E46 318 IS M44B19

Wszystko związane z podkręcaniem mechaniki E46
set
Bywalec forum
Posty: 32
Rejestracja: 23/03/14, 20:44
BMW: e46 2,0d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Opatkowice
Kontakt:

E46 318 IS M44B19

Post autor: set » 15/08/16, 14:59

Ostatnio kumpel nabył e46 318 m43, silnik miał obróconą panewkę więc średnio był sens naprawiać. Wpadł mi do głowy pomysł na swap M44 z e36, nic się nie świeci ASC działa, silnik wygląda jakby z stamtąd był.Jeszcze nie jeździłem ale nic nie wróży żeby coś nie grało.
Ciekawa alternatywa dl padniętego m43

https://www.youtube.com/watch?v=2t2xzf4-W-k&feature=youtu.be
Ostatnio zmieniony 16/08/16, 7:13 przez set, łącznie zmieniany 1 raz.


WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3215
Rejestracja: 08/04/12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ
Kontakt:

E46 318 IS M44B19

Post autor: WKRENTEK77 » 15/08/16, 21:06

Popraw linka bo nie dziala :(

set
Bywalec forum
Posty: 32
Rejestracja: 23/03/14, 20:44
BMW: e46 2,0d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Opatkowice
Kontakt:

E46 318 IS M44B19

Post autor: set » 16/08/16, 7:14

Poprawiłem.

WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3215
Rejestracja: 08/04/12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ
Kontakt:

E46 318 IS M44B19

Post autor: WKRENTEK77 » 16/08/16, 19:23

Alternatywa jak najbardziej ciekawa zawsze parę kuniów więcej ale wydaje mi się że jak już swapowac to na r6 fakt koszty nieco większe ale frajda z jazdy i doznania słuchowe jeszcze większe

set
Bywalec forum
Posty: 32
Rejestracja: 23/03/14, 20:44
BMW: e46 2,0d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Opatkowice
Kontakt:

E46 318 IS M44B19

Post autor: set » 17/08/16, 15:25

Generalnie to chodziło o pieniądze żeby było tanio. Wymianę zrobiliśmy w 2 dni koszt silnika m44 to 400 zł. Właściciel nie przywiązuje się do samochodów więc swap na szóstkę nie wchodził w grę .


Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5046
Rejestracja: 24/03/14, 16:36
BMW: Sprzedane 318d+
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
Tlen: do oddychania ropa do śmigania
VIN: PK82840
Kontakt:

E46 318 IS M44B19

Post autor: Dobrodziej_1983 » 17/08/16, 15:44

Jako tania alternatywa dla kogoś kto żyje przekonaniem że ,,auto ma jeździć" to tak, wyjście jest dobre. Jednak dla takich ludzi jak ja (dla których auto to nie tylko środek transportu), to wygląda słabo.. Jakby choremu owczarkowi niemieckiemu przeszczepić głowę od jamnika. Chodzi, biega. Jednak coś jest nie tak jak powinno :P
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes-Benz W210 e290td sedan w ,,Classicu"

T0mekk1
Bywalec forum
Posty: 157
Rejestracja: 10/03/15, 16:57
BMW: E46 318i M43
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznan
VIN: JJ15967
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

E46 318 IS M44B19

Post autor: T0mekk1 » 17/08/16, 20:30

Ciekawe jak to się ma osiągami do N42b20 :). W końcu moc podobna.
[img]Zdjęcia[/img]

Awatar użytkownika
Krzysiek669
Moderator
Posty: 3259
Rejestracja: 09/07/11, 18:45
BMW: było E46 320d, E91 318d, jest E46 325i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
Kontakt:

E46 318 IS M44B19

Post autor: Krzysiek669 » 17/08/16, 21:59

Moim zdaniem ciekawa alternatywa, jak wygląda żywotność tego silnika ? Osiągi ma dużo lepsze jak M43, brzmi także lepiej, szkoda, że seryjnie BMW nie montowało go w E46...jak wygląda sprawa elektryki ? Coś skomplikowanego czy raczej prosty temat do ogarnięcia ? Skrzynia została z M43 ? Dół silnika w M44 jest pewnie inny jak w M43 ?

mariryb
Specjalista
Posty: 5205
Rejestracja: 09/04/11, 9:07
BMW: 330ci, 320i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom/ Wieniawa
Kontakt:

E46 318 IS M44B19

Post autor: mariryb » 21/08/16, 9:56

Fajny pomysł, mozna wziąć pod uwage, w sytuacji koniecznosci remontu bądz wymiany silnika a nie chce sie zmieniać na r6. Ostatnio ze znajomym gadalem i tez wspominal mi o takim pomysle, ma nowy gaz i nie chcialby nowego zakladać.

@Dobrodziej.. jakby przeszczepił nieseryjny silnik v8 to byś inaczej gadał ;)

Wg internetu mają taki sam skok tłoka, taką samą srednice i pojemnosc. Inny jest stopien sprezenia. Myśle, że dół jest ten sam.

Ciekawi mnie o ile to lepiej jezdzi i czy jest to odczuwalne. Ma taki sam moment 180nm, ale wyżej połozony. Moc wieksza ale tez wyzej. Obejrzałbym wykresy czy w zakresie do 4000rmp jest coś wiecej.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki

Doposażanie E46 - klimatronik, klima, fotochrom , BC, el szyby tył....

set
Bywalec forum
Posty: 32
Rejestracja: 23/03/14, 20:44
BMW: e46 2,0d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Opatkowice
Kontakt:

E46 318 IS M44B19

Post autor: set » 24/08/16, 6:38

Do zmiany został jeszcze wydech bo po prze gazowaniu coś w nim gwiżdże i przelot za mały. Jeszcze raz dodam że chodziło o kwestię ekonomiczną słupek m43 1500 zł a m44 400 zł. Do tego tańszy gaz, i znając życie syn mojego kolegi stwierdzi że to nie jest auto dla niego więc nie było sensu swapować na r6.
Zmierzony na hamownie na pewno nie będzie chociaż też jestem ciekaw osiągów. Skrzynia sprzęgło m43 podobnie jak wiązka silnika i komputer, kolektory i wtryski m44. Małe mody przy czujniku położenia wałka rozrządu.
Ogólnie to żaden rarytas jedynie alternatywa dla kogoś kto chce remontować m43 lub zmieniać na taki sam.
Z tego co kojarzę to chyba pierwszy w PL


ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość