[E46] 316i n42 - zła praca na zimnym silniku

Mony
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 17 gru 14, 10:21
BMW: E46 316i n42B18
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow

#1

Post autor: Mony »

Witam,

Posiadam bmw e46 N42B18 316 i, 115 KM sedan z 2002 roku z LPG z przebiegiem 156 000 km(nie potwierdzony, bardzo możliwe ze ma dwa razy więcej przejechane, na LPG przejechane 30 000 km). Problem to praca na 3 cylindrach podczas porannego rozruchu. Auto zapala i zaczyna pracować bardzo nierówno, trzęsie całym samochodem czasami miga check engine. Problem pojawia się głównie na zimnym silniku przy porannym rozruchu. Po odpaleniu samochodu gdy jest bardzo ciepło albo było jeżdżone 2-3 godziny wcześniej to trzęsie samochodem przez jakieś 10 sekund i wszystko wraca do normy. Walczę z podobnymi objawami jakieś 1,5 roku i niestety nikt nie znajduje na to rozwiązania(wcześniej nie zapalał się chceck engine i palił na 4 cylindry rano tylko trzęsło silnikiem jak się nagrzał i nikt nie wiedział dlaczego, dopiero niedawno przed naprawą głowicy rano palił na 3 cylindry) Objawy nie są związane z LPG. Od różnych mechaników specjalizujących się w BMW w Krakowie usłyszałem że to mechaniczne uszkodzenie w głowicy(żadnych błędów na kompie już nie było) dlatego też zdecydowałem się ją naprawić. Rzeczywiście głowica była do naprawy, po jej zrobieniu i naprostowaniu wałka mimośrodowego auto po rozgrzaniu pracuje o wiele lepiej(bardzo delikatnie czuć wibracje w kabinie) i wkręca się równo na obroty. Nie wiem czy ma to znaczenie w kontekście tego problemu ale czerwona kontrola oleju gaśnie z opóźnieniem po odpaleniu(2-3sek)

W samochodzie było robione lub wymienione:
- remont całej głowicy
- naprawa rozrządu(łańcuch, ślizgi, napinacz)
- regeneracja wałka mimośrodowego w valvetroniku(był krzywy)
- wymiana sprzęgła z kołem dwumasowym na nowe
- nowe świece i cewki
- nowa odma, sprawdzana i czyszczona przy każdej naprawie
- nowa sonda lambda
- nowe czujniki wałka rozrządu
- czyszczony przepływomierz
- olej to Motul 5w30

Jestem nowy na forum więc wybaczcie za ewentualne błędy:) Będę bardzo wdzięczny za ewentualne podpowiedzi:)
rysiektr
Bywalec forum
Posty: 684
Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
BMW: E46 Touring N42B20A
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#2

Post autor: rysiektr »

A teraz zaświeca się check engine? Jeśli tak to powinny być jakieś błędy. Skoro był robiony remont, to zakładam, że rozrząd jest dobrze ustawiony. Zespoły regulacyjne wałków rozrządu były sprawdzane?
Cewki/świece są ok?
Mony
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 17 gru 14, 10:21
BMW: E46 316i n42B18
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow

#3

Post autor: Mony »

Czasami się zaświeca i na komputerze wychodzi że wypadanie zapłonów. Rozrząd dobrze ustawiony sprawdzany w rożnych warsztatach, Cewki i świece wymienione ale to nic nie pomogło. Nie wiem czy ten zespół regulacyjny był sprawdzany, doszli jedynie do tego że wałek mimośrodowy był krzywy i został zregenerowany(wyprostowany). Zespól regulacyjny to te dwa koła zębate czy coś jeszcze?I jakie są objawy jego uszkodzenia?
rysiektr
Bywalec forum
Posty: 684
Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
BMW: E46 Touring N42B20A
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#4

Post autor: rysiektr »

Tak zespół regulacyjny to właśnie te 2 koła, jedno na wałku ssącym 2 na wydechowym, podobno najczęściej leci wydechowe. Uszkodzenie powoduje właśnie wypadanie zapłonów, często "klekot" z okolic rozrządu, spadki mocy itd.
Dużo osób przerabiało temat wymiany tych elementów. Możesz zrobić jeszcze 1 test, mianowicie spróbuj odłączyć kostkę od silnika elektrycznego Valvetronic, wtedy sterownik silnika powinien przejść w tryb awaryjny na pracę przepustnicy, zobacz czy nadal będzie to samo.
fredek
Bywalec forum
Posty: 159
Rejestracja: 21 cze 14, 23:24
BMW: brak w trakcie poszukiwań
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: OSTROWIEC

