[e46 318i 143KM 2003r] Szumy pod maską - rolki, kompresor?

Jeśli Twój temat nie pasuje do żadnej z powyższych kategorii działu "Silnik", umieść go tutaj.
krzysiiekb
Bywalec forum
Posty: 48
Rejestracja: 21 mar 10, 10:19
BMW: e46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: TM

#1

Post autor: krzysiiekb »

Witam,
mój samochód stał dłuższy czas nieużywany, pojeździłem nim ostatnio trochę, po czym zrobiłem wycieczkę 800km - brak jakichkolwiek problemów.
Jednak dzisiaj przy odpaleniu słyszę dziwny odgłos szumów [nie chodzi mi o cykanie silnika, wtrysków gazu itd.]. Zamieszczam poniżej dwa filmiki: 1) podczas odpalania, 2) podczas pracy silnika. Nie chodzi o pracę valvetronika i wtryskiwaczy gazowych.

[YouTube] http://youtu.be/mhz5TdZaP4A [/YouTube]

[YouTube] http://youtu.be/7VXTDO0CIBU [/YouTube]

Słychać jakby jakieś łożysko, albo napinacz czegoś lub pasek, który pracuje w ruchu kołowym. Mam nadzieję, że uda Wam się wydzielić te dźwięki spośród innych.

Nie wyświetlają się żadne błędy w czasie jazdy na wyświetlaczu.
Proszę o podpowiedź co sprawdzić i w jaki sposób.

Z góry dziękuję za każdą pomoc.
Ostatnio zmieniony 3 mar 15, 21:15 przez krzysiiekb, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1731
Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE

#2

Post autor: piotrek1474 »

krzysiiekb pisze: Słychać jakby jakieś łożysko, albo napinacz czegoś lub pasek, który pracuje w ruchu kołowym. Mam nadzieję, że uda Wam się wydzielić te dźwięki spośród innych.
Ściągnie pasek klinowy i odpal samochód. Zobaczysz czy jest jakaś różnica.
Obrazek
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#3

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Pewnie coś w napędzie pasowym. Jedyne i najlepsze co możesz zrobić, to zdjąć paski i ręcznie pokręcić każdą rolką. Pewnie napinacz, ale sam w ten sposób wyśledzisz które. Pozdrawiam.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
krzysiiekb
Bywalec forum
Posty: 48
Rejestracja: 21 mar 10, 10:19
BMW: e46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: TM

#4

Post autor: krzysiiekb »

witam,
chyba mieliście rację... dzisiaj musiałem przejechać 100km, niestety nie obyło się bez przygód po zatrzymaniu się i wyjściu z auta poczułem dziwny zapach jak przy borowaniu zębów u dentysty i a spod maski wydobywał się dym okolic zaznaczonych na zdjęciu - co może być przyczyną, jak to zdiagnozować, ile orientacyjnie może kosztować naprawa i od czego jest ten pasek ze zdjęcia? dodatkowo po przekręceniu kluczyka pojawia się pomarańczowa kontrolka silnika z napisem EML - co ona może oznaczać? (dodam, że gaśnie po odpaleniu samochodu).
zdjęcie:
http://fotowrzut.pl/X06W04X378 Obrazek
proszę o pomoc i wyjaśnienia
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#5

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Górna strzałka to napinacz paska głównego a pasek napędza pompę wspomagania, alternator... Tak sie składa ze mam nowy napinacz kompletny nowka. Jak chcesz to wał na priv, a jak nie to i tak to zrób zanim gnoju narobisz i tak nie jezdzij lepiej. Zrób to jak najszybciej, napinacz komplet w sklepie mnie wyszedł 330zl. Sam tego nie ogarniesz niestety. Sama łapę ok ale napinacz jest w bloku. Pozdro :wink:
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
krzysiiekb
Bywalec forum
Posty: 48
Rejestracja: 21 mar 10, 10:19
BMW: e46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: TM

#6

Post autor: krzysiiekb »

Witam,
umówiłem się na naprawę do mechanika. Podpowiedzcie mi tylko co będę potrzebował dokładnie do wymiany oprócz tego paska i napinacza oraz czy mogę coś przy okazji sobie wymienić/sprawdzić? Jaka mogła być przyczyna zatarcia tego napinacza? Ile będzie kosztował komplet oryginalnych części?
Dobrodziej_1983 do jakiego motoru masz ten napinacz i jakiej firmy?
fredek
Bywalec forum
Posty: 159
Rejestracja: 21 cze 14, 23:24
BMW: brak w trakcie poszukiwań
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: OSTROWIEC

#7

Post autor: fredek »

a w jakim celu chcesz wymieniać cały napinacz???
według mnie można wymienić samą rolkę )))
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#8

Post autor: Dobrodziej_1983 »

fredek pisze:a w jakim celu chcesz wymieniać cały napinacz???
według mnie można wymienić samą rolkę )))
Kolego sama rolka by szeleściła lub szumiała a nie dymiła i śmierdziała więc zastanów się jakie rady dajesz. Skoro Ty byś wymienił samą rolkę to nigdy bym nie chciał kupić po Tobie auta. Po pierwsze to diagnoza, żebyś był pewien że wymieniasz to co trzeba. A dwa to wymiana tego co należy i to szybko a nie droga na skróty bo taniej. Jeśli masz pewność że napinacz się zatarł, to należy go szybko wymienić, nie ważne z jakiego źródła. Ważne że nowy i dobrej firmy. Ja mam mechanizm firmy Rouville a rolkę z łapą Febi. To ten czarny a'la krążek do hokeja z mocowaniem na dwie śruby, do m47/m47n.. Jak trzeba to zaraz znajdę numery bo w pracy jestem i mam tylko tableta.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
fredek
Bywalec forum
Posty: 159
Rejestracja: 21 cze 14, 23:24
BMW: brak w trakcie poszukiwań
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: OSTROWIEC

#9

Post autor: fredek »

Dobrodziej_1983 pisze:
fredek pisze:a w jakim celu chcesz wymieniać cały napinacz???
według mnie można wymienić samą rolkę )))
Kolego sama rolka by szeleściła lub szumiała a nie dymiła i śmierdziała więc zastanów się jakie rady dajesz. Skoro Ty byś wymienił samą rolkę to nigdy bym nie chciał kupić po Tobie auta. Po pierwsze to diagnoza, żebyś był pewien że wymieniasz to co trzeba. A dwa to wymiana tego co należy i to szybko a nie droga na skróty bo taniej. Jeśli masz pewność że napinacz się zatarł, to należy go szybko wymienić, nie ważne z jakiego źródła. Ważne że nowy i dobrej firmy. Ja mam mechanizm firmy Rouville a rolkę z łapą Febi. To ten czarny a'la krążek do hokeja z mocowaniem na dwie śruby, do m47/m47n.. Jak trzeba to zaraz znajdę numery bo w pracy jestem i mam tylko tableta.
hmmmm jesteś super gość i pewnie byś auta po mnie nie kupił ale mi to nie przeszkadza)))
w jakim celu ma kolega wymieniać napinacz jeżeli pewnie rolka się rozleciała , a naprawa na odległość i po zdjęciach jest niewykonalna , może ma wymienić całość bo ma za dużo kasy :D
fredek
Bywalec forum
Posty: 159
Rejestracja: 21 cze 14, 23:24
BMW: brak w trakcie poszukiwań
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: OSTROWIEC

#10

Post autor: fredek »

numer napinacza jako całości to 11287524267 , a numer rolki jak się da odczytać napiszę za jakiś czas
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Ogólne”