[E46] 318i czerwona kontrolka oleju na zimnym silniku

Alvarees
Bywalec forum
Posty: 643
Rejestracja: 22 kwie 12, 12:14
BMW: E46 320d 320d +
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: TG

#11

Post autor: Alvarees »

Obrazek
BRAK PODPISU
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#12

Post autor: WKRENTEK77 »

tommy_17tf pisze:U mnie od pewnego czasu jest tak, że gdy zapalę auto zgasną normalnie wszystkie kontrolki, silnik normalnie pracuje i po paru sekundach zapala się na żółto kontrolka z ciśnienia oleju. Świeci się może przez 4 - 5 sekund i gaśnie. Po wymianie oleju w silniku jest tak samo (olej castrol magnatec 5w40) Dzieje się tak za każdym razem gdy odpalam auto, niezależnie czy silnik jest zimny, ciepły, gorący, czy auto ma wolne obroty czy od razu dodam gazu i trzymam go na wysokich obrotach. Podejrzewam, że mam uszkodzony jakiś czujnik :(
ja mam identyczną sytuacje ale dla tych kilku sekund świecenia żółtej kontrolki nie będe wymieniał czujnika za pare stówek przynajmniej na razie. :P
tommy_17tf
Bywalec forum
Posty: 35
Rejestracja: 28 cze 10, 21:16
BMW: 328i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: TG

#13

Post autor: tommy_17tf »

Ja spróbuję go na razie wyczyścić, zobaczę, może to pomoże :)
Alvarees
Bywalec forum
Posty: 643
Rejestracja: 22 kwie 12, 12:14
BMW: E46 320d 320d +
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: TG

#14

Post autor: Alvarees »

wyczyść go jak miska będzie bez oleju :)
BRAK PODPISU
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#15

Post autor: mariryb »

U kolegi który rozpoczął wątek świeci się nie tylko żółta ale również przy dużym mrozie po odpaleniu przez kilka sekund czerwona - słabe ciśnienie. Moze to czujnik a może olej 10w40 robi się za gęsty. Może system smarowania nie jest idealnie sprawny i przy niskiej temperaturze i większej gęstości oleju daje o sobie znać. Kilka osób pisało że przy 10w40 i niskich temp miało przez chwilę po odpaleniu np klepanie zaworami świadczące o kiepskim smarowaniu.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#16

Post autor: WKRENTEK77 »

mariryb pisze:U kolegi który rozpoczął wątek świeci się nie tylko żółta ale również przy dużym mrozie po odpaleniu przez kilka sekund czerwona - słabe ciśnienie. Moze to czujnik a może olej 10w40 robi się za gęsty. Może system smarowania nie jest idealnie sprawny i przy niskiej temperaturze i większej gęstości oleju daje o sobie znać. Kilka osób pisało że przy 10w40 i niskich temp miało przez chwilę po odpaleniu np klepanie zaworami świadczące o kiepskim smarowaniu.
dokładnie i znów ja tak miałem :D choć czerwona się nie paliła ale klepał jak stary Ursus ale zmiana na 5w40 załatwiła problem raz na mam nadzieje zawsze :) .
hackunek
Bywalec forum
Posty: 674
Rejestracja: 20 cze 10, 15:58
BMW: E46 316i , E36 316i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: M-K

#17

Post autor: hackunek »

kiedyś miałem podobne akcje jak miałem filtr oleju FILTRONA, teraz jest bosch + 5w40 i takie problemy nie występują

kontrolka paliła się 4 sekundy, teraz gaśnie max po 1s.
feder
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 6 sie 13, 12:14
BMW: BMW 3 E46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Brwinów/Wa-wa
VIN: AY16248

#18

Post autor: feder »

może i to wina oleju... zakładając temat nie dopisałem, ale faktycznie po odpaleniu trochę klepie... przy temperaturach wyższych ten problem nie występował :( teraz i tak zbliża mi się wymiana oleju więc może wypadłoby go zmienić na co innego... Pytanie tylko czy mogę teraz wymienić olej na 5W40? Na pewno przy wymianie wyczyszczę czujnik i może się poprawi. Mam też mały wyciek przy podstawie filtra oleju, czy może to mieć jakiś wpływ na zaistniałą sytuację?
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#19

Post autor: mariryb »

Wyciek nie będzie miał na to wpływu, ale warto go zlikwidować bo koszt niewielki i robota też nie za trudna.

Ja zmieniałem u siebie tez z 10w40 na 5w40.

Takie OT odnośnie gęstości oleju - mój pierwszy samochód to było scirocco 1.8 w automacie, bateria była dobra ale jak było -25 st to nie dało rady odpalić, nie dało się wysprzeglić i olej w skrzyni + olej w silniku strasznie blokował i silnik nie mógł przekręcić z taką prędkością aby odpalić..
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”