E46 318d 116km "odcina" Przy przyspieszeniu

Bloondas
Posty: 3
Rejestracja: 12 lis 20, 16:15
BMW: E46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Wieluń

#1

Post autor: Bloondas »

Witajcie, problem z moim e46 wygląda następująco:

W trakcie jazdy, wyłącznie na czwartym i piątym biegu w trakcie przyśpieszenia a czasami utrzymując stałą prędkość (byś może problem przy stałej prędkości występuje podczas podjazdu pod wzniesienie) spalanie nagle spada do 9 litrów i auto nie reaguje na pedał gazu, redukcja z 5 na 4 nic nie daje, aby wrócić do przyspieszania są dwie opcje: albo pozwolić autu zwolnić do 120, po czym znowu reaguje na gaz, lub odpuścić częściowo pedał gazu tak aby spalanie utrzymać przez ok. 2-5 sekund na 6 literach i auto znowu przyśpiesza, lecz w obu przypadkach za chwilę znowu przestaje reagować i od nowa procedurę trzeba powtarzać.
Z ważniejszych informacji dodam że w między czasie mechanik wymieniał wtryski i wgrywał nową mapę, i owszem po tej operacji auto lepiej się zbierało, lecz opisany problem się nie zmienił. Czasami są dni że ani razu się nie "zablokuje" Ale częściej jednak występuje problem. Turbo było regenerowane dwa lata temu przez poprzedniego właściciela, pytałem po stronach na Facebooku i pojawiały się opinie że to wina pompy vp44, ale nikt nie miał takich objawów jak ja... Nawet rady z dolewaniem mixolu nic nie zmieniły, zmiana stacji paliw, różne dodatki do diesla, zero poprawy. Jakieś pomysły?
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#2

Post autor: GUMMISS »

Możesz mieć walnięty któryś z czujników, zapewnie czujnik ciśnienia w kolektorze ale niekoniecznie bo to nie 1.9d z poloneza tu jest bardziej skomplikowane sterowanie silnika. Poszukaj (nawet tu na forum) ścieżki odzyskania mocy w 320d. Długa droga, ale owocna :good:
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#3

Post autor: maniek21112 »

Na początek podaj błędy, odczytaj je w inpa i wklej.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Bloondas
Posty: 3
Rejestracja: 12 lis 20, 16:15
BMW: E46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Wieluń

#4

Post autor: Bloondas »

Po przerwie wróciłem i walczę z problemem dalej.
Co do błędów to żeby je odczytać potrzebuje czasu, niestety nie pracuje na miejscu i też nie mam odpowiedniego sprzętu, mechanicy u mnie niezbyt poradni (podlaczenie pod kompa dla nich jest za trudne), znajomy ma ale również pracuje po delegacjach i ciężko się zgrać, może bliżej świąt uda się podłączyć samochód i dowiedzieć się coś więcej, lecz ostatnie podpinanie około czerwca nie dało żadnych konkretnych informacji w tym temacie.
Co do szukania mocy w tym aucie to nie wydaje mi się że jej brakuje, nie spodziewał bym się więcej po 116 KM, w każdym razie w wolnej chwili będę robił tą ścieżkę :)
Teraz w sobotę wymieniłem przepływke bo dostałem też taką podpowiedź, lecz nie zmieniło się nic ("drogowy test przepływomierza" Czyli czwarty bieg i gaz do dechy na obu przepływkach spalanie nie wychyla się poza 18 litrów). Lecz zastanowiło mnie odcinek połączenia turbiny z przepływomierzem ponieważ "wąż" na króćcu przy turbo jest dość mocno luźny, niestety czasu brakło aby się do tego dostać i złapać to chociażby metalową opaską lecz jeszcze będę kombinował w najbliższą sobotę
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#5

Post autor: maniek21112 »

Tak jest fabrycznie, nic tam nie potrzeba robić.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”