E46 318i 143KM, kopcenie, kody błędów - od czego zacząć
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 24 sie 20, 10:07
- BMW: e46
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Chełmno
E46 318i 143KM, kopcenie, kody błędów - od czego zacząć
Witam!
Posiadam BMW e46 318i 143KM. Auto kopci na lekkich obrotach. Jest trochę przymulone. Posiada 3 błędy w inpie m.in: Dodam, że po usunięciu błędów po jeździe około 40km zapala się check engine.
Prosiłbym o jakieś podpowiedzi od czego zacząć.
Pozdrawiam!
Posiadam BMW e46 318i 143KM. Auto kopci na lekkich obrotach. Jest trochę przymulone. Posiada 3 błędy w inpie m.in: Dodam, że po usunięciu błędów po jeździe około 40km zapala się check engine.
Prosiłbym o jakieś podpowiedzi od czego zacząć.
Pozdrawiam!
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 24 sie 20, 10:07
- BMW: e46
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Chełmno
Właśnie auto zostało niedawno kupione. teraz wyrzuca błąd praktycznie od razu. To sonda i ten czujnik vanosa do wymiany? Coś musiało spowodować, że wywala błędy. Jutro sprawdzę te kable od sondy.
-
- Bywalec forum
- Posty: 584
- Rejestracja: 16 cze 17, 1:37
- BMW: E46 318i n42
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Toruń
- Lokalizacja: Toruń
No jeśli kable od sondy będą całe to może być do wymiany, ale.. Może być też tak że jest ona spowodowana błędami od vanosa co jest też możliwe.
Do sprawdzenia masz też rorząd i zmienne fazy rorzadu. Możesz pozamieniać czujniki na walkach one są takie same. Możesz wyjąć te dwa elektrozawory z przodu silnika i umyć je w rozpuszczalniku. W tych silnikach to z reguły grubsze rzeczy do roboty. Może ślizg rorzadu pękł, łańcuch się wyciągnął lub jego napinacz nie trzyma. Vanos też może już być zajechany.
Ogółem czeka Cię długa droga przez mękę
Do sprawdzenia masz też rorząd i zmienne fazy rorzadu. Możesz pozamieniać czujniki na walkach one są takie same. Możesz wyjąć te dwa elektrozawory z przodu silnika i umyć je w rozpuszczalniku. W tych silnikach to z reguły grubsze rzeczy do roboty. Może ślizg rorzadu pękł, łańcuch się wyciągnął lub jego napinacz nie trzyma. Vanos też może już być zajechany.
Ogółem czeka Cię długa droga przez mękę
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 24 sie 20, 10:07
- BMW: e46
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Chełmno
Więc tak: najpierw sprawdziłem te sondy, wydają się być ok, jedynie to co mnie zmartwiło to brak katalizatora, ktoś musiał go wyciąć, zamieniłem miejscami te elektrozawory i czujniki położenia wałku, błędy nadal są te same, auto niby jakby mniej kopciło, ale jak schodzi z obrotów to jednak nadal kopci. Co dalej?
-
- Bywalec forum
- Posty: 584
- Rejestracja: 16 cze 17, 1:37
- BMW: E46 318i n42
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Toruń
- Lokalizacja: Toruń
Kolejne co możesz zrobić bez kosztów to odłacz okrągła wtyczkę przy wlewie oleju. Wyłączy to Valvetronic i vanosy. Sprawdź wtedy czy moc nadal jest taka sama czy będzie słabszy.
-
- Bywalec forum
- Posty: 584
- Rejestracja: 16 cze 17, 1:37
- BMW: E46 318i n42
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Toruń
- Lokalizacja: Toruń
Ciężko jednoznacznie powiedzieć co jest zepsute bez rozbierania i diagnostyki kompem.
Problem leży gdzieś w Valvetronic, vanos lub rorząd.
Vanosy zapewne stoją w miejscu jeśli moc się nie zmieniła. Je można na słuch sprawdzić jeśli do delikatnym dodaniu gazu zaczynają terkotac. Ale tego nie sprawdzimy póki nie działają.
Auto drga na wolnych obrotach?
Masz tylko inpe do sprawdzania?
Co do oleju to dużo Ci go ubywa? Zazwyczaj winne są uszczelniacze zaworowe lub Odma
Problem leży gdzieś w Valvetronic, vanos lub rorząd.
Vanosy zapewne stoją w miejscu jeśli moc się nie zmieniła. Je można na słuch sprawdzić jeśli do delikatnym dodaniu gazu zaczynają terkotac. Ale tego nie sprawdzimy póki nie działają.
Auto drga na wolnych obrotach?
Masz tylko inpe do sprawdzania?
Co do oleju to dużo Ci go ubywa? Zazwyczaj winne są uszczelniacze zaworowe lub Odma
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 24 sie 20, 10:07
- BMW: e46
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Chełmno
Auto nie drga, odmę sprawdzę jutro, tak, tylko inpe mam i jakieś pakiety do kodowania od niej. Co do oleju to nie mam pojęcia, ponieważ auta nie mam zbyt długo, nawet nie wiem jaki olej tam przychodzi, bo żadnej kartki ani nic nie ma.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
- 0 Odpowiedzi
- 692 Odsłony
-
Ostatni post autor: jaman_szaman
-
- 17 Odpowiedzi
- 8744 Odsłony
-
Ostatni post autor: kulka63
-
- 3 Odpowiedzi
- 6922 Odsłony
-
Ostatni post autor: spinecki
-
- 10 Odpowiedzi
- 6064 Odsłony
-
Ostatni post autor: egon81
-
- 7 Odpowiedzi
- 5488 Odsłony
-
Ostatni post autor: aqualite