[E46 316i] pedal gazu, obroty

sliwa240
Bywalec forum
Posty: 33
Rejestracja: 11 maja 14, 12:39
BMW: e46 316i 1.9
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: opole

#1

Post autor: sliwa240 »

Witam, od tygodnia czasu jestem właścicielem e46 w pojemności 1.9.
Jest spora lista reczy do zrobienia lecz z jednym punktem sobie nie radzę. Zwczne od pedału gazu, pierwsze dotknięcie jest może nie ciężkie ale takie przycinajace, po tych 2mm pedal juz chodzi normalnie, płynnie, stawiałem na przepustnice która wyciągnąłem przeczyscilem i przez 2dni pedal zaczął chodzić jak powinien, teraz już znowu wraca do tego co było... Kolejna sprawa to obroty. Przed całą tą operacja na przepustnicy, nie zauważyłem jakiś problemów, teraz niekiedy, czasami faluja obroty na jałowym 700-500(gdzie już lekko nim telepie) po paru takich skokach się uspokaja i jedzie na 750~(na moje oko mało jak na benzynę?) podczas jazdy nie widzę żadnych problemów prócz dużego tylko w mieście 11-12l gdzie na trasie jest 6. Dodam jeszczr ze czyscielem silniczek krokowy który był czysty i ten zaworek na przepustnicy, który był mocno ubrudzony(po przeczyszczeniu miał lekka szczelinę i luz gdy się nim mocniej pomachalo), obroty faluja jakby częściej gdy jest mokro/umyje auto. Macie jakiś pomysł?
Obrazek
Awatar użytkownika
Grzechu16
Bywalec forum
Posty: 521
Rejestracja: 29 lis 12, 21:37
BMW: E46 318i [m43] 118KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków/Czechowice-Dziedzice

#2

Post autor: Grzechu16 »

U mnie na początku jak zakupiłem samochód występował problem, że przy wyłączaniu tempomatu miałem taki opór na samym początku naciskania pedału gazu, który trzeba było przegwałcić i później już chodził normalnie leciutko. Zjawisko samo z siebie ustało i nie wiem co było przyczyną. Odnośnie falowania - również zdarza mi się czasami sytuacji, kiedy przed zatrzymaniem jak wrzucam na luz obroty raz czy dwa przyfalują do takich niskich i sytuacja wraca do normy. Sporo podzespołów przez czas eksploatacji wymieniałem, odłączałem, podłączałem i cały czas występuje taka sytuacja zarówno na benzynie jak i na gazie. Nigdy nie zgasnął mi przez to samochód więc nie próbowałem dociekać gdzie leży problem nie mówiąc już o wymianie w ciemno jakichś podzespołów.
sliwa240
Bywalec forum
Posty: 33
Rejestracja: 11 maja 14, 12:39
BMW: e46 316i 1.9
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: opole

#3

Post autor: sliwa240 »

Grzechu, dzięki za odpowiedź, u mnie jest jednak ta różnica, że nie mam tempomatu ani założonego gazu wiec to raczej nie w nich leży problem
Obrazek
Młody90
Bywalec forum
Posty: 2279
Rejestracja: 19 lut 13, 10:45
BMW: 320D M47
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze
VIN: KE44253

#4

Post autor: Młody90 »

Moze kable sa.juz sparciale ?/ nie szczelny dolot . Najlepiej pod kompa podlaczyc.
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#5

Post autor: mariryb »

Komputer za dużo nie powie, napewno nie wprost.

Moze jak czysciles krokowiec to coś tam zostało, strzępek szmatki, gąbki czy czego tam używałeś i blokuje sie ta przesłona co jest w nim.

Co do zacinania to kwestia przepustnicy wostatecznosci linki. Nic pomiędzy pedałem a przepustnica nie ma.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
znibi
Bywalec forum
Posty: 15
Rejestracja: 10 paź 13, 18:33
BMW: e46 318i n42b20
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: lubin

#6

Post autor: znibi »

Wyreguluj napięcie linki przy przepustnicy... Naciąg troszkę. Mechanizm do naciągania jest taki sam jak przy manetce hamulca w rowerze ;-)
sliwa240
Bywalec forum
Posty: 33
Rejestracja: 11 maja 14, 12:39
BMW: e46 316i 1.9
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: opole

#7

Post autor: sliwa240 »

Młody90 pisze:Moze kable sa.juz sparciale ?/ nie szczelny dolot . Najlepiej pod kompa podlaczyc.
na pierwszy rzut oka kable są ok, ale przejrzę je dokładnie, to samo z dolotem, a na kompa niedługo podjadę bo świeci mi poduszka.

"Moze jak czysciles krokowiec to coś tam zostało, strzępek szmatki, gąbki czy czego tam używałeś i blokuje sie ta przesłona co jest w nim.

Co do zacinania to kwestia przepustnicy wostatecznosci linki. Nic pomiędzy pedałem a przepustnica nie ma."

Przed czyszczeniem krokowca już tak było, przepustnice wyciągnę jeszcze raz i wyczyszczę bo dłuższa trasa męczy z takim pedałem.

Co do naciągu linki - na chłopski rozum, pewnie zwiększy minimalnie obroty na jałowym?
Obrazek
znibi
Bywalec forum
Posty: 15
Rejestracja: 10 paź 13, 18:33
BMW: e46 318i n42b20
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: lubin

#8

Post autor: znibi »

Jak naciagniesz za dużo to zwiększy. Odpal auto i naciagaj aż ciut obroty zwiększy następnie ciut poluznij i juz
sliwa240
Bywalec forum
Posty: 33
Rejestracja: 11 maja 14, 12:39
BMW: e46 316i 1.9
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: opole

#9

Post autor: sliwa240 »

Jak to nie pomoże myślę nad zamówieniem z allegro kompletnej przepustnicy z potencjometrem i tym zaworkiem?(nie wiem jak się to nazywa) 100zl to nie duży wydatek
Obrazek
sliwa240
Bywalec forum
Posty: 33
Rejestracja: 11 maja 14, 12:39
BMW: e46 316i 1.9
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: opole

#10

Post autor: sliwa240 »

doszedł już do mnie interfejs i ze wstępnych odchyleń w silniku mam coś takiego

Obrazek
Obrazek

pierwsza oś, trzyma się na podobnym poziomie co na zdjęciu a w momencie dodawania gazu rośnie ponad zielony obszar, druga oś trzyma się cały czas powyżej a przy gazie jeszcze rośnie.

Zastanawia mnie też to, że gdy usunąłem adaptacje sondy to przez chwilę falują obroty dokładnie w ten sam sposób o który mi chodzi od początku tematu.
No i te spalanie na chwile obecną 10-11l w mieście w możliwie najoszczędniejsza jazda(bez stania w korkach)

Jeszcze takie spostrzeżenie, gdy obroty się chwilowo uspokoją i puszcze auto na luz trzyma ładnie wysoko i równo obroty w granicach 800-900, gdy tylko wyhamuje do 0 będąc cały czas na luzie od razu spadają niżej.
Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”