e46 316i wymiana silnika
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 11 wrz 14, 22:33
- BMW: e46
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: swarzedz
Witam
Jest to moj pierwszy post wiec proisze badzcie laskawi jesli walne jaka gafe
Niedawno mialem dosc nieprzyjemna sytuacje. Padl mi silnik, a mianowicie puscila panewka. Po rozebraniu okazalo sie ze nie oplaca sie tego szlifowac - trzeba wymienic silnik. Mam pytanie - chial bym wlozyc 2,8 i czy:
1' oplaca sie to czy szukac takiego samego sielnika jak mialem?
2' jaki moze byc tego koszt (mowimy o kompletnym swapie- nie jakims tam klejeniu tak zeby jezdzilo)
3' Czy jest ktos z okolic poznania kto by sie tego podjal?
Jest to moj pierwszy post wiec proisze badzcie laskawi jesli walne jaka gafe
Niedawno mialem dosc nieprzyjemna sytuacje. Padl mi silnik, a mianowicie puscila panewka. Po rozebraniu okazalo sie ze nie oplaca sie tego szlifowac - trzeba wymienic silnik. Mam pytanie - chial bym wlozyc 2,8 i czy:
1' oplaca sie to czy szukac takiego samego sielnika jak mialem?
2' jaki moze byc tego koszt (mowimy o kompletnym swapie- nie jakims tam klejeniu tak zeby jezdzilo)
3' Czy jest ktos z okolic poznania kto by sie tego podjal?
- piotrek1474
- Bywalec forum
- Posty: 1731
- Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
- BMW: 318I N42 143KM
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: ---
- Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE
Bedzie troche kosztowało. Poszukaj na forum był temat ile kosztuje swap w jednym z nich były kwoty ok 7000 zł. Silnik, hamulce, zawieszenie i pewnie jeszcze kilka innych rzeczy.
-
- Bywalec forum
- Posty: 917
- Rejestracja: 23 lip 11, 15:29
- BMW: e60 e92
- Rok produkcji: 2009
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Ciechanow
Słupek lub nawet kompletny silnik kupisz za 1000 zł + przekładka.
Swap żeby było kompleksowo najlepiej kupić całego anglika i wyciągnąć co potrzeba a to myślę koszt 4-5 tys + przekładka
Oczywiście po wszystkim sporo Ci się zwróci gdy sprzedaż pozostałe części ale i tak wyjdzie pewnie 2x drożej niż w przypadku wymiany słupka.
Jeśli zamierzasz zostać a autem na dłużej i brak Ci mocy to masz idealną okazję. W innym wypadku bez sensu pchać się w koszty.
Swap żeby było kompleksowo najlepiej kupić całego anglika i wyciągnąć co potrzeba a to myślę koszt 4-5 tys + przekładka
Oczywiście po wszystkim sporo Ci się zwróci gdy sprzedaż pozostałe części ale i tak wyjdzie pewnie 2x drożej niż w przypadku wymiany słupka.
Jeśli zamierzasz zostać a autem na dłużej i brak Ci mocy to masz idealną okazję. W innym wypadku bez sensu pchać się w koszty.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 11 wrz 14, 22:33
- BMW: e46
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: swarzedz
piotrek1474 - czytalem post, ale z tego co sie orientowalem to w 1.9 niektore podzespoly sa slapsze i moga nie wytrzymac przy silniku 2.8 wiec bedzie troche wiecej rzeczy do wymiany
wandii - z autkiem chce zostac na dluzej dlatego tez szukam roznych rozwiazan. nie ukrywam ze autko jest ciezkie i przydalo by mu sie troche koni wiecej
wandii - z autkiem chce zostac na dluzej dlatego tez szukam roznych rozwiazan. nie ukrywam ze autko jest ciezkie i przydalo by mu sie troche koni wiecej
- piotrek1474
- Bywalec forum
- Posty: 1731
- Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
- BMW: 318I N42 143KM
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: ---
- Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE
Popytaj osoby na tym forum które robiły swap jak im śmigają te samochody.
