E46 318i - Grube falowanie, gaśnięcie i wypadanie zapłonu
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 20 kwie 22, 21:56
- BMW: 318i
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Belchatów
- Płeć:
Dzień dobry wieczór forumowicze Oto ja, a wraz ze mną problem z Betą.
Mianowicie:
Ostatnio, po odebraniu auta od mechanika (wymiana czujnika wału), zauważyłem że raz na jakiś czas, na biegu jałowym falują obroty, delikatnie, ale zauważalnie - między 900 a 1000 (z klimą).
Nie ruszałem auta 2 dni, wybrałem się na zakupy - zauważyłem że problem z falującymi obrotami zniknął jakby całkowicie, myślę sobie: elegancko, czyli nic takiego.
Robię zakupy, wracam do auta, odpalam - falowanie; aha, no ok, podjeżdżam do świateł - sprzęgło - obroty spadają nagle do 400 - auto praaawie gaśnie, ale nagle wstaje, wraca na 900 i ponownie faluje - okej, dziwne, jade dalej.
Na następny dzień podobna sytuacja, z tym że po dojechaniu do świateł już nie wstał, a zgasł, odpalam, próbuje jechać - szarpanie, nierówna praca, muszę trzymać gaz bo inaczej gaśnie, udało się dojechać na jakiś parking.
Po odpaleniu jeszcze wtedy rozgrzanego silnika czuć było nierówną pracę, oraz miałem wrażenie jak by strzelał z wydechu (darmowy tuning ) no i musiałem trzymać lekko gaz, bo inaczej silnik gasł.
Zostawiłem auto, przyjechałem po kilku godzinach z komputerem; oprócz kilku innych błędów pojawiło się wypadanie zapłonu na 4 cylindrze (załączam screen z isty)
Spróbowałem odpalić - obroty falują między 600 a 2000, dźwięk silnika mam wrażenie jakiś taki jak by chciał a nie mógł, reakcja na gaz zwiększała jedynie tę górną granicę falowania obrotów; czyli latał wtedy między 600 a 3-4-5k itd.
Czy ktoś ma jakiekolwiek pojęcie, co mu może dolegać?
Pozdrawiam wszystkich i życzę miłego wieczoru i jak najmniej usterek!
Mianowicie:
Ostatnio, po odebraniu auta od mechanika (wymiana czujnika wału), zauważyłem że raz na jakiś czas, na biegu jałowym falują obroty, delikatnie, ale zauważalnie - między 900 a 1000 (z klimą).
Nie ruszałem auta 2 dni, wybrałem się na zakupy - zauważyłem że problem z falującymi obrotami zniknął jakby całkowicie, myślę sobie: elegancko, czyli nic takiego.
Robię zakupy, wracam do auta, odpalam - falowanie; aha, no ok, podjeżdżam do świateł - sprzęgło - obroty spadają nagle do 400 - auto praaawie gaśnie, ale nagle wstaje, wraca na 900 i ponownie faluje - okej, dziwne, jade dalej.
Na następny dzień podobna sytuacja, z tym że po dojechaniu do świateł już nie wstał, a zgasł, odpalam, próbuje jechać - szarpanie, nierówna praca, muszę trzymać gaz bo inaczej gaśnie, udało się dojechać na jakiś parking.
Po odpaleniu jeszcze wtedy rozgrzanego silnika czuć było nierówną pracę, oraz miałem wrażenie jak by strzelał z wydechu (darmowy tuning ) no i musiałem trzymać lekko gaz, bo inaczej silnik gasł.
Zostawiłem auto, przyjechałem po kilku godzinach z komputerem; oprócz kilku innych błędów pojawiło się wypadanie zapłonu na 4 cylindrze (załączam screen z isty)
Spróbowałem odpalić - obroty falują między 600 a 2000, dźwięk silnika mam wrażenie jakiś taki jak by chciał a nie mógł, reakcja na gaz zwiększała jedynie tę górną granicę falowania obrotów; czyli latał wtedy między 600 a 3-4-5k itd.
Czy ktoś ma jakiekolwiek pojęcie, co mu może dolegać?
Pozdrawiam wszystkich i życzę miłego wieczoru i jak najmniej usterek!
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 20 kwie 22, 21:56
- BMW: 318i
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Belchatów
- Płeć:
Zmieniło się .
