E46 316i n46b18 szarpniecie odpuszczenie/dodanie gazu

punisher
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 14 maja 18, 15:58
BMW: e46 n46b18
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom

#1

Post autor: punisher »

Witam.
Problem przedstawia się następująco: w czasie jazdy przy nagłym dodaniu gazu czuć szarpnięcie , widocznie jest zafalowanie obrotów w każdym zakresie, jednak falowanie nie jest jakieś duże i trwa "setną sekundy". Nie wiem jak to dokładnie opisać. Tak samo jest przy gwałtownym puszczeniu gazu. Jeżeli te czynności robi się z wyczuciem i bardzo powoli puszcza sprzęgło nie jest to aż tak wyczuwalne .

Poduszki raczej ok , były sprawdzane , auto chodzi tak na benzynie jak i na gazie, gaz skalibrowany, dodam ,że po grzebaniu w silniku podczas wymiany czujnika od dsc ( tego wkręcanego w pomop) zaczeły się dziać własnie te rzeczy, w rozmowie z mechanikiem musiał sporo wyjąć i rozłączyć kabelki w tej skrzynce po prawo przy podszybiu żeby dostać się do czujników.
Mógł coś namieszać?
Auto dodam ,że czasem się naprawi i nie szarpie , dzieje się to kiedy np. Jadę na autostradzie przez dłuższy czas z prędkością 160-190. Po zagaszeniu silnika i odpaleniu auto potrafi jechać normalnie .
Błędy które są aktualnie 2A63 oraz 2D0F. - da się je skasować jednak po czasie znowu się pojawiają.
Wcześniej miałem 2A61 i 2A67, 2D0F - wymieniłem wtedy silniczek valvetronic i teraz mam błedy te co wyżej.
Dodam ,że wcześniej z błędami autem nie szarpało , dopiero po ingerencji mechanika w auto podczas wymiany tego czujnika dsc auto zaczęło szaprać i mam to do teraz. On mówi ,że nie wie co może być.

Proszę o jakieś rady i pomoc bo nie chce wymieniać pół auta:/
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10337
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Wklej te błędy, masz brak sygnału z przepływomierza.
2D0F Cyfrowy sterownik silnika: Przepływomierz masowy, sygnał
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
punisher
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 14 maja 18, 15:58
BMW: e46 n46b18
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom

#3

Post autor: punisher »

Dzięki kolego za odpowiedź , jeśli chodzi o błąd to wklejam jaki ma dokładny opis:
2D0F- Hot film air mass meter.

Myślisz ,że szarpanie które występuje może być od popsutej przepływki ?
Jak pisałem wyżej czasem jak przegonie autko i dobrze je nagrzeje (180km/h przez 30min ) to poźniej ten objaw szarpania jakby nie występuje , ale miałem taką przypadłość ,że pokusiło mnie podłączyć autko pod komputer po takim przegonieniu aby sprawdzić czy są może nowe błędy (nie było) - jednak po skasowaniu wszystkich błędów w tym 2D0F auto zaczęło na nowo szarpać.
Możesz to kolego jakoś wytłumaczyć ?
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#4

Post autor: adi3d »

A jakie masz spalanie na setkę? Przy zepsuty przepływomierzu, auto powinno więcej palić.
punisher
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 14 maja 18, 15:58
BMW: e46 n46b18
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom

#5

Post autor: punisher »

Z tym nie mam problemu jest stale od 500km , 9.5l na 100... wcześniej jak miałem stary silniczek valvetronic miałem nawet 11, po wymianie na używkę (niby sprawną) jest 9.5l.
To szarpanie jest denerwujące , jak puszczam gaz lub dodaje go to obroty delikatnie zafalują przez sekunde.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10337
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

punisher pisze: 9 lip 19, 7:27Myślisz ,że szarpanie które występuje może być od popsutej przepływki ?
Tak, sprawdź wtyczkę, czasem z nią jest problem. Chodziło o błąd odczytany w inpa, jego screen.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
punisher
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 14 maja 18, 15:58
BMW: e46 n46b18
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom

#7

Post autor: punisher »

Czy możesz mi powiedzieć gdzie jest ta wtyczka ? Jeśli chodzi o przepływkę to jedyna rzecz jakiej nigdy nie sprawdzałem w tym aucie :)
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10337
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#8

Post autor: maniek21112 »

Przy przepływomierzu, gdzie indziej miałaby być? :roll: za obudową filtra powietrza.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
punisher
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 14 maja 18, 15:58
BMW: e46 n46b18
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom

#9

Post autor: punisher »

Dobra w między czasie jak miałem odpinać wtyczkę , dokładnie wczoraj podczas powrotu z pracy auto spadło z obrotów przy dojezdzie i zatrzymaniu na swiatłach aż w pewnym momencie zgasło , po odpaleniu auta świeci się CHECK ENGINE i tutaj niespodzianka , szarpania już nie ma , jak odejmę szybko gaz lub go dodam jest minimalny skok obrotów ale to nie jest to odczuwalne , wtedy szarpało autem jakby silnik się przesuwał do przodu i nagle wracał do prawidłowej pozycji, aktualnie brak szarpania jednak świeci się check i jak mówiłem , kiedy skasuje błędy podejrzewam ,że szarpanie wróci , odpiąłem też ostatnio wtyczkę od valvetronica i nie było jednak poprawy bo ktoś zaproponował abym odpiął i przejechał i zobaczył czy szarpie , więc myśle ,że to nie jest od valvetronica , więc co Przepływka? do wymiany? check się świeci i nie zamierzam teraz kasować błędów póki nie ma szarpania jezdzi się o wiele lepiej ale powiedzcie mi co to może być i dlaczego nagle przestało szarpać kiedy auto zgasło i ma checka stale świecącego. Nie odczuwam jakoś braku mocy . Może wcześniej jej nie było i nie zwracam na to uwagi...
Pomoże ktoś?? :/
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10337
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#10

Post autor: maniek21112 »

Jakie błędy są obecnie?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”