[E46][316i] Wymiana uszczelki pod głowicą silnik N46

ramish
Bywalec forum
Posty: 54
Rejestracja: 16 sty 13, 20:13
BMW: E46 316i 115KM silnik N46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Opoczno

#1

Post autor: ramish »

Cześć,
Niestety czeka mnie wymiana uszczelki pod głowicą (i nie wiadomo czego jeszcze). Pacjent BMW E46 316i 2004r. silnik N46. Czy ktoś miał doświadczenie wymiany uszczelki w tym modelu? Jakie koszty i na co zwrócić uwagę.

Odpaliłem dzisiaj samochód po dłuższym postoju na -10 C. Nie wkręcałem na obroty, ale mimo wszystko po ujechaniu paru metrów roztoczył się za mną kłąb białego dymu, check engine zaczął migać. Zatrzymałem się, silnik zgasł i nie chciał odpalić. Ponieważ silnik był jeszcze zimny otworzyłem korek oleju, wody nie było już wcale, odkręciłem korek oleju i masło, a przy odkręcaniu słychać było głośny syk (schodziło ciśnienie z silnika).
Awatar użytkownika
Samniewiemkto
Bywalec forum
Posty: 713
Rejestracja: 29 mar 16, 11:04
BMW: 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik

#2

Post autor: Samniewiemkto »

Najpierw upewnij się że to UPG. Jeśli wyjdzie ze tak, to sprawy wyglądają następująco:
Nowa uszczelka.
Planowanie, sprawdzanie szczelności głowicy.
Ewentualnie dodatkowe koszty w przypadku wykrycia uszkodzenia głowicy, wymiana lub regeneracja.
Demontaż i montaż głowicy.
Nie polecam robić tego samodzielnie osobom bez doświadczenia i odpowiedniego sprzętu.
ramish
Bywalec forum
Posty: 54
Rejestracja: 16 sty 13, 20:13
BMW: E46 316i 115KM silnik N46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Opoczno

#3

Post autor: ramish »

Sam się nie będę za to brał - w sobotę prowadzę do mechanika, który podobno robił już nie raz te silniki. To, co jeszcze zauważyłem, teraz już jak stoi pod blokiem, to olej skapujący z rury wydechowej. Czytałem o chłodniczce oleju, ale to raczej nie to, bo poszłoby w drugą stronę. Mam nadzieję, że głowica cała.
ramish
Bywalec forum
Posty: 54
Rejestracja: 16 sty 13, 20:13
BMW: E46 316i 115KM silnik N46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Opoczno

#4

Post autor: ramish »

A co radzilibyście zrobić. Awaria nastąpiła 1.5 miesiąca od zakupu samochodu, po niecałym 1000 km. Poprzedni właściciel musial wiedzieć co sie szykuje.
Awatar użytkownika
Dzidek90
Przyjaciel forum
Posty: 3655
Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
BMW: E91 Fl
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny
VIN: F038885

#5

Post autor: Dzidek90 »

Jesli wiedzial to mozesz sie z nim dogadac o kosztach na spolke ale watpie w to... ja teraz bede naprawial uszkodzony kolektor wydechowy w Oplu ktorego nabylem 2 tygodie temu, gosciu sie wszystkiego wypiera i mowi ze on kosztow nie poniesie ;) ale mam haka na niego a raczej 2...

Upewnij sie ze to UPG
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
ramish
Bywalec forum
Posty: 54
Rejestracja: 16 sty 13, 20:13
BMW: E46 316i 115KM silnik N46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Opoczno

#6

Post autor: ramish »

Tak, to uszczelka. Silnik już rozebrany, głowica splanowana. Kosztów jednak mechanik jeszcze nie podał. Uszczelka nie pada od razu a daje o sobie znaki wcześniej. Tutaj od samego początku odkąd nabyłem ubywało płynu chłodniczego więc sprzedający musiał wiedzieć. Dodatkowo, czytałem że bodajże w 2014 roku weszło prawo o rękojmi w umowach sprzedaży, które mówi o tym, że do roku czasu od momentu kupna z automatu domniemywa się, że sprzedający wiedział o wadzie i nie trzeba mu nic udowadniać, że wiedział. Ciekawe tylko jak to działa w praktyce...
Awatar użytkownika
Dzidek90
Przyjaciel forum
Posty: 3655
Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
BMW: E91 Fl
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny
VIN: F038885

#7

Post autor: Dzidek90 »

ramish pisze:Tak, to uszczelka. Silnik już rozebrany, głowica splanowana. Kosztów jednak mechanik jeszcze nie podał. Uszczelka nie pada od razu a daje o sobie znaki wcześniej. Tutaj od samego początku odkąd nabyłem ubywało płynu chłodniczego więc sprzedający musiał wiedzieć. Dodatkowo, czytałem że bodajże w 2014 roku weszło prawo o rękojmi w umowach sprzedaży, które mówi o tym, że do roku czasu od momentu kupna z automatu domniemywa się, że sprzedający wiedział o wadzie i nie trzeba mu nic udowadniać, że wiedział. Ciekawe tylko jak to działa w praktyce...

Sprawdz, zadzwon i daj znac... przyda mi sie to
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
Spectron
Bywalec forum
Posty: 273
Rejestracja: 5 lip 15, 13:12
BMW: E46 318i N42B20
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Stalowa Wola

#8

Post autor: Spectron »

Wymiana z robota glowicy gniazda zaworowe nowe zawory nowe uszczelniacze i nowy rozrzad to 3-4 k zalezy gdzie robisz. Do tego pewnie nowe rolki i paski wraz z odmą olejowa. Jak to zrobisz to kolejne 200k mozesz smialo jechac bez zagladania jezeli zrobisz dobrze i na dobrych czesciach.
ramish
Bywalec forum
Posty: 54
Rejestracja: 16 sty 13, 20:13
BMW: E46 316i 115KM silnik N46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Opoczno

#9

Post autor: ramish »

Samochód odebrałem z naprawy. Koszt 2200 zł (części 1600 zł + robocizna). Wymienione zostały:
1. uszczelka głowicy
2. uszczelka pod pokrywą zaworów
3. uszczelka kolektora ssącego
4. uszczelka wydechu
5. uszczelka podstawy filtra oleju
6. dwie rolki
7. separator oleju (odma)
8. świece
9. nowe szpilki głowicy
10. planowanie głowicy i uszczelniacze zaworowe, a może i jeszcze coś (500 zł) - okazuje się, że głowica była spawana już przez kogoś wcześniej
11. płyn chłodniczy
12. płukanie silnika
13. olej i filtr (VALVOLINE 5W30)

Mechanik mówił, że nie mógł przeprowadzić adaptacji valvetronica z jakiegoś względu. Błedów nie pokazuje.
ramish
Bywalec forum
Posty: 54
Rejestracja: 16 sty 13, 20:13
BMW: E46 316i 115KM silnik N46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Opoczno

#10

Post autor: ramish »

Niepokoi mnie nadal takie bulgotanie, przelewanie się wody dochodzące jakby spod deski rozdzielczej. Tak było też przed awarią. Albo układ chłodzenia jeszcze nie odpowietrzony albo się zapowietrza gdzieś albo coś nadal z tą glowicą nie tak. Zamówiłem tester CO2 na chłodnicę i sprawdzę czy spaliny idą w zbiornik.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”