Auto odpala, wchodzi na chwilę na lekko zawyżone obroty, potem spada i pracuje jak traktor na 900-1000 obrotach.
Nic nie faluje, ale jeden cylinder raczej nie pracuje.
I co dalej?
Auto odpala, wchodzi na chwilę na lekko zawyżone obroty, potem spada i pracuje jak traktor na 900-1000 obrotach.
Nic nie faluje, ale jeden cylinder raczej nie pracuje.
I co dalej?
-
- Bywalec forum
- Posty: 893
- Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
- BMW: E46 318i fl w sedesie
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: Szczecin
- VIN: Fz51423
- Lokalizacja: Szczecin
Zamień miejscami cewki, z 4 cylindra i przykładowo 3 chociaż większego znaczenia to nie ma i zobacz czy teraz będzie przechodzić blad. Rób to bez klimy żeby wykluczyć zużyte łożysko/sprężarkę, najpierw zapłon potem będziesz szukać dalej, bo masz kilka problemów, nie jeden chyba że rozrząd już niedomaga, ale to na sam koniec
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 20 kwie 22, 21:56
- BMW: 318i
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Belchatów
- Płeć:
Zamienilem cewki, z tym że błąd wypadania się teraz wcale nie pojawia (silnik dalej chodzi jak traktor), po odpięciu jakiejkolwiek cewki podczas pracy ledwo widać różnice - natomiast czuć zmiane podczas odpalenia silnika bez jednej (jakiejkolwiek, testowałem wszystkie 4) cewki. Kiedy są wpięte wszystkie - po odpakeniu silnik wchodzi na około 2-2.5k obrotów, kiedy jakąś wypnę - dochodzi "tylko" do 1.5k. Przyznam że nie bawilem sie tym za długo bo bałem się że rozdupce coś jeszcze bardziej . Znajomy mówił mi żeby założyć nowe, lub chociaż używane ale sprawdzone świece i sprawdzić - moje nie były wymieniane przeze mnie jeszcze nigdy, a przez poprzedniego właściciela nie mam pojęcia, w tym, ja sam nalatałem na nich... dużo (ponad 100k) Wiem, nie było to za mądre i obiecuję poprawe .
-
- Bywalec forum
- Posty: 893
- Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
- BMW: E46 318i fl w sedesie
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: Szczecin
- VIN: Fz51423
- Lokalizacja: Szczecin
Świece zmień i zobacz czy będzie poprawa.
Możesz nagrać filmik jak on chodzi?
Coś w tym stylu?
Możesz nagrać filmik jak on chodzi?
Coś w tym stylu?
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 20 kwie 22, 21:56
- BMW: 318i
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Belchatów
- Płeć:
Na szybkości mam tylko taki filmik, ewentualnie mogę się zaraz przejść i nagrać jak sobie to chodzi pod maską, natomiast raczej nie słychać tam takiego klekotu. Przepływomierz odpięty, jak by coś;
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 20 kwie 22, 21:56
- BMW: 318i
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Belchatów
- Płeć:
Okeja, wsadziłem nowe świece, na moje oko jest jakby ciut lepiej, mam wrażenie że pracuje ciut równiej
Nowe świece, odpięty przepływomierz:
Podpięty przepływ:
Na tym filmie trzymam leciutko nogę na gazie, obroty latają tak same z siebie - po odpuszczeniu silnik gaśnie.
Nowe świece, odpięty przepływomierz:
Podpięty przepływ:
Na tym filmie trzymam leciutko nogę na gazie, obroty latają tak same z siebie - po odpuszczeniu silnik gaśnie.
Chętnie pomogę z sczytaniem błędów INPA/ISTA (Bełchatów i okolice)
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 1 Odpowiedzi
- 1940 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 5 Odpowiedzi
- 3670 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: adi3d
-
- 40 Odpowiedzi
- 14856 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Palec11
-
- 1 Odpowiedzi
- 517 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 53 Odpowiedzi
- 28325 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: koziol992
-
- 3 Odpowiedzi
- 3531 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 0 Odpowiedzi
- 500 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Abadon 100
-
- 0 Odpowiedzi
- 2012 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: psutek
-
- 5 Odpowiedzi
- 2045 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Barol
-
- 8 Odpowiedzi
- 2175 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112