[e46 318i 1999r.] INPA error 171

piterkolo
Posty: 5
Rejestracja: 5 maja 15, 11:06
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznan

#1

Post autor: piterkolo »

Witam, mam problem z błędem 171, kasuje i wraca po ok 100km.

171 fruefung Kraftstoff-Versorgungssystem

Error frequency : 113

Motordrehzahl 40.00 1/min
Kuehlmitteltemperatur -18.00 Grad C
Batteriespannung 1.42 v
aufgetreten uor (rel. BZ) 536.90 h
Motordrehzahl 5800.00 1/min
Kuehlmitteltemperatur -17.25 Grad C
Batteriespannung 12.23 U
aufgetreten uor (rel. BZ) 1069.00 h
Motordrehzahl 0.00 1/min
Kuehlmitteltemperatur -48.00 Grad C
Batteriespannung 0.00 U
aufgetreten uor (rel. BZ) 1069.00 h

Kurzschluss Ubatt
Fehler steuert MIL an
Fehler momentan vorhanden

Errorcode: AB 51 71 00 01 28 0F 14 C9 91 29 81 00 00 00 00
00 00 00

Temperatura cieczy -48'C???? kiedy? Na syberii nie mieszkam.

Ktoś coś wie co to może być?
Będę wdzieczny za wskazówki, czytałem o odmie, będe musiał sprawdzic.
moja 318i ma przejechane 106tys. z 99roku
Stała 6 lat w magazynie jako zastaw komorniczy w niemczech, kupiona na aukcji.
Młody90
Bywalec forum
Posty: 2279
Rejestracja: 19 lut 13, 10:45
BMW: 320D M47
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze
VIN: KE44253

#2

Post autor: Młody90 »

Na poczatek wymien odme mniejszy koszt , mozesz zaczac od przeplywki( glowny winowajca tego bledu).wyczytane nainnych forach. Zbyt bogata mieszanka
isolato

#3

Post autor: isolato »

Minusowa temperatura, to będzie chyba walnięty czujnik temperatury cieczy po prostu :)
Odnośnie błędu 171 - może być odma, może być przepływomierz, ale również sonda lambda, świece, wtryski, a ostatnio dowiedziałem się, że cewka...
Jak nie chcesz strzelać po omacku, to jedź do kogoś kto ogarnia BMW albo wklej zrzuty INPA z pracy silnika i pomyślimy.
piterkolo
Posty: 5
Rejestracja: 5 maja 15, 11:06
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznan

#4

Post autor: piterkolo »

Sprawdzilem na odpalonym silniku, odkrecilem korek oleju, lekko zasysa, silnik chodzi nierówno, potem na zakręconym już korku oleju wyciągnąłem miernik oleju, slychać bulgotanie z rurki, gdziesz czytalem ze jak odma walnieta to wypluwa olej przez tą rurkę, u mnie nic nie wylatuje. dodatkowo coś przy układzie dolotowym po prawej stronie silnika tam gdzie jest ta odma, coś klekocze przy lekkim dodawaniu gazu. silnik ma przebieg bardzo niski przebieg, jest calkowicie suchy, mechanicy pytają się czy go codziennie jade szczoteczką, bo tak czystego silnika i komory silnikia nie widzieli. Auto stało 6 lat i zastanawiam się, czy te kilka lat postoju nie wpłyneło zle na silnik i zaczną sie własnie przez to problemy. Przejechalem przez rok 8tys km.
Młody90
Bywalec forum
Posty: 2279
Rejestracja: 19 lut 13, 10:45
BMW: 320D M47
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze
VIN: KE44253

#5

Post autor: Młody90 »

Teraz sie zaczna przygody, czym dluzej auto stoi tym bardziej dostaja podzespoly. Olej chociaz wymieniles po zakupie?
piterkolo
Posty: 5
Rejestracja: 5 maja 15, 11:06
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznan

#6

Post autor: piterkolo »

Wszystkie płyny ustrojowe zostały wymienione, olej full sytntetic.
Czyli z tego co wstawilem z INPy nic nie mozna wyczytac co to moze byc?

