[E46] 316i n42 - zła praca na zimnym silniku

Mony
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 17 gru 14, 10:21
BMW: E46 316i n42B18
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow

#81

Post autor: Mony »

Panowie pytanie dotyczące układu valvetronic, czy można go wyłączyć po prostu i tak jeździć?Są w takim wypadku jakieś skutki uboczne?Ja walczę już od dłuższego czasu z tym i mimo wymiany wałka mimośrodowego silnik(n42b18) dalej pracuje źle głównie na wolnych obrotach i po rozruchu. Teraz ma tak że po zapaleniu na zimnym chodzi chwilę dobrze a po 10-15 sek zaczyna się dławić i przygasać i czuć jakby chodził na 3 gary, trzeba go przegazować i trochę przejechać żeby mu przeszło. Oczywiście błędów w inpie brak, co jakiś czas pojawia się błąd czujnika wałka dolotowego (czujnik wymieniony na oryginał i brak poprawy). Dzisiaj jak odłączyłem czujnik valvetronic to zapalał za każdym razem normalnie i nie czuć drgań silnika, kultura pracy dobra, moc delikatnie spadła ale prawie nieodczuwalnie, check się nie zapalił, jedynie co mnie delikatnie niepokoi to to że na odłączonym czujniku przy gaszeniu czuć jak zarzuci silnikiem. Dzięki za pomoc!
rysiektr
Bywalec forum
Posty: 684
Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
BMW: E46 Touring N42B20A
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#82

Post autor: rysiektr »

A cewki i świece masz dobre? Bo mi padla ostatnio 1 cewka i mialem podobnie ze chodził na wolnych jakby na 3 gary a po dodaniu gazu mu sie naprawialo.
Mony
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 17 gru 14, 10:21
BMW: E46 316i n42B18
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow

#83

Post autor: Mony »

Sprawdzę, dzięki za podpowiedź! A co do valvetronica to myślisz że jest problem żeby jeździć na wyłączonym?
rysiektr
Bywalec forum
Posty: 684
Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
BMW: E46 Touring N42B20A
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#84

Post autor: rysiektr »

W inpie w analog 2 widac prace cewek. Co do odłączonego valvetronica ciężko mi powiedziec. Na pewno nic się silnikowi nie stanie, ale skoro ten silnik ma valvetronic to dobrze by bylo jakby pracowal. W przeciwnym razie pracuje w trybie awaryjnym.
marcepan
Bywalec forum
Posty: 311
Rejestracja: 19 cze 14, 13:33
BMW: e46 328i AT
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Zgierz

#85

Post autor: marcepan »

Tak z ciekawosci jakie parametry opisuja prace cewek ? Jest kazda z osobna pokazana ? Fajnie by bylo gdybys powiedzial jeszcze jakie parametry sa poprawne :)
rysiektr
Bywalec forum
Posty: 684
Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
BMW: E46 Touring N42B20A
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#86

Post autor: rysiektr »

Widac wszystkie cewki oddzielnie. Kazda z nich podczas pracy silnika ma parametr blisko 0. Albo minimalnie na plusie albo na minusie. Przy dodawaniu gazu wszystkie parametry maja byc 0 a jak odpuszczasz gaz to wszystkie parametry maja byc takie same mniej więcej. Jak któryś mocno odbiega od pozostałych przy odpuszczaniu gazu to ta cewka sie konczy. Możesz ewentualnie zamienić cewki miejscami i sprawdzić ponownie. Ja tak wykryłem u siebie kończącą sie cewkę.
marcepan
Bywalec forum
Posty: 311
Rejestracja: 19 cze 14, 13:33
BMW: e46 328i AT
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Zgierz

#87

Post autor: marcepan »

A jak sie nazywaja te parametry od cewek ?
Jak jest padnieta to oczywiscie wypadanie zaplonu a jak sie konczy to co sie dzieje ?
rysiektr
Bywalec forum
Posty: 684
Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
BMW: E46 Touring N42B20A
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#88

Post autor: rysiektr »

Nie pamiętam, ale akurat nie ma to znaczenia. Wchodzisz w analog 2 i masz tylko cewki.
Napisałem Ci wyżej ze mialem tak ze na wolnych chodził na 3 gary.
Mony
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 17 gru 14, 10:21
BMW: E46 316i n42B18
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow

#89

Post autor: Mony »

Sprawdziłem cewki. Załączam link do parametrów:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e3e2e13a9da3c541.html

Generalnie największa wartość jaka się pokazuje to 2.25 po rozruchu. Zapomniałem dopisać że jak silnik pracuje tak nierówno do falują obroty. Wydaje mi się że to nie cewka, kiedyś jak mi padła jedna to odrazu wypadał zapłon. Do tego jak odłączę wtyczkę od czujnika valvetronic to nic się takiego nie dzieje. A może pada silniczek od valveronica(nastawnik) albo czujnik od tego układu i robi takie jaja?Zastanawiam się czy może mieć to jakieś znaczenie ale jak wciskam energicznie pedał gazu to widać jak wyświetlacze, lampki mrugają.
rysiektr
Bywalec forum
Posty: 684
Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
BMW: E46 Touring N42B20A
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#90

Post autor: rysiektr »

Jeśli takie wartości masz po gwałtownym naciśnięciu gazu i odpuszczeniu (podczas schodzenia z obrotów) to jest ok, u mnie wadliwa cewka miała 12, wiec ewidentnie dało się to zauważyć. Możesz jeszcze zaryzykować wymianę silnika valvetronic, używki nie są kosmicznie drogie, wiec nawet jeśli to nie będzie trafiona diagnoza, to nie stracisz dużo, ewentualnie będziesz mógł odsprzedać.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”