e46 316ti n42b18 Odczyt błędów

e46n42b18
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 25 lut 10, 21:08
BMW: 316ti
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Jaworzno

#11

Post autor: e46n42b18 »

Dzisiaj pojeździłem z podłączonym komputerem. Według testu w programie INPA w zakładce Analog1 parametry przepływomierza dotyczące temperatury zasysanego powietrza zawierały się w przedziale od 3 do 9 stopni celsjusza, a ilość powietrza od około 13 do 350 kg przy maksymalnie wciśniętym pedale przyśpieszenia. Odczyt maksymalnych wartości poprzedzał znak wykrzyknika.
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#12

Post autor: romanikxxl »

Odepnij przepływkę i zobacz czy jest lepiej, gorzej czy bez zmian.Jak zachowuje sie ekonomizer?
Romanikxxl
Krzycho
Bywalec forum
Posty: 114
Rejestracja: 7 cze 10, 19:19
BMW: 318i N42B20 Touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok

#13

Post autor: Krzycho »

e46n42b18 pisze:Po uruchomieniu zimnego silnika, wolne obroty są niestabilne. Czasem zdarza się, że obroty podskakują do 1500 obr/min i spadają. Po osiągnięciu odpowiedniej temperatury, praca na biegu jałowym jest poprawna.

Ten skrót DV tłumaczą w sieci jako "drosselvorrichtung" -> urządzenie przepustnicy. Na czym może polegać ta adaptacja (adaption) przepustnicy (DV)? Dlaczego warunki środowiska (because of enviroment) powodują przerwanie procesu?
Wypróbuj instrukcji z poniższego linku:
http://www.e46zone.com/forum/index.php?showtopic=4012&st=0
Ostatnio zrobiłem taką adaptację w swoim aucie i jakby trochę lżej wchodzi na obory ale może to 'efekt placebo' ;)
Obrazek
Obrazek
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#14

Post autor: romanikxxl »

Myślę,że nie zaszkodzi najpierw czyszczenie przepustnicy i później reset i adaptacja.
Romanikxxl
mack10koro
Bywalec forum
Posty: 75
Rejestracja: 23 lut 10, 11:09
BMW: 318i N42B20A
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Zgorzelec

#15

Post autor: mack10koro »

I jak tam kolego poczyniłeś jakieś dalsze kroki?
Moja pierwsza sugestia to zmień INPE po to zdanie po angielsku zawiera błędy (2): 2799 CDKDVEUB - Abort DV-adaption because of enviroment ( powinno być adaptation i environment). Zdaje się że ktoś nieudolnie tłumaczył z niemieckiego na angielski - widziałem takie dzieło część po niemiecku a część po angielsku.

W tym silniku przepustnica ma 2 czujniki położenia (potencjometry) można je sprawdzić omomierzem po odpięciu wtyczki. W przypadku uszkodzenia przepływki przejmuje rolę głównego czujnika obciążenia silnika. Możliwe że to falowanie może być spowodowane niedokładnością pomiaru przez przepustnicę.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”