[E46] 316i N42 Problem z odpalaniem na zimnym silniku pali olej

adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#11

Post autor: adi3d »

A koszty rosną.. Mechanik ogarnia w ogóle te silniki?
dudi273
Bywalec forum
Posty: 23
Rejestracja: 2 kwie 19, 18:03
BMW: 316i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdynia

#12

Post autor: dudi273 »

Podobno specjalizują się w BMW. Ale zaczynam wątpić. Jeśli do końca przyszłego tygodnia będzie brak efektów to zabiorę go gdzieś indziej, bo to już będzie bez sensu.
dudi273
Bywalec forum
Posty: 23
Rejestracja: 2 kwie 19, 18:03
BMW: 316i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdynia

#13

Post autor: dudi273 »

Po wymianie rzeczy które były w kompie jako błędy (już Ori używki, żeby nie iść w chore koszty) czyli przepływomierz i sonda lambda - zero poprawy. Zero błędów i zero poprawy znowu nie pali jak powinno na zimnym. Nie mam pomysłu i mechanik też się poddał.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#14

Post autor: maniek21112 »

Diagnostyka to nie tylko błędy, widocznie trafiłeś nie tam gdzie trzeba. Program do bmw i sprawdzanie. Na podstawie czego wymieniałeś przepływomierz? Skąd wiesz, że używany jest ok?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#15

Post autor: adi3d »

Sprężanie na cylindrach sprawdzone?
dudi273
Bywalec forum
Posty: 23
Rejestracja: 2 kwie 19, 18:03
BMW: 316i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdynia

#16

Post autor: dudi273 »

UWAGA. Byłem wczoraj u speca od BMW i na podstawie opisu powiedział żebym odłączył wtyczkę od valvetronic - auto odpaliło na zimnym, oczywiście wywaliło. Kiedy VVT, ale po za tym wszystko co było poprzednio ustało - nie dymi, nie telepie budą no i odpala bez problemu. Pytanie tylko - co teraz?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#17

Post autor: maniek21112 »

dudi273 pisze: 3 kwie 19, 11:19 Odpięcie wtyczki nic nie dało, dalej ma problem z odpalaniem na zimnym.
Czyli jak to było?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
dudi273
Bywalec forum
Posty: 23
Rejestracja: 2 kwie 19, 18:03
BMW: 316i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdynia

#18

Post autor: dudi273 »

Nie mam pojęcia. Wtedy nic to nie dawało, teraz jak odpiąłem normalnie zagadał, wypluł błąd VVT i odjechałem. :/
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#19

Post autor: maniek21112 »

Z reguły przyczyną jest wałek, ale ten spec chyba wyjaśnił co i jak.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
dudi273
Bywalec forum
Posty: 23
Rejestracja: 2 kwie 19, 18:03
BMW: 316i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdynia

#20

Post autor: dudi273 »

Tak, wspominał, że prawdopodobnie jest zużyty wałek mimośrodowy i stąd takie akcje. Pytanie jak to ugryźć, bo koszt 2k za samą cześć to jakaś herezja.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”