[E46] 316i n42 - zła praca na zimnym silniku

rysiektr
Bywalec forum
Posty: 684
Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
BMW: E46 Touring N42B20A
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#101

Post autor: rysiektr »

No dobra a napiszesz co Ci naprawili w ramach tej typowej reklamacji? Czy to tajemnica?
dmkj
Bywalec forum
Posty: 57
Rejestracja: 25 mar 14, 12:35
BMW: e46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: tarnow

#102

Post autor: dmkj »

Naprawili to co pierwszym razem .Poprostu podeszli za lekko do tematu sądzili że auto jest proste w naprawie okazało się nieco trudniejsze
zoltar23
Posty: 1
Rejestracja: 29 sty 16, 17:52
BMW: E46 318Ti 143PS (2002) oraz 320d 150PS (2003)
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Wodzisław Śląski

#103

Post autor: zoltar23 »

Witam,
Mam ten sam problem w silniku 2.0 143PS (n42) w automacie 2002r. Auto odpala bez problemu ale zazwyczaj po kilkunastu sekundach dostaje zadyszki (obroty idą w dół) pomaga kilkusekundowe dodanie gazu. Na rozgrzanym silniku auto chodzi bez problemu (tzn. nie spadają obroty), aczkolwiek nie wiem czy nie jest mułowate (na co dzień jeżdżę 320d 150PS)(benzyniaka kupiłem dla żony).
Komp wywala następujące błędy:
http://scr.hu/9xva/djbrj
http://scr.hu/9xva/qcxgz
http://scr.hu/9xva/yhv3j
http://scr.hu/9xva/6xyl3
http://scr.hu/9xva/hbtdq
http://scr.hu/9xva/r6hho

Po zakupie auta wymieniłem olej na 5W30 Motula. Okazało się, że po przejechaniu około 600km ubyło z podziałki na bagnecie od max do min i zaświeca się kontrolka z oleju.
Z wydechu idzie dymek jasny o zabarwieniu jasnoniebieskim. Wygląda na to że odma nigdy nie była wymieniana. Byłem u mechanika.... na ucho stwierdził że rozrząd jest do wymiany.
Nie chcę w ciemno oddawać auta do mechanika bo wiadomo jak z nimi bywa... Poza tym nie mam fachowca od BMW który ogarniałby temat.

Może ktoś miał podobny problem i może polecić dobrego mechanika w okolicy Rybnika, Wodzisławia Śląskiego.
waldek1978
Przyjaciel forum
Posty: 1499
Rejestracja: 28 lis 14, 9:56
BMW: E90
Rok produkcji: 2007
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń

#104

Post autor: waldek1978 »

Wymień odmę oraz uszczelniacze trzonków zaworowych, a będziesz miał spokój ze znikającym olejem. :good: Koszt uszczelniaczy nie jest wielki, komplet ori to wydatek około 200 zł. Uszczelniacze można wymienić bez zdejmowania głowicy.
Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 2164
Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
BMW: G31 530d xDrive
Rok produkcji: 2017
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Płeć:

#105

Post autor: Jarando »

O wymianie napinacza łańcucha rozrządu też możesz pomyśleć.

Wysłane z mojego SM-N910C
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
dmkj
Bywalec forum
Posty: 57
Rejestracja: 25 mar 14, 12:35
BMW: e46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: tarnow

#106

Post autor: dmkj »

panowie kolejny etap usterkowo - nerwowy . Problem pojawia się przy wilgotnosći powietrza np kiedy jest po deszczu lub w trakcie opadow . W czasie jazdy czasem pojawia się lekkie szarpaniecie kontrolka aku zapala sie na doslownie 2 sekundy po czym wszystko wraca do normy. Dzis dodatkowo zapalila sie kontrolka EML auto po chwilli zachowywalo sie poprawnie mimo palacej sie kontrolki eml. Macie jakies pomysly ?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”