#5

Post autor: fredek »

u mnie też jest lekkie poszarpywanie na zimnym , na ciepłym jest ok, natomiast mam zawyżone wartości spalania stukowego na 4 cylindrze , poza tym znudziło mi się szukanie od czego to jest bo nikt nie jest w stanie powiedzieć nawet w przybliżeniu od czego może być taki problem i stwierdziłem że jak padnie tak że da się to zdiagnozować to naprawię , świece , cewki , filtr paliwa i filtr powietrza zmienione i zero poprawy, W moim przypadku N42 jest pierwszym silnikiem z gamy N i w dodatku ostatnim , taka sama loteria jak diesel więc następny będzie diesel )))
danielo6666
Bywalec forum
Posty: 392
Rejestracja: 30 gru 10, 16:43
BMW: e46 318i 143KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: mielec

#6

Post autor: danielo6666 »

ooooooooo kolego wyżej diesel to dopiero bedziesz rece załamywał jak kupisz jakiego wyjebołka z przebiegiem 400-500tyś km bo nie licz ze kupisz e46 z mniejszym
danielo6666
Bywalec forum
Posty: 392
Rejestracja: 30 gru 10, 16:43
BMW: e46 318i 143KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: mielec

#7

Post autor: danielo6666 »

koledzy w jaki sposób sprawdziliście czy zespoły gegulacyjne wałka ssacego czy wydechowego macie sprawne?
bo jak nie załozyliście na podmianke nowe lub prawie nowe to zapomnijcie że inaczej bedziecie pewni że sa sprawne
z doświadczenia wiem że jak jest którys uszkodzony to komputer nie pokazuje zadnych błedów i wydaje sie z sa ok
a niestety owe zespoły po jakims przebiegu sie zuzywaja i zaczyna wszystko szwankować dlatego jeżeli ktos planuje długo pojeżdzić takim autem to proponuje wymienić oba zespoły na nowe a napewno nie pozałujecie i z 200tyś na nich zrobicie
polecam też wymieniac regularnie olej co 20 tyś np. LIQUI MOLY lub MOTUL
rysiektr
Bywalec forum
Posty: 684
Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
BMW: E46 Touring N42B20A
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#8

Post autor: rysiektr »

No właśnie jak mi powiesz w jaki sposób sprawdzić, te zespoły regulacyjne bez rozbierania i podmianki (nie chce mi się znowu silnika rozbierać i nie mam na podmiankę), to przy najbliższej okazji masz u mnie duuuuuuuuużego browara. Ja próbowałem DISem sprawdzić, gdzieś forum wrzucałem nawet filmik, gdzie opisywałem, że wg. mnie wydechowy się zacina, bądź przepuszcza ciśnienie ale to tylko moje domysły "na logikę", bo nigdzie żadnych danych katalogowych czy innych info jakie one mają mieć parametry pracy przy jakiej prędkości obr. silnika, (czy jakiekolwiek inne parametry ich pracy) nie mogę znaleźć.
fredek
Bywalec forum
Posty: 159
Rejestracja: 21 cze 14, 23:24
BMW: brak w trakcie poszukiwań
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: OSTROWIEC

#9

Post autor: fredek »

danielo6666 pisze:ooooooooo kolego wyżej diesel to dopiero bedziesz rece załamywał jak kupisz jakiego wyjebołka z przebiegiem 400-500tyś km bo nie licz ze kupisz e46 z mniejszym
sam sobie sprowadzę i żeby było ciekawie to przebieg będzie na pewno nie 500 tys km , po prostu pojadę do rodziny i będę miał czas na szukanie, myślę że znajdę rocznik 2005 z przebiegiem około 250 tys km , jak byłem ostatnio to było 2 takie sztuki lekko obdarte w rozsądnych cenach , a za nie uszkodzone to będzie trzeba troszkę zapłacić. Ale kto powiedział że ma być tanio ???
Mony
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 17 gru 14, 10:21
BMW: E46 316i n42B18
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow

#10

Post autor: Mony »

No właśnie 12 stycznia oddaję samochód ponownie do mechanika i mają mieć inny taki sam samochód na podmiankę. Też myślę że może to być vanos. Patrzyłem na nowe to 1800 zł jeden vanos:\ mam kilka opcji używanych gdzie sprzedawcy gwarantują że są sprawne ale nie wiem czy to ma sens.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”