E46 318i falujące obroty na zimnym i gorącym silniku.
-
- Bywalec forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 23 paź 14, 14:49
- BMW: 318i
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto:
Więc tak,jak wypnę przepływkę to wszystko gra ale jak podepnę inną i tą którą mam falowanie wraca. Odmę też wezmę pod lupę.
-
- Bywalec forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 23 paź 14, 14:49
- BMW: 318i
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto:
Żadnej poprawy,krokowiec czysty, odma , przepustnica i wszelkie doloty drożne, falowanie było i jest. Jutro ostatnie podpięcie pod kompa jeśli będzie jakiś błąd to tak zostanie , co można jeszcze wymienić, gdzie szukać przyczyny??
-
- Bywalec forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 23 paź 14, 14:49
- BMW: 318i
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto:
Po dokładnym poszukiwaniu usterki wypłynęło że gdy wypnę wtyczkę od potencjometru i wcisnę z powrotem gdy samochód jest na chodzie to samochód nie faluje,przerywa a gdy zgaszę silnik i odpalę falowanie wraca znalazłem taki sam potencjometr ale to nie jego wina.Inny mechanik wstępnie zdiagnozował że warto sprawdzić ciśnienie pompy paliwa i ciśnienie na wtryskach, co o tym myślicie ?
- Krzysiek669
- Moderator
- Posty: 3314
- Rejestracja: 9 lip 11, 18:45
- BMW: było E46 320d, E91 318d, jest E46 325i
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Lubin
Jeśli byłoby coś z ciśnieniem paliwa, to przecież na odpiętej przepływce byłoby tak samo ? Te przepływki na podmiankę to masz ori takie jak być powinny ?obserwator1 pisze:Więc tak,jak wypnę przepływkę to wszystko gra ale jak podepnę inną i tą którą mam falowanie wraca. Odmę też wezmę pod lupę.
-
- Bywalec forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 23 paź 14, 14:49
- BMW: 318i
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto:
Przepływka jest nowa chodzi mi o podmieniony jak to nazwał mechanik potencjometr czyli jakby taka kostka która jest przykręcona obok przepływki dwoma wkrętami tors wychodzi od tego wtyczka chyba na trzy kable.Ten niby potencjometr czujnik identyczny pożyczyłem tez od E46 i żadnej poprawy.
-
- Bywalec forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 23 paź 14, 14:49
- BMW: 318i
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto:
Znalazłem w necie zdjęcie poglądowe http://archiwumallegro.pl/czujnik_przepustnicy_potencjometr_bmw_oryginal-969924255.html
-
- Bywalec forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 23 paź 14, 14:49
- BMW: 318i
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto:
Wygląda że nikt nie doznał takiej usterki
Jedź gdzieś na test wtrysków. Mam ten sam silnik i problem z błędem 171 (check engine - błąd mieszanki). Wszystko wymieniłem na nowe oryginalne albo zamiennik boscha, więc górna półka (i jedyna słuszna): filtr powietrza, przepływomierz, obie sondy lambda, odma + przewód, świece NGK nówki. Do tego czyściłem silnik krokowy oraz kolektor ssący i wszystko przed przepływką. Syf był, ale czyszczenie na niewiele się zdało. Nieszczelności na dolocie też nie mam. Tzn. u mnie falowania jako takiego praktycznie nie ma... Zdarzy się, że na zimnym widać ruch wskazówki, ale BARDZO MINIMALNY i uważam to za normę po odpaleniu zimnego auta. Na rozgrzanym falowanie jest sporadyczne. Nie ma na to reguły kiedy nie ma tragedii, bo jest to niewyczuwalne. Byłem w sierpniu na teście pracy wtrysków i na razie jeżdżę na dodatku do paliwa, który czyści układ paliwowy. Buteleczka się kończy, więc w listopadzie jadę na pomiar ciśnienia na cylindrach i dalszą diagnostykę wtryskiwaczy, bo właściwie tylko to zostało z układów odpowiedzialnych za dobór mieszanki paliwowej Poza tym weź pod uwagę, że silnik ma już naście lat i pewnie nalatane ponad 300 tyś km. Ideału nie zrobisz, chyba, że zdecydujesz się na remont, jak jeden kolega z na forum (za co go podziwiam i zazdroszczę )
-
- Bywalec forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 23 paź 14, 14:49
- BMW: 318i
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto:
Autko ma swoje lata a przebieg 128 000 km.na 1000 % nie cofany. Około 5 lat stał w garażu u Niemca więc auto do jazdy. Po tak długim postoju mogły się zapiec wtryski ? Po dzisiejszej wizycie w warsztacie pod kompem właśnie taka padła diagnoza.
Ciężko mi powiedzieć, bo nie jestem mechanikiem ale skoro taka padła diagnoza, to coś w tym może być. W każdym razie spróbuj na początek wlewać przed tankowaniem środek, który się zwie CASTROL TBE. Dodatek do paliwa. Wlewasz go 10 ml na każde 10 l tankowanego paliwa. Pojeździj tak trochę i obserwuj auto. Mnie to niewiele pomoglo niestety. W teście wtrysków jeden wyraźnie niedomagał w stosunku do pozostałych i żeby się nie bawić w półśrodki najpewniej wymienie go na nowy
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 6 Odpowiedzi
- 2541 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Sikor84
-
- 10 Odpowiedzi
- 2426 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: adamd
-
- 3 Odpowiedzi
- 1963 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: chrisd
-
- 12 Odpowiedzi
- 5372 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: irekh237
-
- 20 Odpowiedzi
- 3722 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: WolfGanGSuchodolski
-
- 2 Odpowiedzi
- 1734 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: adamusiek
-
- 5 Odpowiedzi
- 1425 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Młody90
-
- 26 Odpowiedzi
- 10753 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 6 Odpowiedzi
- 3202 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: FalkenKCe
-
- 5 Odpowiedzi
- 4517 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112