[E46 316ti 2003] trudny rozruch + szarpnięcie z kontrolką aku. podczas jazdy. Błędy 0342 i 2781

kompot316
Posty: 5
Rejestracja: 20 wrz 23, 18:59
BMW: e46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: warszawa

#1

Post autor: kompot316 »

Witam. Przydarzyła mi się taka sytuacja że silnik odpalił dopiero za 3 razem, dwie pierwsze próby kręcenie silnikiem bez rezultatu, za trzecim razem cofam kluczyk na 0 i kręcę trochę dłużej, silnik z trudem odpalił, przez chwilę nie równo pracował, następnie podczas rozpędzania poczułem szarpnięcie i zapaliła się kontrolka ładowania akumulatora na ~2 sek.

Po powrocie do domu wykonałem jeszcze parę rozruchów i na razie jest ok. Napięcie ładowania też jest ok (14.2V)
Błędy jakie udało mi się odczytać wtyczką OBD II (taką na bluetooth i apką CarScaner) to P0342, 2781 oraz chyba mniej istotne 27C3 (czujnik poz. oleju) i 1128 (to chyba od katalizatora)

Czytałem że to czujnik wałka rozrządu, ale ponoć są dwa (dolotowy, wylotowy). Może ktoś potrafi postawić dokładniejszą diagnozę?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Komputer z programem do bmw - inpa, ista lub bmwscanner i wtedy będzie o czym rozmawiać.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
kompot316
Posty: 5
Rejestracja: 20 wrz 23, 18:59
BMW: e46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: warszawa

#3

Post autor: kompot316 »

Dodam jeszcze że błędy mają opis
0342 camshaft position (CMP) sensor A, bank 1 - low input
camshaft position sensor A circuit low

2781 downshift switch circuit high

Jeśli to nie wystarczy, to może podjadę do mechanika, ale wydaje mi się że to czujnik wałka rozrządu dolotowego (ten znajduje się gdzieś za alternatorem?)
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Czujniki położenia walków rozrządu są od przodu silnika, dwa takie same.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
kompot316
Posty: 5
Rejestracja: 20 wrz 23, 18:59
BMW: e46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: warszawa

#5

Post autor: kompot316 »

Rzeczywiście dostęp w tym modelu jest bardzo łatwy, wystarczył tylko imbus 5. Wtyczka po stronie dolotu była cała w oleju, wymieniłem przy okazji oring na czujniku, mam nadzieję że to było przyczyną.

Zastanawiam się natomiast dlaczego u mnie są dwa różne czujniki...
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
JTN5M
Bywalec forum
Posty: 60
Rejestracja: 31 sie 23, 23:25
BMW: E91 325i
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: FR57209
Płeć:

#6

Post autor: JTN5M »

Twoj silnik mial oryginalnie czujniki na dole, ktore potem zostaly zastapione przez czujnik na gorze. Jak widac najprawdopodobniej ktos juz mial ten problem na walku wydechowym i wymienil czujnik.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”