[e46 318d] na postoju spada temp

pabloo123
Bywalec forum
Posty: 151
Rejestracja: 9 mar 11, 11:12
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto:

#1

Post autor: pabloo123 »

Witam ostatnio zauważyłem ze na postoju (np swiatła) temp silnika spada...po ruszeniu znowu rosnie.... a na dodatek gdy podczas jazdy wyłączę klimatronic silnik sie szybciej nagrzewa lecz gdzy włacze klimatronik temp spada nawet podczas jazdy i dopiero po przejechaniu dodatkowo ok 3-4 km wraca do pozycji pionowej <temp otoczenia -20 to normalne?

PS test temp to test nr 7?
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#2

Post autor: MARC »

To normalne przy takich temp otoczenia.
Tak test 7 to test temp.
:wink:
OSA BMW

#3

Post autor: OSA BMW »

A czy wentylatory nie wala na fole pole?
MARC pisze:To normalne przy takich temp otoczenia.
Tak test 7 to test temp.
:wink:
Nie wiem o jakiej temperaturze mowa ale az tak normalne to nie jest szczegolnie w dieslu
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#4

Post autor: MARC »

OSA BMW pisze:A czy wentylatory nie wala na fole pole?
MARC pisze:To normalne przy takich temp otoczenia.
Tak test 7 to test temp.
:wink:
Nie wiem o jakiej temperaturze mowa ale az tak normalne to nie jest szczegolnie w dieslu
Dla porównania moja T5 1.9
W temp które panują obecnie czyli ok -18 silnik na biegu jałowym w ogóle nie nagrzewa się, podczas jazdy ciężko jest mu osiągnąć temp 90 ogrzewanie jest znacznie słabsze itd.
Wystarczy zatrzymać auto na 5 min i temp bardzo spada, nie wspomnę o wył silnika...
Dlatego wg. mnie jest to całkowicie normalne...
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#5

Post autor: romanikxxl »

Jest to normalne przy takich temperaturach zewnętrznych i nie całkowicie zagrzanym motorze (pion na zegarze to 75 st a zagrzany motor to wtedy jak termostat puści) :D
Romanikxxl
OSA BMW

#6

Post autor: OSA BMW »

-18°C ? Dlatego napisalem ze nie wiem o jakiej tem. mowa.
Na biegu jalowym to i w normalnej temperaturze potrwa dluzej zagrzanie silnika niz na postoju.Dzis u nas bylo -12°C i w moim starym T4 2,5 TDI potrzebowal jakies 20 km do nagrzania,ale z nawiewu lecialo ciepelko juz troche wczesniej
pabloo123
Bywalec forum
Posty: 151
Rejestracja: 9 mar 11, 11:12
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto:

#7

Post autor: pabloo123 »

chłopaki wszystko sie zgadza tylko ja juz miałem prawie rozgrzane autko..czekajac przed sklepem czy na swiatłach temp spadała co prawda nie na niebieslie pole ale w tamtym kierunku...z kolei jak wyłoczyłem klimatronik lub ruszyłem to se robił pion
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#8

Post autor: romanikxxl »

pabloo123 pisze:chłopaki wszystko sie zgadza tylko ja juz miałem prawie rozgrzane autko..czekajac przed sklepem czy na swiatłach temp spadała co prawda nie na niebieslie pole ale w tamtym kierunku...z kolei jak wyłoczyłem klimatronik lub ruszyłem to se robił pion
Prawie zagrzane to nie całkiem zagrzane :) Napisałem,że jak wskazówka osiąga pierwszy pion to silnik ma dopiero 75 st.C i w tym momencie jak zatrzymasz samochód temp.będzie spadać(diesel słabo się nagrzewa na postoju).Do tego jak masz ustawioną tem. na klimatroniku powyrzej 16 st. to masz większy obieg cieczy chłodzącej,dlatego jak wyłączysz klimatronik to zmiejszasz obieg cieczy i ta krąży tylko w silniku (temp.się podnosi) do momentu otwarcia się termoststu 88 st. :) I wtedy jest auto zagrzane i ma prawidłową temp.pracy. 8)
Romanikxxl
mjr Bień
Bywalec forum
Posty: 15
Rejestracja: 9 sty 12, 16:34
BMW: e46 320d 136+
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
Lokalizacja: KRAKÓW

#9

Post autor: mjr Bień »

Podepne się pod temat bo się doktoryzowałem nad nim przez ostatni miesiąc, objawy były podobne temp. -13 - 15 autostrada 3-4 tyś obr. wskazówka pion po zjeździe na krajówkę taśt aś za ciężarówka 50km/h i wskazówka spadła do pierwszej krechy. Temp. na klimatroniku ustawiona na 18st . Na postoju było podobnie -13, - 15 temp spada. Wymieniłem termostat przy egr i problem znikł. Główny termostat był wymieniany w styczniu zeszłego roku( to na niego padło podejrzenie w 1 kolejności ), sprawdzałem ostatnio z ciekawości jak sobie będzie radzić w ekstremalnych temp pojechałem na Orawe i w okolicach Jabłonki komp pokazał mi -34,5 postałem z 3 min na wolnych obrotach i temp sukcesywnie powoli zaczęła lecieć ale w środku dalej można było siedzieć z krótkim rękawkiem, :) przy -15 zaczyna odchylać się od pionu po jakiś 10 - 15 min na wolnych obrotach, włącza się elekt dogrzewacz, podciąga ja w pion po czym sytuacja się powtarza. Wszystko zależy jaką temp będziesz otrzymywał w środku, bo silnik sam nie wyprodukuje odpowiedniej ilości ciepła. Z głównego termostatu są 2 wyjścia jedno zamknięte grzybkiem i 2 otwarte cały czas, wiec tez jakieś straty zawsze przez to są. Musiał byś jeszcze napisać czy masz elektryczny dogrzewacz czy nie, czy pracuje on prawidłowo , czy może masz webasto spalinowe itd
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#10

Post autor: romanikxxl »

Prawdopodobnie u Niego nie ma termostatu egr :)
Romanikxxl
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”