E46 316ti akumulator

Jeśli Twój temat nie pasuje do żadnej z powyższych kategorii działu "Silnik", umieść go tutaj.
Orica
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 14 lis 22, 20:40
BMW: 316ti
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ostrołęka

#1

Post autor: Orica »

Witam, zdarza mi się że auto nie chce w ogóle odpalić. Krótkie odcinki - niedogrzany silnik
Po mroźnej nocy zawsze pali po pół obrotu.

Nie ma efektu długiego kręcenia itp

Napięcie samego akumulatora - 11.79
Napięcie na włączonym silniku (światla i radio) - 13,79.

Problem w Aku czy gdzieś indziej?

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10340
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Sprawdź do ilu spada podczas rozruchu i daj znać, ewentualnie podjedź tam gdzie sprzedają akumulatory i poproś o sprawdzenie go pod obciążeniem. Wartości rozumiem z ukrytego menu? Warto zmierzyć bezpośrednio na aku multimetrem, ponieważ w menu wartości są trochę zaniżone.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Orica
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 14 lis 22, 20:40
BMW: 316ti
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ostrołęka

#3

Post autor: Orica »

Akumulator mierzony był miernikiem
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1696
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#4

Post autor: kosteg »

Orica pisze: 17 gru 22, 16:57 Napięcie samego akumulatora - 11.79
Napięcie na włączonym silniku (światla i radio) - 13,79.
Jeśli pomiar dokonywany był właściwie to akumulator nie jest naładowany i szybko wypada go naładować. Napięcie ładowania też powinno być trochę wyższe.

Aby jednak diagnozować wypada zrobić więcej pomiarów.

Zrób więcej pomiarów:
- ładowanie w czasie jazdy z włączonymi odbiornikami i bez przy rożnych prędkościach obrotowych
- napięcie akumulatora po zakończonej jeździe
- napięcie akumulatora rano po postoju
- prąd pobierany przy postoju

Z pewnością tak niedoładowany akumulator szybko dokona żywota (tym bardziej zimą). Jednak jego stan może być skutkiem a nie przyczyną problemów.
Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Ogólne”