[E46 316ti 2003] trudny rozruch + szarpnięcie z kontrolką aku. podczas jazdy. Błędy 0342 i 2781
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 20 wrz 23, 18:59
- BMW: e46
- Rok produkcji: 1000
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: warszawa
Witam. Przydarzyła mi się taka sytuacja że silnik odpalił dopiero za 3 razem, dwie pierwsze próby kręcenie silnikiem bez rezultatu, za trzecim razem cofam kluczyk na 0 i kręcę trochę dłużej, silnik z trudem odpalił, przez chwilę nie równo pracował, następnie podczas rozpędzania poczułem szarpnięcie i zapaliła się kontrolka ładowania akumulatora na ~2 sek.
Po powrocie do domu wykonałem jeszcze parę rozruchów i na razie jest ok. Napięcie ładowania też jest ok (14.2V)
Błędy jakie udało mi się odczytać wtyczką OBD II (taką na bluetooth i apką CarScaner) to P0342, 2781 oraz chyba mniej istotne 27C3 (czujnik poz. oleju) i 1128 (to chyba od katalizatora)
Czytałem że to czujnik wałka rozrządu, ale ponoć są dwa (dolotowy, wylotowy). Może ktoś potrafi postawić dokładniejszą diagnozę?
Po powrocie do domu wykonałem jeszcze parę rozruchów i na razie jest ok. Napięcie ładowania też jest ok (14.2V)
Błędy jakie udało mi się odczytać wtyczką OBD II (taką na bluetooth i apką CarScaner) to P0342, 2781 oraz chyba mniej istotne 27C3 (czujnik poz. oleju) i 1128 (to chyba od katalizatora)
Czytałem że to czujnik wałka rozrządu, ale ponoć są dwa (dolotowy, wylotowy). Może ktoś potrafi postawić dokładniejszą diagnozę?
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10350
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Komputer z programem do bmw - inpa, ista lub bmwscanner i wtedy będzie o czym rozmawiać.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 20 wrz 23, 18:59
- BMW: e46
- Rok produkcji: 1000
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: warszawa
Dodam jeszcze że błędy mają opis
0342 camshaft position (CMP) sensor A, bank 1 - low input
camshaft position sensor A circuit low
2781 downshift switch circuit high
Jeśli to nie wystarczy, to może podjadę do mechanika, ale wydaje mi się że to czujnik wałka rozrządu dolotowego (ten znajduje się gdzieś za alternatorem?)
0342 camshaft position (CMP) sensor A, bank 1 - low input
camshaft position sensor A circuit low
2781 downshift switch circuit high
Jeśli to nie wystarczy, to może podjadę do mechanika, ale wydaje mi się że to czujnik wałka rozrządu dolotowego (ten znajduje się gdzieś za alternatorem?)
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10350
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Czujniki położenia walków rozrządu są od przodu silnika, dwa takie same.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 20 wrz 23, 18:59
- BMW: e46
- Rok produkcji: 1000
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: warszawa
Rzeczywiście dostęp w tym modelu jest bardzo łatwy, wystarczył tylko imbus 5. Wtyczka po stronie dolotu była cała w oleju, wymieniłem przy okazji oring na czujniku, mam nadzieję że to było przyczyną.
Zastanawiam się natomiast dlaczego u mnie są dwa różne czujniki...
Zastanawiam się natomiast dlaczego u mnie są dwa różne czujniki...
- JTN5M
- Bywalec forum
- Posty: 60
- Rejestracja: 31 sie 23, 23:25
- BMW: E91 325i
- Rok produkcji: 2006
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków
- VIN: FR57209
- Płeć:
Twoj silnik mial oryginalnie czujniki na dole, ktore potem zostaly zastapione przez czujnik na gorze. Jak widac najprawdopodobniej ktos juz mial ten problem na walku wydechowym i wymienil czujnik.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 3 Odpowiedzi
- 3135 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: UmianyAndrzej
-
- 7 Odpowiedzi
- 2170 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 2 Odpowiedzi
- 8129 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Mariusz_E46
-
- 9 Odpowiedzi
- 3854 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: dzejkob
-
- 3 Odpowiedzi
- 1891 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: K0J0T
-
- 7 Odpowiedzi
- 10033 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Dobrodziej_1983
-
- 18 Odpowiedzi
- 5866 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: adi3d
-
- 1 Odpowiedzi
- 1061 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 4 Odpowiedzi
- 2148 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: samot69
-
- 7 Odpowiedzi
- 3888 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: sebadresss