[ E46 318i 2.0 01r ]Ciężko odpala.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 11 gru 09, 17:54
- BMW: e46
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Miasto: Mrągowo
Witam
Mam 318i z 2 litrowym motorem (2001 r). Przy zimnym silniku bardzo ciężko pali. Odpala, ale nie wskakuje na obroty. Pokazuje poniżej 500 obr na min. Dodaje gazu, ale bez rezultatu. I tak włączam i gaszę z 5-6 razy i wtedy odpala jak by nigdy nic!!! Filtr paliwa wymieniłem i bez zmian. Świece czyściłem i bez zmian. Na komputerze byłem, ale nie pokazał nic ciekawego. Czy ktoś z kolegów spotkał się może z takim problemem?
Mam 318i z 2 litrowym motorem (2001 r). Przy zimnym silniku bardzo ciężko pali. Odpala, ale nie wskakuje na obroty. Pokazuje poniżej 500 obr na min. Dodaje gazu, ale bez rezultatu. I tak włączam i gaszę z 5-6 razy i wtedy odpala jak by nigdy nic!!! Filtr paliwa wymieniłem i bez zmian. Świece czyściłem i bez zmian. Na komputerze byłem, ale nie pokazał nic ciekawego. Czy ktoś z kolegów spotkał się może z takim problemem?
hmmm można pod to podpiąć kilka rzeczy.
1. sprawdzenie pompy paliwa. Na zimnym silniku, zdemontuj zasilenie z listwy paliwowej i na wężyk załóż manometr taki żebyś dobrze widział jakie ciśnienie daje pompka paliwa, powinno być w granicach 3 barów (300kPa) . Następnie wyłącz zapłon i obserwuj czy ciśnienie spada, jeśli w przeciągu 60 sekund nie spadnie to masz wyeliminowaną nieszczelność układu paliwowego do listwy wtryskowej. Możesz też sprawdzić wydatek pompy paliwa, w tym celu zdemontuj przewód powrotny paliwa ze zbiornika, (znajduje się on pod tylnią kanapą) Przewód powrotny to nie ten przy wtyczce pompki tylko ten który jest dalej od niej, włóż koniec tego przewodu do jakiegoś naczynia większego niż dwa litry i zmostkuj przekaźnik pompy paliwa, w ciągu 30 sekund powinno przepłynąć więcej ni 0,65 litra paliwa.
2. wtryskiwacze
3. czujnik położenia wału
4.czujnik wałka rozrządu
5. cewki zapłonowe
6. przepustnica
7. czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym wtyk 3 pinowy, pomiędzy 2 a 3 zasilanie ok 5V pomiędzy 1 a 3 sygnał, na biegu jałowym sygnał 2.9 do 3.5V
8. przepływomierz wtyk 5 pinowy, pomiędzy 2 a 3 zasilanie 12V, pomiędzy 5 i 3 sygnał z przepływomierza, na niegu jałowym ok 1V, wraz ze wzrostem obrotów rośnie napięcie sygnałowe,
9. czujnik temperatury powietrza zasysanego, sprawdź rezystancje na złączu wtykowym przepływomierza pomiędzy zaciskiem 1 i 3, przy temperaturze 20 C powinna wynosić od 2,5 kOhm do 5 kOhm
10. czujnik temperatury silnika, a na zimnym silniku wsadź mu rezystor 300 Ohm we wtyczkę od czujnika, i zobacz jak zapali.
11. regulator ciśnienia paliwa na listwie
Zobacz najpierw ten myk z czujnikiem temperatury silnika poz 10, a później zobacz punkt 1.
A nie masz tak że auto kopci czasami na czarno, i ogólnie więcej pali??
1. sprawdzenie pompy paliwa. Na zimnym silniku, zdemontuj zasilenie z listwy paliwowej i na wężyk załóż manometr taki żebyś dobrze widział jakie ciśnienie daje pompka paliwa, powinno być w granicach 3 barów (300kPa) . Następnie wyłącz zapłon i obserwuj czy ciśnienie spada, jeśli w przeciągu 60 sekund nie spadnie to masz wyeliminowaną nieszczelność układu paliwowego do listwy wtryskowej. Możesz też sprawdzić wydatek pompy paliwa, w tym celu zdemontuj przewód powrotny paliwa ze zbiornika, (znajduje się on pod tylnią kanapą) Przewód powrotny to nie ten przy wtyczce pompki tylko ten który jest dalej od niej, włóż koniec tego przewodu do jakiegoś naczynia większego niż dwa litry i zmostkuj przekaźnik pompy paliwa, w ciągu 30 sekund powinno przepłynąć więcej ni 0,65 litra paliwa.
