[E46] 318i czerwona kontrolka oleju na zimnym silniku
-
- Przyjaciel forum
- Posty: 3248
- Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
- BMW: E90
- Rok produkcji: 2006
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: ŁÓDŹ
ja mam identyczną sytuacje ale dla tych kilku sekund świecenia żółtej kontrolki nie będe wymieniał czujnika za pare stówek przynajmniej na razie.tommy_17tf pisze:U mnie od pewnego czasu jest tak, że gdy zapalę auto zgasną normalnie wszystkie kontrolki, silnik normalnie pracuje i po paru sekundach zapala się na żółto kontrolka z ciśnienia oleju. Świeci się może przez 4 - 5 sekund i gaśnie. Po wymianie oleju w silniku jest tak samo (olej castrol magnatec 5w40) Dzieje się tak za każdym razem gdy odpalam auto, niezależnie czy silnik jest zimny, ciepły, gorący, czy auto ma wolne obroty czy od razu dodam gazu i trzymam go na wysokich obrotach. Podejrzewam, że mam uszkodzony jakiś czujnik
-
- Bywalec forum
- Posty: 35
- Rejestracja: 28 cze 10, 21:16
- BMW: 328i
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: TG
Ja spróbuję go na razie wyczyścić, zobaczę, może to pomoże
-
- Specjalista
- Posty: 5238
- Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
- BMW: 330ci 535d
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Radom Wieniawa
U kolegi który rozpoczął wątek świeci się nie tylko żółta ale również przy dużym mrozie po odpaleniu przez kilka sekund czerwona - słabe ciśnienie. Moze to czujnik a może olej 10w40 robi się za gęsty. Może system smarowania nie jest idealnie sprawny i przy niskiej temperaturze i większej gęstości oleju daje o sobie znać. Kilka osób pisało że przy 10w40 i niskich temp miało przez chwilę po odpaleniu np klepanie zaworami świadczące o kiepskim smarowaniu.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
-
- Przyjaciel forum
- Posty: 3248
- Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
- BMW: E90
- Rok produkcji: 2006
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: ŁÓDŹ
dokładnie i znów ja tak miałem choć czerwona się nie paliła ale klepał jak stary Ursus ale zmiana na 5w40 załatwiła problem raz na mam nadzieje zawsze .mariryb pisze:U kolegi który rozpoczął wątek świeci się nie tylko żółta ale również przy dużym mrozie po odpaleniu przez kilka sekund czerwona - słabe ciśnienie. Moze to czujnik a może olej 10w40 robi się za gęsty. Może system smarowania nie jest idealnie sprawny i przy niskiej temperaturze i większej gęstości oleju daje o sobie znać. Kilka osób pisało że przy 10w40 i niskich temp miało przez chwilę po odpaleniu np klepanie zaworami świadczące o kiepskim smarowaniu.
-
- Bywalec forum
- Posty: 674
- Rejestracja: 20 cze 10, 15:58
- BMW: E46 316i , E36 316i
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: podlaskie
- Miasto: M-K
kiedyś miałem podobne akcje jak miałem filtr oleju FILTRONA, teraz jest bosch + 5w40 i takie problemy nie występują
kontrolka paliła się 4 sekundy, teraz gaśnie max po 1s.
kontrolka paliła się 4 sekundy, teraz gaśnie max po 1s.
-
- Bywalec forum
- Posty: 19
- Rejestracja: 6 sie 13, 12:14
- BMW: BMW 3 E46
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Brwinów/Wa-wa
- VIN: AY16248
może i to wina oleju... zakładając temat nie dopisałem, ale faktycznie po odpaleniu trochę klepie... przy temperaturach wyższych ten problem nie występował teraz i tak zbliża mi się wymiana oleju więc może wypadłoby go zmienić na co innego... Pytanie tylko czy mogę teraz wymienić olej na 5W40? Na pewno przy wymianie wyczyszczę czujnik i może się poprawi. Mam też mały wyciek przy podstawie filtra oleju, czy może to mieć jakiś wpływ na zaistniałą sytuację?
-
- Specjalista
- Posty: 5238
- Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
- BMW: 330ci 535d
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Radom Wieniawa
Wyciek nie będzie miał na to wpływu, ale warto go zlikwidować bo koszt niewielki i robota też nie za trudna.
Ja zmieniałem u siebie tez z 10w40 na 5w40.
Takie OT odnośnie gęstości oleju - mój pierwszy samochód to było scirocco 1.8 w automacie, bateria była dobra ale jak było -25 st to nie dało rady odpalić, nie dało się wysprzeglić i olej w skrzyni + olej w silniku strasznie blokował i silnik nie mógł przekręcić z taką prędkością aby odpalić..
Ja zmieniałem u siebie tez z 10w40 na 5w40.
Takie OT odnośnie gęstości oleju - mój pierwszy samochód to było scirocco 1.8 w automacie, bateria była dobra ale jak było -25 st to nie dało rady odpalić, nie dało się wysprzeglić i olej w skrzyni + olej w silniku strasznie blokował i silnik nie mógł przekręcić z taką prędkością aby odpalić..
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 10 Odpowiedzi
- 8777 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 11 Odpowiedzi
- 4280 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Damian1012
-
- 9 Odpowiedzi
- 3044 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: WKRENTEK77
-
- 11 Odpowiedzi
- 7248 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Palec11
-
- 15 Odpowiedzi
- 9217 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kuboleoss
-
- 4 Odpowiedzi
- 2305 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: gczarkowski1
-
- 3 Odpowiedzi
- 1352 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 1 Odpowiedzi
- 940 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maczupikczu
-
- 26 Odpowiedzi
- 10753 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 6 Odpowiedzi
- 3203 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: FalkenKCe