E46 318d 116km "odcina" Przy przyspieszeniu
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 12 lis 20, 16:15
- BMW: E46 318d
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Wieluń
Witajcie, problem z moim e46 wygląda następująco:
W trakcie jazdy, wyłącznie na czwartym i piątym biegu w trakcie przyśpieszenia a czasami utrzymując stałą prędkość (byś może problem przy stałej prędkości występuje podczas podjazdu pod wzniesienie) spalanie nagle spada do 9 litrów i auto nie reaguje na pedał gazu, redukcja z 5 na 4 nic nie daje, aby wrócić do przyspieszania są dwie opcje: albo pozwolić autu zwolnić do 120, po czym znowu reaguje na gaz, lub odpuścić częściowo pedał gazu tak aby spalanie utrzymać przez ok. 2-5 sekund na 6 literach i auto znowu przyśpiesza, lecz w obu przypadkach za chwilę znowu przestaje reagować i od nowa procedurę trzeba powtarzać.
Z ważniejszych informacji dodam że w między czasie mechanik wymieniał wtryski i wgrywał nową mapę, i owszem po tej operacji auto lepiej się zbierało, lecz opisany problem się nie zmienił. Czasami są dni że ani razu się nie "zablokuje" Ale częściej jednak występuje problem. Turbo było regenerowane dwa lata temu przez poprzedniego właściciela, pytałem po stronach na Facebooku i pojawiały się opinie że to wina pompy vp44, ale nikt nie miał takich objawów jak ja... Nawet rady z dolewaniem mixolu nic nie zmieniły, zmiana stacji paliw, różne dodatki do diesla, zero poprawy. Jakieś pomysły?
W trakcie jazdy, wyłącznie na czwartym i piątym biegu w trakcie przyśpieszenia a czasami utrzymując stałą prędkość (byś może problem przy stałej prędkości występuje podczas podjazdu pod wzniesienie) spalanie nagle spada do 9 litrów i auto nie reaguje na pedał gazu, redukcja z 5 na 4 nic nie daje, aby wrócić do przyspieszania są dwie opcje: albo pozwolić autu zwolnić do 120, po czym znowu reaguje na gaz, lub odpuścić częściowo pedał gazu tak aby spalanie utrzymać przez ok. 2-5 sekund na 6 literach i auto znowu przyśpiesza, lecz w obu przypadkach za chwilę znowu przestaje reagować i od nowa procedurę trzeba powtarzać.
Z ważniejszych informacji dodam że w między czasie mechanik wymieniał wtryski i wgrywał nową mapę, i owszem po tej operacji auto lepiej się zbierało, lecz opisany problem się nie zmienił. Czasami są dni że ani razu się nie "zablokuje" Ale częściej jednak występuje problem. Turbo było regenerowane dwa lata temu przez poprzedniego właściciela, pytałem po stronach na Facebooku i pojawiały się opinie że to wina pompy vp44, ale nikt nie miał takich objawów jak ja... Nawet rady z dolewaniem mixolu nic nie zmieniły, zmiana stacji paliw, różne dodatki do diesla, zero poprawy. Jakieś pomysły?
- GUMMISS
- Przyjaciel forum
- Posty: 4029
- Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
- BMW: 318i Touring
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: brodnica
- Lokalizacja: Kawki
- Płeć:
Możesz mieć walnięty któryś z czujników, zapewnie czujnik ciśnienia w kolektorze ale niekoniecznie bo to nie 1.9d z poloneza tu jest bardziej skomplikowane sterowanie silnika. Poszukaj (nawet tu na forum) ścieżki odzyskania mocy w 320d. Długa droga, ale owocna
Bo Możemy Więcej...
L W G
L W G
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10346
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Na początek podaj błędy, odczytaj je w inpa i wklej.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 12 lis 20, 16:15
- BMW: E46 318d
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Wieluń
Po przerwie wróciłem i walczę z problemem dalej.
Co do błędów to żeby je odczytać potrzebuje czasu, niestety nie pracuje na miejscu i też nie mam odpowiedniego sprzętu, mechanicy u mnie niezbyt poradni (podlaczenie pod kompa dla nich jest za trudne), znajomy ma ale również pracuje po delegacjach i ciężko się zgrać, może bliżej świąt uda się podłączyć samochód i dowiedzieć się coś więcej, lecz ostatnie podpinanie około czerwca nie dało żadnych konkretnych informacji w tym temacie.
Co do szukania mocy w tym aucie to nie wydaje mi się że jej brakuje, nie spodziewał bym się więcej po 116 KM, w każdym razie w wolnej chwili będę robił tą ścieżkę
Teraz w sobotę wymieniłem przepływke bo dostałem też taką podpowiedź, lecz nie zmieniło się nic ("drogowy test przepływomierza" Czyli czwarty bieg i gaz do dechy na obu przepływkach spalanie nie wychyla się poza 18 litrów). Lecz zastanowiło mnie odcinek połączenia turbiny z przepływomierzem ponieważ "wąż" na króćcu przy turbo jest dość mocno luźny, niestety czasu brakło aby się do tego dostać i złapać to chociażby metalową opaską lecz jeszcze będę kombinował w najbliższą sobotę
Co do błędów to żeby je odczytać potrzebuje czasu, niestety nie pracuje na miejscu i też nie mam odpowiedniego sprzętu, mechanicy u mnie niezbyt poradni (podlaczenie pod kompa dla nich jest za trudne), znajomy ma ale również pracuje po delegacjach i ciężko się zgrać, może bliżej świąt uda się podłączyć samochód i dowiedzieć się coś więcej, lecz ostatnie podpinanie około czerwca nie dało żadnych konkretnych informacji w tym temacie.
Co do szukania mocy w tym aucie to nie wydaje mi się że jej brakuje, nie spodziewał bym się więcej po 116 KM, w każdym razie w wolnej chwili będę robił tą ścieżkę
Teraz w sobotę wymieniłem przepływke bo dostałem też taką podpowiedź, lecz nie zmieniło się nic ("drogowy test przepływomierza" Czyli czwarty bieg i gaz do dechy na obu przepływkach spalanie nie wychyla się poza 18 litrów). Lecz zastanowiło mnie odcinek połączenia turbiny z przepływomierzem ponieważ "wąż" na króćcu przy turbo jest dość mocno luźny, niestety czasu brakło aby się do tego dostać i złapać to chociażby metalową opaską lecz jeszcze będę kombinował w najbliższą sobotę
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10346
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Tak jest fabrycznie, nic tam nie potrzeba robić.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 5 Odpowiedzi
- 1796 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: asafa
-
- 1 Odpowiedzi
- 857 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Flashback
-
- 1 Odpowiedzi
- 1615 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Spectron
-
- 2 Odpowiedzi
- 2740 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Dobrodziej_1983
-
- 0 Odpowiedzi
- 2975 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Mikmiki93
-
- 6 Odpowiedzi
- 2886 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: MARC
-
- 28 Odpowiedzi
- 9158 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: rafał18
-
- 2 Odpowiedzi
- 903 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Dobrodziej_1983
-
- 6 Odpowiedzi
- 1889 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112