[E46] 316i n42 - zła praca na zimnym silniku

rysiektr
Bywalec forum
Posty: 684
Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
BMW: E46 Touring N42B20A
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#61

Post autor: rysiektr »

Albo ten walek jest nieteges albo ci pompa oleju siada stad zbyt slabe cisnienie oleju i walek sie znowu wytarl. Choc rownie dobrze moze to byc jakas pierdola, ktorej niewidac na 1szy rzut oka np. nieszczelny dolot lub weze odmy stad zapach spalenizny.
dmkj
Bywalec forum
Posty: 57
Rejestracja: 25 mar 14, 12:35
BMW: e46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: tarnow

#62

Post autor: dmkj »

diagnoza z inpy powtorzyla bledy z wczorajszego pomiaru i tak 2 sa takie same : 2781 , 27bb
jeden nowy : 2780 cdkbm bezugsmarkengeber
dmkj
Bywalec forum
Posty: 57
Rejestracja: 25 mar 14, 12:35
BMW: e46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: tarnow

#63

Post autor: dmkj »

2780 przetlumaczylem z niemieckiego forum ktore wskazuje na czujnik walka korbowego lub utrata zebow

wychodzi na to , ze wszystkie 3 bledy to sa bledy czujnikow , teraz pytanie czy jest szansa aby wszystkie 3 posypaly sie czy cos innego zle wskazuje
rysiektr
Bywalec forum
Posty: 684
Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
BMW: E46 Touring N42B20A
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#64

Post autor: rysiektr »

Na mój gust, bardzo mało prawdopodobne jest aby wysypały się wszystkie czujniki na raz. Zwłaszcza, że było dużo podobnych przypadków gdzie sypie błędami czujników i w 99% przypadków to nie była wina czujników.
Albo masz gdzieś lewe powietrze, na skutek pękniętej odmy albo komp nie może zasterować Vanosem, bo jest zbyt małe ciśnienie oleju albo przytarty wałek.
Ewentualnie przestawiony rozrząd.
fredek
Bywalec forum
Posty: 159
Rejestracja: 21 cze 14, 23:24
BMW: brak w trakcie poszukiwań
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: OSTROWIEC

#65

Post autor: fredek »

rysiektr pisze:Na mój gust, bardzo mało prawdopodobne jest aby wysypały się wszystkie czujniki na raz. Zwłaszcza, że było dużo podobnych przypadków gdzie sypie błędami czujników i w 99% przypadków to nie była wina czujników.
Albo masz gdzieś lewe powietrze, na skutek pękniętej odmy albo komp nie może zasterować Vanosem, bo jest zbyt małe ciśnienie oleju albo przytarty wałek.
Ewentualnie przestawiony rozrząd.
w tym przypadku kolega ma rację , trzeba posprawdzać odmę , rozrząd i ewentualnie dopiero brać się za regulatory faz rozrządu , ale zastanawia mnie fakt że przez 500 km było ok. Niestety seria N ma wiele dziwnych przypadków i to chyba jeden z nich , ja stwierdziłem że nie będę czekał na awarię i mimo dobrego stanu auta zdecydowałem o sprzedaży i w ciągu tygodnia auto sprzedałem, może lepiej sprzedać i mieć problem z głowy bo oprócz zdrowia psychicznego użytkownika ważna jest też sprawa rosnących wydatków , a problem nadal występuje.
rysiektr
Bywalec forum
Posty: 684
Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
BMW: E46 Touring N42B20A
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#66

Post autor: rysiektr »

Fredek sprzedałeś swoje N42? A jeszcze niedawno coś pisałeś o spalaniu stukowym... Może macie rację..trzeba to sprzedać póki działa i jest coś warte.
dmkj
Bywalec forum
Posty: 57
Rejestracja: 25 mar 14, 12:35
BMW: e46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: tarnow

#67

Post autor: dmkj »

Panowie przed momentem zrobiłem trasę 15 km i auto zgasło w czasie jazdy na 4 biegu 3 razy . Pewnie najlepiej byłoby sprzedać jakk typowy Polak tylko co to zmieni opis tego błędu będzie pod innym loginem ktoś inny będzie miał problem
fredek
Bywalec forum
Posty: 159
Rejestracja: 21 cze 14, 23:24
BMW: brak w trakcie poszukiwań
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: OSTROWIEC

#68

Post autor: fredek »

rysiektr pisze:Fredek sprzedałeś swoje N42? A jeszcze niedawno coś pisałeś o spalaniu stukowym... Może macie rację..trzeba to sprzedać póki działa i jest coś warte.
tak sprzedałem , a ze spalaniem stokowym na 4 cylindrze się nie uporałem niestety bo mi brakło pomysłów, a co do sprzedaży to stwierdziłem że nie będę czekał aż coś się posypie i koszty pójdą w tysiące pln , dostałem taką kasę jaką chciałem i nie było nad czym się zastanawiać. W moim rejonie jak mechanicy słyszą N42 to mają gęsią skórkę na plecach i ich wiedza jest na poziomie aha to ten silnik :o
dmkj
Bywalec forum
Posty: 57
Rejestracja: 25 mar 14, 12:35
BMW: e46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: tarnow

#69

Post autor: dmkj »

A ja już tyle wydałem na naprawę ze teraz już nie odpuszczę choćby miała stać w garazu .....
rysiektr
Bywalec forum
Posty: 684
Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
BMW: E46 Touring N42B20A
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#70

Post autor: rysiektr »

dmkj, no to rozbieraj silnik, zobacz czy węże odmy nie są popękane, popsikaj Plakiem na pracującym silniku po dolocie, zobacz czy obroty nie będą szalały, albo jedź do tych co Ci robili silnik niech się bawią.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”