E46 318i 143KM, kopcenie, kody błędów - od czego zacząć

adriann72
Posty: 7
Rejestracja: 24 sie 20, 10:07
BMW: e46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Chełmno

#1

Post autor: adriann72 »

Witam!
Posiadam BMW e46 318i 143KM. Auto kopci na lekkich obrotach. Jest trochę przymulone. Posiada 3 błędy w inpie m.in:
E46 318i 143KM, kopcenie, kody błędów - od czego zacząć - yxdb63c.jpg
E46 318i 143KM, kopcenie, kody błędów - od czego zacząć - 26by93k.jpg
E46 318i 143KM, kopcenie, kody błędów - od czego zacząć - 1xojwmy.jpg
Dodam, że po usunięciu błędów po jeździe około 40km zapala się check engine.
Prosiłbym o jakieś podpowiedzi od czego zacząć.
Pozdrawiam!
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#2

Post autor: adi3d »

Coś z sonda i vanosem wydechowym. Było coś grzebane ostatnio? Kable od sond są całe? Rorząd kiedyś sprawdzany?
adriann72
Posty: 7
Rejestracja: 24 sie 20, 10:07
BMW: e46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Chełmno

#3

Post autor: adriann72 »

Właśnie auto zostało niedawno kupione. teraz wyrzuca błąd praktycznie od razu. To sonda i ten czujnik vanosa do wymiany? Coś musiało spowodować, że wywala błędy. Jutro sprawdzę te kable od sondy.
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#4

Post autor: adi3d »

No jeśli kable od sondy będą całe to może być do wymiany, ale.. Może być też tak że jest ona spowodowana błędami od vanosa co jest też możliwe.
Do sprawdzenia masz też rorząd i zmienne fazy rorzadu. Możesz pozamieniać czujniki na walkach one są takie same. Możesz wyjąć te dwa elektrozawory z przodu silnika i umyć je w rozpuszczalniku. W tych silnikach to z reguły grubsze rzeczy do roboty. Może ślizg rorzadu pękł, łańcuch się wyciągnął lub jego napinacz nie trzyma. Vanos też może już być zajechany.
Ogółem czeka Cię długa droga przez mękę
adriann72
Posty: 7
Rejestracja: 24 sie 20, 10:07
BMW: e46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Chełmno

#5

Post autor: adriann72 »

Okej, dzięki bardzo za odpowiedź, jutro zamienię te czujniki i przemyje te elektrozawory, jak się uda to przejrzę tą sondę też i dam znać.
adriann72
Posty: 7
Rejestracja: 24 sie 20, 10:07
BMW: e46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Chełmno

#6

Post autor: adriann72 »

Więc tak: najpierw sprawdziłem te sondy, wydają się być ok, jedynie to co mnie zmartwiło to brak katalizatora, ktoś musiał go wyciąć, zamieniłem miejscami te elektrozawory i czujniki położenia wałku, błędy nadal są te same, auto niby jakby mniej kopciło, ale jak schodzi z obrotów to jednak nadal kopci. Co dalej?
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#7

Post autor: adi3d »

Kolejne co możesz zrobić bez kosztów to odłacz okrągła wtyczkę przy wlewie oleju. Wyłączy to Valvetronic i vanosy. Sprawdź wtedy czy moc nadal jest taka sama czy będzie słabszy.
adriann72
Posty: 7
Rejestracja: 24 sie 20, 10:07
BMW: e46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Chełmno

#8

Post autor: adriann72 »

Wtyczka odpięta, moc ta sama, z tą różnicą, że nie kopci aż tak bardzo i nie śmierdzi przypalonym olejem. Więc jakie wnioski? Vanos do wywalenia?
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#9

Post autor: adi3d »

Ciężko jednoznacznie powiedzieć co jest zepsute bez rozbierania i diagnostyki kompem.
Problem leży gdzieś w Valvetronic, vanos lub rorząd.

Vanosy zapewne stoją w miejscu jeśli moc się nie zmieniła. Je można na słuch sprawdzić jeśli do delikatnym dodaniu gazu zaczynają terkotac. Ale tego nie sprawdzimy póki nie działają.

Auto drga na wolnych obrotach?
Masz tylko inpe do sprawdzania?

Co do oleju to dużo Ci go ubywa? Zazwyczaj winne są uszczelniacze zaworowe lub Odma
adriann72
Posty: 7
Rejestracja: 24 sie 20, 10:07
BMW: e46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Chełmno

#10

Post autor: adriann72 »

Auto nie drga, odmę sprawdzę jutro, tak, tylko inpe mam i jakieś pakiety do kodowania od niej. Co do oleju to nie mam pojęcia, ponieważ auta nie mam zbyt długo, nawet nie wiem jaki olej tam przychodzi, bo żadnej kartki ani nic nie ma.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”