E46 318i - Grube falowanie, gaśnięcie i wypadanie zapłonu

RayZ
Posty: 9
Rejestracja: 20 kwie 22, 21:56
BMW: 318i
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Belchatów
Płeć:

#1

Post autor: RayZ »

Dzień dobry wieczór forumowicze :) Oto ja, a wraz ze mną problem z Betą.

Mianowicie:
Ostatnio, po odebraniu auta od mechanika (wymiana czujnika wału), zauważyłem że raz na jakiś czas, na biegu jałowym falują obroty, delikatnie, ale zauważalnie - między 900 a 1000 (z klimą).

Nie ruszałem auta 2 dni, wybrałem się na zakupy - zauważyłem że problem z falującymi obrotami zniknął jakby całkowicie, myślę sobie: elegancko, czyli nic takiego.
Robię zakupy, wracam do auta, odpalam - falowanie; aha, no ok, podjeżdżam do świateł - sprzęgło - obroty spadają nagle do 400 - auto praaawie gaśnie, ale nagle wstaje, wraca na 900 i ponownie faluje - okej, dziwne, jade dalej.

Na następny dzień podobna sytuacja, z tym że po dojechaniu do świateł już nie wstał, a zgasł, odpalam, próbuje jechać - szarpanie, nierówna praca, muszę trzymać gaz bo inaczej gaśnie, udało się dojechać na jakiś parking.

Po odpaleniu jeszcze wtedy rozgrzanego silnika czuć było nierówną pracę, oraz miałem wrażenie jak by strzelał z wydechu (darmowy tuning :)) no i musiałem trzymać lekko gaz, bo inaczej silnik gasł.

Zostawiłem auto, przyjechałem po kilku godzinach z komputerem; oprócz kilku innych błędów pojawiło się wypadanie zapłonu na 4 cylindrze (załączam screen z isty)
Spróbowałem odpalić - obroty falują między 600 a 2000, dźwięk silnika mam wrażenie jakiś taki jak by chciał a nie mógł, reakcja na gaz zwiększała jedynie tę górną granicę falowania obrotów; czyli latał wtedy między 600 a 3-4-5k itd.

Czy ktoś ma jakiekolwiek pojęcie, co mu może dolegać?

Pozdrawiam wszystkich i życzę miłego wieczoru i jak najmniej usterek! ;)
Załączniki
E46 318i - Grube falowanie, gaśnięcie i wypadanie zapłonu - 278519843_3182824475328014_8060276833983384320_n.png
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7216
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#2

Post autor: scghost »

RayZ pisze: 20 kwie 22, 22:18 wymiana czujnika wału)
na jaki
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
RayZ
Posty: 9
Rejestracja: 20 kwie 22, 21:56
BMW: 318i
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Belchatów
Płeć:

#3

Post autor: RayZ »

scghost pisze: 20 kwie 22, 22:41
RayZ pisze: 20 kwie 22, 22:18 wymiana czujnika wału)
na jaki
orig bmw, wcześniej warsztat wymienił mi na delphi i dosłownie po równym roku padł :Bravo:
Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#4

Post autor: Lashie »

Odepnij przepływomierz i zobacz czy się coś zmieni
RayZ
Posty: 9
Rejestracja: 20 kwie 22, 21:56
BMW: 318i
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Belchatów
Płeć:

#5

Post autor: RayZ »

Zmieniło się ;).
Auto odpala, wchodzi na chwilę na lekko zawyżone obroty, potem spada i pracuje jak traktor na 900-1000 obrotach.
Nic nie faluje, ale jeden cylinder raczej nie pracuje.
I co dalej?
Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#6

Post autor: Lashie »

Zamień miejscami cewki, z 4 cylindra i przykładowo 3 chociaż większego znaczenia to nie ma i zobacz czy teraz będzie przechodzić blad. Rób to bez klimy żeby wykluczyć zużyte łożysko/sprężarkę, najpierw zapłon potem będziesz szukać dalej, bo masz kilka problemów, nie jeden chyba że rozrząd już niedomaga, ale to na sam koniec
RayZ
Posty: 9
Rejestracja: 20 kwie 22, 21:56
BMW: 318i
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Belchatów
Płeć:

#7

Post autor: RayZ »

Zamienilem cewki, z tym że błąd wypadania się teraz wcale nie pojawia (silnik dalej chodzi jak traktor), po odpięciu jakiejkolwiek cewki podczas pracy ledwo widać różnice - natomiast czuć zmiane podczas odpalenia silnika bez jednej (jakiejkolwiek, testowałem wszystkie 4) cewki. Kiedy są wpięte wszystkie - po odpakeniu silnik wchodzi na około 2-2.5k obrotów, kiedy jakąś wypnę - dochodzi "tylko" do 1.5k. Przyznam że nie bawilem sie tym za długo bo bałem się że rozdupce coś jeszcze bardziej :D. Znajomy mówił mi żeby założyć nowe, lub chociaż używane ale sprawdzone świece i sprawdzić - moje nie były wymieniane przeze mnie jeszcze nigdy, a przez poprzedniego właściciela nie mam pojęcia, w tym, ja sam nalatałem na nich... dużo (ponad 100k) :) Wiem, nie było to za mądre i obiecuję poprawe ;).
Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#8

Post autor: Lashie »

Świece zmień i zobacz czy będzie poprawa.

Możesz nagrać filmik jak on chodzi?

Coś w tym stylu?
RayZ
Posty: 9
Rejestracja: 20 kwie 22, 21:56
BMW: 318i
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Belchatów
Płeć:

#9

Post autor: RayZ »

Na szybkości mam tylko taki filmik, ewentualnie mogę się zaraz przejść i nagrać jak sobie to chodzi pod maską, natomiast raczej nie słychać tam takiego klekotu. Przepływomierz odpięty, jak by coś;
RayZ
Posty: 9
Rejestracja: 20 kwie 22, 21:56
BMW: 318i
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Belchatów
Płeć:

#10

Post autor: RayZ »

Okeja, wsadziłem nowe świece, na moje oko jest jakby ciut lepiej, mam wrażenie że pracuje ciut równiej

Nowe świece, odpięty przepływomierz:


Podpięty przepływ:


Na tym filmie trzymam leciutko nogę na gazie, obroty latają tak same z siebie - po odpuszczeniu silnik gaśnie.
Chętnie pomogę z sczytaniem błędów INPA/ISTA (Bełchatów i okolice)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”