e46 318i czujniki wpływające na wolne obroty

chojny90
Bywalec forum
Posty: 28
Rejestracja: 27 sty 11, 19:26
BMW: E46 318i LPG
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Szadek

#1

Post autor: chojny90 »

witam

już od roku walczę z moim m43. :cry:

wymienione międzyczasie odma, wąż do niej, disa(w starej źle działa klapka), krokowiec, czujnik położenia wałka rozrządu i przepływomierz na nówkę BOSCHa. Podmieniany był czujnik położenia przepustnicy a sama przepustnica była czyszczona, kolektor ssący szczelny, nie bierze lewego powietrza, sondy sprawne, na pc nie ma błędów.
Problem polega na tym że czasami przy np. dojazdach do skrzyżowań na luzie lub po odpaleniu autku przysiądą obroty tak do 500 i kilka razy zafalują i wracają do normy. Dzieje się to na ciepłym silniku Co może mieć wpływ w tym autku na wolne obroty?? Jakieś czujniki czy inne ustrojstwa.. Na co zwrócić uwagę i czy coś można jeszcze sprawdzić?? :help:

pozdrawiam
kamil17932
Bywalec forum
Posty: 352
Rejestracja: 7 lis 11, 21:12
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#2

Post autor: kamil17932 »

Wymieniałeś te cienkie węzyki z przodu auta co sa koło czujnika wałka rozrządu?
chojny90
Bywalec forum
Posty: 28
Rejestracja: 27 sty 11, 19:26
BMW: E46 318i LPG
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Szadek

#3

Post autor: chojny90 »

tak powymieniałem, nawet czyściłem egr przy okazji, tylko zastanawia mnie kiedy on działa i jak? czy tylko na wolnych obrotach czy kiedy i co on robi czy zamyka przepływ czy się otwiera i jak go sprawdzić ponieważ szukałem na forach i jest mało informacji :( zastanawiam się nad nim ponieważ obroty czasami przysiadają mi na luzie a błędów żadnych a wygląda na to że coś się przycina i może być to egr
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#4

Post autor: romanikxxl »

A błędy sprawdzałeś?
Romanikxxl
kamil17932
Bywalec forum
Posty: 352
Rejestracja: 7 lis 11, 21:12
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#5

Post autor: kamil17932 »

chojny90 pisze:tak powymieniałem, nawet czyściłem egr przy okazji, tylko zastanawia mnie kiedy on działa i jak? czy tylko na wolnych obrotach czy kiedy i co on robi czy zamyka przepływ czy się otwiera i jak go sprawdzić ponieważ szukałem na forach i jest mało informacji :( zastanawiam się nad nim ponieważ obroty czasami przysiadają mi na luzie a błędów żadnych a wygląda na to że coś się przycina i może być to egr
Kolego ja też tak mam, błedów zero a czasem jak wyluzuje to spadna na 500 z 3 razy pod rzad i jest ok , najczesciej mi sie to zdarza jak nagle wyluzuje przyhamuje i skrecam., Mysle jeszcze nad nowym krokowyym ale chyba nie, Teez miałem pomysł nad disa, moze gdzieś sie klapka ruszy i wtedy te obroty wariuja
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#6

Post autor: mariryb »

Ja bym wykluczył dise. U siebie kiedyś jej nie miałem (była zaślepka jak w 316i), później dise z pękniętą guma i obecnie sprawna. I przy żadnej z trzech opcji nie było wahań obrotow. Miałem je kiedyś ale do czasu wymiany zaworu odmy. Kiedyś też mi obroty też się tak zachowywały jak po wymianie filtrów gazownik trochę źle ustawił mieszankę. Ale po korekcie problem zniknął.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
kamil17932
Bywalec forum
Posty: 352
Rejestracja: 7 lis 11, 21:12
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#7

Post autor: kamil17932 »

mariryb pisze:Ja bym wykluczył dise. U siebie kiedyś jej nie miałem (była zaślepka jak w 316i), później dise z pękniętą guma i obecnie sprawna. I przy żadnej z trzech opcji nie było wahań obrotow. Miałem je kiedyś ale do czasu wymiany zaworu odmy. Kiedyś też mi obroty też się tak zachowywały jak po wymianie filtrów gazownik trochę źle ustawił mieszankę. Ale po korekcie problem zniknął.
A jakie są objawy uszkodzonej disy? Jak to sprawdzić?
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#8

Post autor: mariryb »

Jak disa jest uszkodzona to cały czas jest otwarta. Sprawna disa zmienia długość dolotu. Jak jest uszkodona to na niskich obrotach jest mniejsza moc trochę. Można ją wyjąc i sprawdzić czy guma jest cała. Czytałem też gdzieś ze aby ją sprawdzić można też na włączonym silniku palcem zatkać taką dziurke w jej obudowie. Wyłączyć silnik. I po 10s puścić. Jak jest sprawna to po puszczeniu będzie psyk.. Powietrze wyjdzie. U mnie tak się robi.
e46forum.pl/viewtopic.php?f=22&t=8915
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
chojny90
Bywalec forum
Posty: 28
Rejestracja: 27 sty 11, 19:26
BMW: E46 318i LPG
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Szadek

#9

Post autor: chojny90 »

no ja odmę na pewno mam sprawną, sprawdzam z opisem z innego forum
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=94642

i działa poprawnie,błędów nie mam na pc, disa też jest sprawna bo jest nowa włożona, co do krokowca to jakby on coś psuł to by falowało cały czas, a tu właśnie czasami tylko na dojazdach..
a co myślicie o tym egr, jest możliwość jakoś go sprawdzić?

może pomyślicie że się uparłem na niego ale jest mi bardzo podejrzany tzn jakby się przycinał i nie domykał/otwierał przepływu powietrza
kamil17932
Bywalec forum
Posty: 352
Rejestracja: 7 lis 11, 21:12
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#10

Post autor: kamil17932 »

chojny90 pisze:no ja odmę na pewno mam sprawną, sprawdzam z opisem z innego forum
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=94642

i działa poprawnie,błędów nie mam na pc, disa też jest sprawna bo jest nowa włożona, co do krokowca to jakby on coś psuł to by falowało cały czas, a tu właśnie czasami tylko na dojazdach..
a co myślicie o tym egr, jest możliwość jakoś go sprawdzić?

może pomyślicie że się uparłem na niego ale jest mi bardzo podejrzany tzn jakby się przycinał i nie domykał/otwierał przepływu powietrza
A Egr nie działa tylko w chwili odpalenia auta na zimnym, silniku? Kiedy to idzie nadmuch na niego z pompy kolo chlodnicy?
A w ktorym miejscu na disa jest ta dziorka
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”