[e46 318i 143KM 2003r] Szumy pod maską - rolki, kompresor?

Jeśli Twój temat nie pasuje do żadnej z powyższych kategorii działu "Silnik", umieść go tutaj.
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#11

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Przecież napisałem że przede wszystkim diagnoza :czytaj: a wcześniej opisałem jak to zrobić..
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
fredek
Bywalec forum
Posty: 159
Rejestracja: 21 cze 14, 23:24
BMW: brak w trakcie poszukiwań
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: OSTROWIEC

#12

Post autor: fredek »

fredek pisze:numer napinacza jako całości to 11287524267 , a numer rolki jak się da odczytać napiszę za jakiś czas
numer rolki ruville 55078 , sprawdź na stronie producenta w wujku google
krzysiiekb
Bywalec forum
Posty: 48
Rejestracja: 21 mar 10, 10:19
BMW: e46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: TM

#13

Post autor: krzysiiekb »

Podsumowując: diagnozę przeprowadzi mechanik.
Wstępnie do wymiany/sprawdzenia: napinacz paska wieloklinowego, rolka napinacza, pasek.

Jeszcze pytanie jakich firm, żebym nie musiał się martwić o to w najbliższej przyszłości - oryginał BMW czy wystarczy Ruville napinacz z rolką + pasek: Gates czy Continental?

Z góry dziękuję za pomoc, wstępną diagnozę.
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#14

Post autor: Dobrodziej_1983 »

krzysiiekb pisze:Podsumowując: diagnozę przeprowadzi mechanik.
Wstępnie do wymiany/sprawdzenia: napinacz paska wieloklinowego, rolka napinacza, pasek.

Jeszcze pytanie jakich firm, żebym nie musiał się martwić o to w najbliższej przyszłości - oryginał BMW czy wystarczy Ruville napinacz z rolką + pasek: Gates czy Continental?

Z góry dziękuję za pomoc, wstępną diagnozę.
Rouville to b.dobra firma, wiem co mówie bo sam montuje jej części i nigdy nie miałem kłopotu. Co do paska to jakość bardzo podobna, pozdrawiam. :)
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
fredek
Bywalec forum
Posty: 159
Rejestracja: 21 cze 14, 23:24
BMW: brak w trakcie poszukiwań
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: OSTROWIEC

#15

Post autor: fredek »

jak mechanik będzie sprawdzał to niech się wysili i sprawdzi sprzęgło kierunkowe alternatora.
rolki ruville , a pasek continental (gates oddałem na reklamację bo był nowy i popiskiwał ) a to firmy porównywalne więc tak naprawdę możesz sobie wybrać co uważasz
krzysiiekb
Bywalec forum
Posty: 48
Rejestracja: 21 mar 10, 10:19
BMW: e46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: TM

#16

Post autor: krzysiiekb »

Ok.
A czy pojawiająca się po przekręceniu kluczyka pomarańczowa kontrolka silnika z napisem EML, gasnąca po odpaleniu samochodu jest konsekwencją tej awarii?
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#17

Post autor: Dobrodziej_1983 »

krzysiiekb pisze:Ok.
A czy pojawiająca się po przekręceniu kluczyka pomarańczowa kontrolka silnika z napisem EML, gasnąca po odpaleniu samochodu jest konsekwencją tej awarii?
EML to sterowanie elektroniczne silnika. Prawdopodobnie niema związku z usterką którą wałkujemy. Prawdopodobnie chodzi o przepustnicę, masz jakieś problemy z utratą mocy silnika lub dławieniem?
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
krzysiiekb
Bywalec forum
Posty: 48
Rejestracja: 21 mar 10, 10:19
BMW: e46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: TM

#18

Post autor: krzysiiekb »

Nie, auto bez problemu przyspiesza. Nie odczułem różnicy między zachowaniem auta przed sygnalizacją tego błędu. Czyli muszę podpiąć gdzieś furę pod kompa, żeby dowiedzieć się więcej czy mogę jakoś inaczej sprawdzić lub coś przeczyścić, żeby pozbyć się usterki?
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#19

Post autor: Dobrodziej_1983 »

No diagnoza komputerowa to była by najlepsza opcja, tylko zrobiona przez fachowca. Czasem taka sytuacja moze być związana z ASP DSC bo układ jest podobno powiązany. Tylko taka kontrolka Ci sie zapaliła?
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
rysiektr
Bywalec forum
Posty: 684
Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
BMW: E46 Touring N42B20A
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#20

Post autor: rysiektr »

Przecież EML i chceck zawsze się zapalają i gasną po uruchomieniu silnika. To normalne.
Jeśli świeciłaby Ci się cały czas po uruchomieniu silnika oznaczałoby to jakąś usterkę.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Ogólne”