[E46 316i] pedal gazu, obroty

sliwa240
Bywalec forum
Posty: 33
Rejestracja: 11 maja 14, 12:39
BMW: e46 316i 1.9
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: opole

#81

Post autor: sliwa240 »

isolato pisze:
sliwa240 pisze:...

EDIT: elektrozaworek dmuchając w obydwa wejścia blokuje strumień powietrza, tak ma być?
Jeżeli mówisz o tym czarno-białym, to według mnie w jedną stronę powinien powietrze puszczać :)
tak ten chodzi tak jak mówisz, chodziło mi o ten elektro-zawór pomiędzy egr a czarną puszka :)

Za chwilę będę wycinał blaszkę aby zaślepić ten przewód, zobaczymy co się będzie działo :)
Obrazek
paleta
Bywalec forum
Posty: 399
Rejestracja: 31 mar 12, 22:41
BMW: 316
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Siedlce

#82

Post autor: paleta »

podloz pod blaszke kawalek gumy - np z detki rowerowej ;) no i dobrze zeby to nie byla blaszka z puszki po piwie to bokami nie bedzie przystawac i bedzie lewe powietrze lapalo- musi byc dosyc gruba i sztywna ;)
sliwa240
Bywalec forum
Posty: 33
Rejestracja: 11 maja 14, 12:39
BMW: e46 316i 1.9
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: opole

#83

Post autor: sliwa240 »

No więc tak, po całej operacji która wyglądała w ten sposób
Obrazek

zmieniły się wartości sondy w INPIE, sonda za Katalizatorem spadła do 21% a sonda przed pozostała bez zmian na 100.
żadnej różnicy nie czułem, obroty nadal opadały po odpaleniu ciepłego silnika.

Wyczyściłem EGR(nie był mocno zasyfiony) wymieniłem nity w pompie( w której jeden puścił i wyglądało że jest mała szpara) ale nadal buczał na zimnym (nie buczy jak dałem zaworek zwrotny[czarno-biały] na odwrót :D )

po ponownym złożeniu obie lambdy spadły do takich wartości.
Obrazek

Jeszcze nie miałem czasu się przejechać, ale kręcąc się po podwórku zauważyłem że obroty opadają nawet w trakcie jazdy w miejscu gdy skręci się na maxa w prawą lub lewą strone może to da jakąś wskazówkę.
Obrazek
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#84

Post autor: mariryb »

Mam pomysł na bardziej eleganckie zaślepienie. Zamiast na tym takie coś to lepiej trochę sie cofnąć. Miedzy tym elementem a rurką z kolektora jest krótki wąż gumowy, taki łącznik. To w tego gumowego węża włożyć grubą śrubę i wcisnąć opaską.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
sliwa240
Bywalec forum
Posty: 33
Rejestracja: 11 maja 14, 12:39
BMW: e46 316i 1.9
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: opole

#85

Post autor: sliwa240 »

mariryb pisze:Mam pomysł na bardziej eleganckie zaślepienie. Zamiast na tym takie coś to lepiej trochę sie cofnąć. Miedzy tym elementem a rurką z kolektora jest krótki wąż gumowy, taki łącznik. To w tego gumowego węża włożyć grubą śrubę i wcisnąć opaską.
rzeczywiście lepszy pomysł, ale już zmontowałem wszystko od nowa bo nie było różnicy.
Obrazek
isolato

#86

Post autor: isolato »

będziesz coś działał dalej czy zostawiasz to tak jak jest? 8)
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#87

Post autor: mariryb »

To ja opowiem co było u mnie. Od jakiegoś czasu więcej pali, słabiej idzie. Błąd 125 powtarza sie cyklicznie. Byłem kilka razy na regulacji gazu ale poprawiało sie na chwile albo wogole. Przejrzałem pobieżnie i nic. Czasami falowaly obroty, ale czasem.

Zrobiłem jak pisaliście wyżej. Podłączyłem podciśnienie z kolektora bezpośrednio pod regulator ciśnienia. Dodam, ze ja mam dodatkowe podciśnienie z kolektora pod reduktor lpg.

Po podłączeniu zrobilo sie dobrze. Lepiej jedzie, mniej pali. To pomyślałem ze ta reszta musi być uszkodzona. Rozebralem wszystkie pozostałe elementy podciśnienia i znalazłem małe pęknięcie na wężyki od tego zbiorniczka do zaworu puszczająceggo powietrze z pompy powietrza. Wymieniłem wężyk, zmontowalem wszystko jak jest ori i chodzi jak powinien. Czyli przyczyna - wężyk podciśnienia. Ale nie ustąpił błąd sondy. Byłem dziś na wymianie filtrów gazowych i regulacji i doszliśmy do tego ze jest problem z wypadaniem zapłonu. Na benzynie jest to mało zauważalne ale na gazie bardziej. Stwierdziliśmy ze to na 4 cylindrze. W tej sytuacji świeca, cewka i przewód do sprawdzenia. Przy normalnej jeździe jest ok, ale przy max wciśnięciu gazu mieszanka na 4 jest nie przepalana, część mieszanki pozostaje i jest spalona w kolejnym cyklu co powoduje taki jakby wybuch. Mam hipotezę ze wtedy w jednym cyklu jest mieszanka nie dopalona, a w kolejnym przepalona i powstaje za dużo spalin i wyrzuca błąd sondy.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
sliwa240
Bywalec forum
Posty: 33
Rejestracja: 11 maja 14, 12:39
BMW: e46 316i 1.9
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: opole

#88

Post autor: sliwa240 »

isolato pisze:będziesz coś działał dalej czy zostawiasz to tak jak jest? 8)
ja juz rozkladam ręce, na wtorek umówiłem się do następnego mechanika, opolski serwis bmw na partyzanckiej jak oni nie znajdą przyczyny to pogonie bunie w świat.

tak sobie myślę, może coś z elektryka bo co odpalam auto to mi przez parę sekund szybciej migacz chodzi a żarówki mam wszystkie dobre.


Mariryb - dzięki za wypowiedź, tez ciekawy przypadek, będziesz wymieniał te przewody?
Obrazek
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#89

Post autor: mariryb »

sliwa240 pisze:
isolato pisze: tak sobie myślę, może coś z elektryka bo co odpalam auto to mi przez parę sekund szybciej migacz chodzi a żarówki mam wszystkie dobre.


Mariryb - dzięki za wypowiedź, tez ciekawy przypadek, będziesz wymieniał te przewody?
Migacz szybciej chodzi bo masz w którejś lampie słabą masę. Częsta usterka. Najczęściej w tylnej lampie upala się środkowy pin we wtyczce.

Ja u siebie zacznę od wymiany świecy. Bo mam kilka zapasowych w garażu to podmienie i zobaczę. Jak nie bedzie poprawy to postaram sie znaleźć przewody i cewki na podmianę.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4025
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#90

Post autor: GUMMISS »

Znajdź masowa sciezke w i dolutuj jej kabel do masy, zlapie cyna dość latwo tylko przetrzyj ostrym papierem ściernym. Na budzie znajdź masę na jakiejś srubie i do niej się polacz. Zrób od razu w obydwu lampach bo jedna będzie ciniejsza ;)

Wysłane z mojego ALCATEL_ONE_TOUCH_6030X_Orange przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”