnikiem wału i w sumie chyba tylko to poza krokowcem może mieć wpływ na falowanie obrotów... Zmieniłem tą kostkę stacyjki i dupa... jakby ktoś chciał kupić nową kostkę kiedyś to niech najpierw starą wyciągnie i rozbierze bo tam nic skomplikowanego nie ma także do naprawienia chyba każda jedna(ewentualne podgięcie blaszek albo psiknięciem kontaktem jak coś nie łączy). Szkoda kasy na zamienniki jak tam nie ma co sie tak naprawdę zepsuć:)
http://i.imgur.com/CpMSdXK.jpg?1
Na zdjęciu wyjęty już plastik który steruje blaszkami ale chciałem pokazać tylko jak to wygląda w środku żebyście wiedzieli że nie ma co się bać otworzyć:)
Jeszcze tak myślę czy aby nie zmienić uszczelki dolo/głowica. może gdzieś tamtędy powietrze lewe ciągnie.
Kiedyś na innym forum coś czytałem o swapie z E36 m43 do E46 M43 i typ miał problem z lewym powietrzem bo otwory głowicy były trochę inne choć niby nr części(głowicy) był taki sam. Może nie jest to do końca dobrze spasowane i dlatego gdzieś ciągnie lewe powietrze tamtędy
Awatar użytkownika
Krzysiek669
Moderator
Posty: 3314
Rejestracja: 9 lip 11, 18:45
BMW: było E46 320d, E91 318d, jest E46 325i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin

#4

Post autor: Krzysiek669 »

Masz jakieś błędy pod kompem ? Też mi kiedyś zgasła na dojeździe do świateł na luzie, później wymieniłem czujnik położenia wałka rozrządu i od tamtej pory się to nie powtórzyło już.
kuboleoss
Bywalec forum
Posty: 175
Rejestracja: 3 wrz 15, 17:44
BMW: E46 M43TU B19
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto:

#5

Post autor: kuboleoss »

W pierwszym poscie napisałem ze w inpie brak bledow.
Nie Wiem co to moze byc.
Miales blad tego czujnika ze wymieniles czy jak? Nie chce w ciemno wymieniać bo drogie sa oryginały
Awatar użytkownika
Krzysiek669
Moderator
Posty: 3314
Rejestracja: 9 lip 11, 18:45
BMW: było E46 320d, E91 318d, jest E46 325i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin

#6

Post autor: Krzysiek669 »

Tak, pojawił się u mnie błąd.
kuboleoss
Bywalec forum
Posty: 175
Rejestracja: 3 wrz 15, 17:44
BMW: E46 M43TU B19
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto:

#7

Post autor: kuboleoss »

A czy te falowania obrotów moga byc zwiazane z serwem?
isolato

#8

Post autor: isolato »

mogą. na jałowym wciskaj pedał hamulca - obroty zafalują. serwo jest połączone z kolektorem ssącym przeciez
kuboleoss
Bywalec forum
Posty: 175
Rejestracja: 3 wrz 15, 17:44
BMW: E46 M43TU B19
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto:

#9

Post autor: kuboleoss »

u mnie jak kilka razy wciskam hamulec dość szybo to spadają lekko obroty ale to lekko ale nie falują.
isolato

#10

Post autor: isolato »

źle sie wyrazilem. Działanie serwa ma wpływ na obroty silnika. Przysiadają, wracają i znowu przysiadają. Zwał jak zwał. Dla mnie każde odchylenie obrotów od nominału w górę czy w dół to falowanie. Nie twierdzę jednak, że serwo jest odpowiedzialne za gaśnięcie silnika. Sory za wprowadzenie w błąd :beer:
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”