Czy czyszczenie odmy da cos?
Jak sprawdzić w ogóle tą odmę czy jest ok?
A i jeszcze jedno, ciągle przy odpalaniu zapala się lampka oleju, żółta, olej jest w 3/4 na miarce.
Lampka oleju gaśnie po okolo 30 sek od odpalenia samochodu.
isolato

#7

Post autor: isolato »

piterkolo pisze:Wszystkie płyny ustrojowe zostały wymienione, olej full sytntetic.
Czyli z tego co wstawilem z INPy nic nie mozna wyczytac co to moze byc?
To co można wyczytać z tego, co wstawiłeś:
a) masz problem z mieszanką paliwową (błąd 171)
b) za niskie ładowanie aku podczas pracy silnika 12 V z hakiem, a powinno być ok. 14 V
c) minusowa temp. chłodziwa - prawdopodobnie walnięty czujnik temperatury (o czym już pisałem)
piterkolo pisze: Czy czyszczenie odmy da cos?
Jak sprawdzić w ogóle tą odmę czy jest ok?
Możesz spróbować wyczyścić, ale skoro auto tyle stało, to ja bym ją dla świętego spokoju po prostu wymienił na nowa oryginalną. Przy okazji sprawdź przewód odmy, bo lubi pękać i łapie lewe powietrze (może spowodować błąd mieszanki 171).
piterkolo pisze: A i jeszcze jedno, ciągle przy odpalaniu zapala się lampka oleju, żółta, olej jest w 3/4 na miarce.
Lampka oleju gaśnie po okolo 30 sek od odpalenia samochodu.
Niskie ciśnienie oleju.

Wcześniej jeszcze pisałeś o klekotaniu w dolocie - to zawór DISA. Klepanie to powstały luz na klapce tego zaworu - nie oznacza wcale, że jest niesprawny.
fredek
Bywalec forum
Posty: 159
Rejestracja: 21 cze 14, 23:24
BMW: brak w trakcie poszukiwań
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: OSTROWIEC

#8

Post autor: fredek »

Ja przy tym błędzie wymieniłem kupę gratów i nic nie pomogło , po prostu trzeba się przyzwyczaić chociaż świeci po oczach , u mnie autko jeździło normalnie z tym błędem a kasowanie pomagało na dzień lub tydzień bez reguły
kruszka
Bywalec forum
Posty: 295
Rejestracja: 25 sty 14, 14:09
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Bielany Wrocławskie

#9

Post autor: kruszka »

piterkolo pisze:S dodatkowo coś przy układzie dolotowym po prawej stronie silnika tam gdzie jest ta odma, coś klekocze przy lekkim dodawaniu gazu. .
Stawiam na zawór DISA - niedawno wymieniłem, objawy takie same - przy odpuszczeniu gazu słychać było wyraźny klekot. Możesz jeszcze potwierdzić odpinając od DISy wtyczkę.
171 to standard w tym silniku, u mnie wymiana DISy tego błędu nie usunęła, jednak auto lepiej jeździ.
I wczoraj wyczyściłem jeszcze przepływkę, co też wydaje mi się, że zrobiło małą różnicę, jednak nie sprawdziłem, czy błąd powrócił (za mało jeszcze przejechałem).

P.S. Tak to brzmiało: https://www.youtube.com/watch?v=SzWTBR0rFtk
piterkolo
Posty: 5
Rejestracja: 5 maja 15, 11:06
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznan

#10

Post autor: piterkolo »

Kruszka! Dokładnie to samo mam! ale nie tak głosno...
Klekocze tylko przy lekkim dodaniu gazu i trzymaniu na 1100 obrotów, dokladnie w tym samym miejscu i identyczny dzwiek.
Co ten zawór robi? i czy mogę tak jeździć? Nic sie tam nie urwie i nie wleci do cylindrów przez dolot?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”