e46 [318 m43] Odpowietrzenie chłodnicy

kamil17932
Bywalec forum
Posty: 352
Rejestracja: 7 lis 11, 21:12
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#1

Post autor: kamil17932 »

Witam mam problem jak w temacie z odpowietrzeniem chłodnicy, po wymianie jednego z krućców wody oraz dolaniu płynu podczas odpowietrzania cały czas z odpowietrznikia dmucha para i wydaje mi się ze robi się zbyt duże ciśnienie w układzie chłodzenia. co może być przyczyną?
hackunek
Bywalec forum
Posty: 674
Rejestracja: 20 cze 10, 15:58
BMW: E46 316i , E36 316i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: M-K

#2

Post autor: hackunek »

na większych obrotach tez leci para?
może UPG padła i spaliny przedostają się do układu chłodzenia?
kamil17932
Bywalec forum
Posty: 352
Rejestracja: 7 lis 11, 21:12
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#3

Post autor: kamil17932 »

hackunek pisze:na większych obrotach tez leci para?
może UPG padła i spaliny przedostają się do układu chłodzenia?
Podobno Bmw cieżko się odpowietrzaja. Udało mi sie po kilku razach odpowietrzyc. Walczyłem z tym dzisiaj kilka razy co prare godzin. Objawów uszczelki nie ma płynu nie przybywa oleju też nie korek czysty. Ale nie wiem narazie ale gdzies ubywa mi płyn chlodniczy, wyciekow nie ma nigdzie , posprawdzalem wszystkie weze krućce i nigdzie nie widac płynu. auto tez nie dymi na bialo niewiadomo jak. Jakis biały dymek poleci ale wydaje mi sie ze to para,. i gdzie sie podziewa plyn?
kamil17932
Bywalec forum
Posty: 352
Rejestracja: 7 lis 11, 21:12
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#4

Post autor: kamil17932 »

kamil17932 pisze:
hackunek pisze:na większych obrotach tez leci para?
może UPG padła i spaliny przedostają się do układu chłodzenia?
Podobno Bmw cieżko się odpowietrzaja. Udało mi sie po kilku razach odpowietrzyc. Walczyłem z tym dzisiaj kilka razy co prare godzin. Objawów uszczelki nie ma płynu nie przybywa oleju też nie korek czysty. Ale nie wiem narazie ale gdzies ubywa mi płyn chlodniczy, wyciekow nie ma nigdzie , posprawdzalem wszystkie weze krućce i nigdzie nie widac płynu. auto tez nie dymi na bialo niewiadomo jak. Jakis biały dymek poleci ale wydaje mi sie ze to para,. i gdzie sie podziewa plyn? a gdy sie auta nagrzewa z odkreconym korkiem plynu to po chwili gdy silnik sie nagrzewa podnosi sie plyyn do gory czy to normalne?
wpmarcin123
Bywalec forum
Posty: 55
Rejestracja: 27 kwie 11, 16:09
BMW: BMW E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: wawa

#5

Post autor: wpmarcin123 »

witam
no ja odpowietrzałem niedawno i powiem że to jest to dziwne udało mi się do tego momentu odpowietrzyć że mam na 32 i w sumie jest ciepło ale ogólnie to rewelacji nie ma więc gdzieś musi jeszcze być jakiś bombel no nie wiem może w nagrzewncy siedzi i słabo przez to daje po lewej stronie nadmuchu to słabo dmucha ciepłem na 32 ustawionego a po prawej no nawet nieźle. co jest powodem nie wiem płynu malutko ale ubywa i co jakiś czas muszę dolać. możesz spróbować jeszcze podnieść przód i jeszcze odpowietrzyć wtedy zbiornik est wyżej.
kamil17932
Bywalec forum
Posty: 352
Rejestracja: 7 lis 11, 21:12
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#6

Post autor: kamil17932 »

Panowie wymieniałem uszczelke pod głowica i robiłem cała głowice i cisnienie juz jest normalne. A powiedzcie mi czy wy tez tak macie ze po jezdzie jak odkrecicie korek od zbiorniczka wyrownawczego to przelewa sie płyn? dopiero po czasie jak auto troche ostygnie wtedy jest ok?
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#7

Post autor: WKRENTEK77 »

Dokładnie tak jak piszesz dopuki silnik nie ostygniei ciśnienie się nie zmniejszy będzie wywalać płyn .Te silniki tak mają płyn od wysokiej temperatury zwiększa swoją objętość i stąd mamy to ciśnienie w układzie .Oczywiście wszystko musi być w granicach normy i jak wywala płyn przez korek albo szybko zwiększa się ciśnienie to jest coś nie tak.
kamil17932
Bywalec forum
Posty: 352
Rejestracja: 7 lis 11, 21:12
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#8

Post autor: kamil17932 »

U mnie nie wywala plynu przez korek, tylko wtedy jak odkrece go troche to wtedy. Pytam bo odebralem auto od mechanika w sobote bo wymienialem uszczelke pod głowica, a glowica miala test szczelnosci i cala byla regenerowana. wiec tam wszystko jest ok. a wczesniej mialem gorny waz twardy jak kamien a teraz jest normalny twardy ale da sie scisnac, czyli mowicie ze normalne jest jak na goracym sie odkreci i przelewa sie ?
hackunek
Bywalec forum
Posty: 674
Rejestracja: 20 cze 10, 15:58
BMW: E46 316i , E36 316i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: M-K

#9

Post autor: hackunek »

tak, normalne
westmm35
Posty: 1
Rejestracja: 25 sty 10, 10:57
BMW: e46 318 steptronic
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Gorzów

#10

Post autor: westmm35 »

Hmmm nigdy nie miałem problemu z odpowietrzaniem tego silnika.. A montowałem juz kilka lpg w tym aucie. Podstawa to : zapłon, nawiew na minimum, temperatura na max, poluzowujemy koreczek przelewowy, nalewamy płyn dopóki nie bedzie sie przelewać...bez babelków powietrza - dokrecamy koreczek przelewowy. Idziemy do auta odpalamy i koniecznie ! dajemy kilka porzadnych przygazówek.. wyłączamy auto. Musi być odpowietrzone. (chyba ze ktos ma nieszczelnosci w układzie - chłodnica , weze szczegolnie ten od zbiorniczka do bloku silnika - czesto wydaje sie ze jest ok ale zasysa lewe powietrze , bo oringi nie trzymaja w złączkach.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”