[ E46 318i ]Brak wolnych obrotów

pawelmerc2
Posty: 3
Rejestracja: 25 kwie 10, 7:56
BMW: 3 E46 318i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#1

Post autor: pawelmerc2 »

Witam.Znajomy posiada BMW 318i.Kilka dni temu przełożyłem prawie kompletny,drugi silnik.Stary silnik chodził poprawnie i nie było problemów z odpalaniem,wolnymi obrotami i wkręcaniem się na obroty a jedynie były duże ubytki płynu chłodzacego.Podobno głowica była sprawna i została zmieniona uszczelka.Prawdopodobnie mógł być pęknięty blok.Zdobyłem drugi silnik.Wszystko to samo.Brak w nim było jedynie przepustnicy więc poszła ze starego silnika.Po przełożeniu motoru silnik odpala i natychmiast gaśnie.Brak w nim wolnych obrotów.Jeśli przytrzymamy gaz to nie zgaśnie.Wkręca się na obroty normalnie ale czuc wypadanie zapłonu.Lekkie poszarpywanie.Nie wyświetla się żaden błąd.Sprawdzałem kilka razy wszystkie podłączenia i wydaje się wszystko ok.Zmieniłem świece przekładając ze starego silnika,ale nic się nie zmieniło.Czy ktoś mi pomoże z tym problemem ?
Awatar użytkownika
Greg 318
Bywalec forum
Posty: 310
Rejestracja: 5 kwie 09, 10:09
BMW: e46/318 e30/1987r
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Cork

#2

Post autor: Greg 318 »

Musisz ustalic czy powodem braku wolnych obrotow jest uklad wolnych obrotow czy wypadanie zaplonow (wskutek czego jak pracuje na trzy cylindry to obroty sa za niskie i gasnie).
Bledu nie zlapie od razu po odpaleniu (chodzi o blad misfire ), tylko po wejsciu w diagnoze EOBD
sprawdz takze podlaczenie przewodow podcisnieniowych i ukl odpowietrzenia silnika
pawelmerc2
Posty: 3
Rejestracja: 25 kwie 10, 7:56
BMW: 3 E46 318i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#3

Post autor: pawelmerc2 »

tak! przyznam że podciśnień przy silniku nie sprawdzałem.Zastanawiam się czy może zmierzę wpierw kompresję i przyjrzę się jak wyglądają świece czy może któraś jest mokra.Jutro zamierzam się tym zająć i dam jakiś cynk o efektach.Dzięki za odpowiedź
pawelmerc2
Posty: 3
Rejestracja: 25 kwie 10, 7:56
BMW: 3 E46 318i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#4

Post autor: pawelmerc2 »

Problemem okazał się pęknięty kolektor ssący.Doprawdy niewielkie pęknięcie w którym była mała nieszczelność.Nieznaczna ilość (lewego ) powietrza skutecznie gasiła silnik na wolnych obrotach i powodowała różnorakie efekty.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”