-
- Bywalec forum
- Posty: 113
- Rejestracja: 16 sie 12, 16:19
- BMW: E46 318I + LPG
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: MIECHÓW
przy swapie na 2,8 zeby to miało rece i nogi to tak jak wandii pisze , cały angol i przekładasz wszystko , poczawszy od silnika na hamulcach konczac
-
- Bywalec forum
- Posty: 917
- Rejestracja: 23 lip 11, 15:29
- BMW: e60 e92
- Rok produkcji: 2009
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Ciechanow
Ja robiłem taki swap i wszystko pasuje p&p.
Trzeba przełożyć silnik ze skrzynia i wybierakami, cały wydech i przednią część wału. Całą wiązkę wraz z komputerem ews i pestką z kluczyka. Do tego zbiorniczek wyrównawczy bo jest inny. Chłodnice są takie same. Pompa powietrza wtórnego, obudowa filtra powietrza i inne drobiazgi pod maską. Stabilizator przedni. Jeden z dwóch przewodów od klimy bo jest krótszy (ten od sprężarki) To takie minimum.
Przydałoby się też hamulce przód i tył, ale w sumie dużej różnicy nie ma (14mm większe tarcze), dyferencjał bo jest krótszy (3.38 vs 2.86) i półośki bo są cieńsze. Akumulator do bagażnika, Licznik z r4 podobno zawyża obroty i trzeba zmienić ale ja jeździłem na r4 i r6 i różnicy nie widzę poza tym, że w r6 jest inny tempomat i kontrolka w liczniku r4 nie świeciła. Możliwe, że o czymś zapomniałem.
Z elektryką nic nie trzeba kombinować także bez problemu można samemu to zrobić dysponując kanałem i lebiotką lub czymkolwiek do podniesienia silnika.
Robota max na 2 dni
Trzeba przełożyć silnik ze skrzynia i wybierakami, cały wydech i przednią część wału. Całą wiązkę wraz z komputerem ews i pestką z kluczyka. Do tego zbiorniczek wyrównawczy bo jest inny. Chłodnice są takie same. Pompa powietrza wtórnego, obudowa filtra powietrza i inne drobiazgi pod maską. Stabilizator przedni. Jeden z dwóch przewodów od klimy bo jest krótszy (ten od sprężarki) To takie minimum.
Przydałoby się też hamulce przód i tył, ale w sumie dużej różnicy nie ma (14mm większe tarcze), dyferencjał bo jest krótszy (3.38 vs 2.86) i półośki bo są cieńsze. Akumulator do bagażnika, Licznik z r4 podobno zawyża obroty i trzeba zmienić ale ja jeździłem na r4 i r6 i różnicy nie widzę poza tym, że w r6 jest inny tempomat i kontrolka w liczniku r4 nie świeciła. Możliwe, że o czymś zapomniałem.
Z elektryką nic nie trzeba kombinować także bez problemu można samemu to zrobić dysponując kanałem i lebiotką lub czymkolwiek do podniesienia silnika.
Robota max na 2 dni
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 11 wrz 14, 22:33
- BMW: e46
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: swarzedz
Po przeliczeniu wszystkich kosztow najkorzystniejszym wariantem bylo wymienic silnik taki sam jaki byl. takze niestety chec posiadania mocniejszego auta zeszla narazie na dalszy plan . . . .
- MARC
- Administrator
- Posty: 5472
- Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Lokalizacja: KRAKÓW
Czyli robisz to co 99% pytających o swap...woyttek85 pisze:Po przeliczeniu wszystkich kosztow najkorzystniejszym wariantem bylo wymienic silnik taki sam jaki byl. takze niestety chec posiadania mocniejszego auta zeszla narazie na dalszy plan . . . .
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 1 Odpowiedzi
- 1773 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 2 Odpowiedzi
- 899 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Aleksander90
-
- 1 Odpowiedzi
- 1328 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: hackunek
-
- 12 Odpowiedzi
- 15483 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: ramish
-
- 1 Odpowiedzi
- 3144 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Badboy-PL
-
- 13 Odpowiedzi
- 12031 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: rradek01
-
- 3 Odpowiedzi
- 1847 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Spectron
-
- 7 Odpowiedzi
- 2960 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Skwarek105
-
- 24 Odpowiedzi
- 8089 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Grzechu16