2. wtryskiwacze
3. czujnik położenia wału
4.czujnik wałka rozrządu
5. cewki zapłonowe
6. przepustnica
7. czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym wtyk 3 pinowy, pomiędzy 2 a 3 zasilanie ok 5V pomiędzy 1 a 3 sygnał, na biegu jałowym sygnał 2.9 do 3.5V
8. przepływomierz wtyk 5 pinowy, pomiędzy 2 a 3 zasilanie 12V, pomiędzy 5 i 3 sygnał z przepływomierza, na niegu jałowym ok 1V, wraz ze wzrostem obrotów rośnie napięcie sygnałowe,
9. czujnik temperatury powietrza zasysanego, sprawdź rezystancje na złączu wtykowym przepływomierza pomiędzy zaciskiem 1 i 3, przy temperaturze 20 C powinna wynosić od 2,5 kOhm do 5 kOhm
10. czujnik temperatury silnika, a na zimnym silniku wsadź mu rezystor 300 Ohm we wtyczkę od czujnika, i zobacz jak zapali.
11. regulator ciśnienia paliwa na listwie
Zobacz najpierw ten myk z czujnikiem temperatury silnika poz 10, a później zobacz punkt 1.
A nie masz tak że auto kopci czasami na czarno, i ogólnie więcej pali??
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 11 gru 09, 17:54
- BMW: e46
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Miasto: Mrągowo
Kopcic nie kopci, a pali 11 po miescie. Jest tego troszke. od poniedziałku zaczynam z tym coś robić. Dzięki za info.Odezwe się po usunięciu awarii. Jeszcze raz dzięki.
Jeżeli masz możliwość korzystania z kompa bez limitu to wiele można sprawdzić na nim pod warunkiem że dysponujesz tabelą wartości wymaganych w swoim interfejsie diagnostycznym. Jak np przepływ powietrza itd. Dlatego czasami lepiej zmierzyć napięcie sygnału na przepływce i już wiadomo co pokazuje, no chyba że po drodze do sterownika gdzieś się coś gubi, zwarcie do plusa , masy , przerwa, dod. rezystancja przejścia i spadki napięć na niej.
Ja bym obstawiał na układ paliwowy i jego wydatek, tzn ile daje pompka elektryczna i czy regulator ciśnienia na listwie nie puszcza, albo wtryski czy nie leją ale wtedy waliłby czarnego dyma po odpaleniu. A z tego co mówisz że kilkakrotnie musisz próbować odpalić może wynikać fakt iż ciśnienie paliwa musi się nabić. Sprawdź ciśnienie na listwie. Albo zrób myk i włącz zapłon (nie odpalaj) i poczekaj do momentu aż pompka przestanie podawać paliwko wtedy szybko wyłącz i włącz jeszcze raz , zrób tak z pięć razy i zobacz jak zapali. to chyba będzie najprostszy sposób sprawdzenia układu paliwowego.
Ja bym obstawiał na układ paliwowy i jego wydatek, tzn ile daje pompka elektryczna i czy regulator ciśnienia na listwie nie puszcza, albo wtryski czy nie leją ale wtedy waliłby czarnego dyma po odpaleniu. A z tego co mówisz że kilkakrotnie musisz próbować odpalić może wynikać fakt iż ciśnienie paliwa musi się nabić. Sprawdź ciśnienie na listwie. Albo zrób myk i włącz zapłon (nie odpalaj) i poczekaj do momentu aż pompka przestanie podawać paliwko wtedy szybko wyłącz i włącz jeszcze raz , zrób tak z pięć razy i zobacz jak zapali. to chyba będzie najprostszy sposób sprawdzenia układu paliwowego.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 11 gru 09, 17:54
- BMW: e46
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Miasto: Mrągowo
Koledzy- KUBICA DRUGI!!! REWELKA!!!
Wracając do tematu, dzieki Tomek1983sad. Ciekaww sugestie, niezłe info. Będę próbował.
Rezultat wrzucę na forum, dla innych pechowców z tym problemem. Dzięki
Wracając do tematu, dzieki Tomek1983sad. Ciekaww sugestie, niezłe info. Będę próbował.
Rezultat wrzucę na forum, dla innych pechowców z tym problemem. Dzięki
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 16 Odpowiedzi
- 8480 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: LewyPas
-
- 3 Odpowiedzi
- 1201 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Tyson150
-
- 27 Odpowiedzi
- 9005 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Majster320d
-
- 5 Odpowiedzi
- 2107 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 7 Odpowiedzi
- 1831 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: anthony
-
- 14 Odpowiedzi
- 11353 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 1 Odpowiedzi
- 2254 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Adi1711
-
- 6 Odpowiedzi
- 3047 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mariryb
-
- 41 Odpowiedzi
- 11713 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: zibi_j1
-
- 3 Odpowiedzi
- 940 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112