[E46] 316i N42 Problem z odpalaniem na zimnym silniku pali olej
-
- Bywalec forum
- Posty: 23
- Rejestracja: 2 kwie 19, 6:03
- BMW: 316i
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdynia
[E46] 316i N42 Problem z odpalaniem na zimnym silniku pali olej
Witam wszystkich, opiszę swój problem - Przy próbie odpalenia auta na zimnym silniku obroty wskakują nagle na 4-5 tys po czym spadają i silnik gaśnie. Następne - 2-3 próby (zależnie od dnia) odpalenia stają na niczym. Po ponownej próbie odpalenia silnik zaczyna załapywać chociaż telepie nim strasznie i przy mnie trzymającym gaz tak aby obroty nie spadły a silnik trochę się rozgrzał - działa. Gdy jest rozgrzany - odpala bez problemu. Po za tym zauważyłem, że podczas jazdy dymi z rury wydechowej na biało-niebiesko i śmierdzi palonym olejem. Błędy jakie mi wyskoczyły to:
P1343
P1347
P1345
P0012
P0139
Auto jest po podstawowym serwisie, wymieniłem olej, świece, filtry, więc to odrzucamy. Cewki sprawdzone, odłączaliśmy je po kolei.
Pomysły?
P1343
P1347
P1345
P0012
P0139
Auto jest po podstawowym serwisie, wymieniłem olej, świece, filtry, więc to odrzucamy. Cewki sprawdzone, odłączaliśmy je po kolei.
Pomysły?
-
- Bywalec forum
- Posty: 584
- Rejestracja: 16 cze 17, 1:37
- BMW: E46 318i n42
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Toruń
- Lokalizacja: Toruń
To co najprościej to odlacz wtyczkę od Valvetronic ta przy wlewie oleju i sprawdzić czy auto odpala normalnie. Jeżeli wali dymem z rury i spala olej to może któryś pierścień pękł na tłoku. Może to być też przestawiony lub rozsypany rorzad.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 9857
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
P1343 2742 Cyfrowy sterownik silnika: Rozpoznawanie przerw w pracy silnika cylinder 1
P1347 2743 Cyfrowy sterownik silnika: Rozpoznawanie przerw w pracy silnika cylinder 3
P1345 2745 Cyfrowy sterownik silnika: Rozpoznawanie przerw w pracy silnika cylinder 2
P0012 2731 Cyfrowy sterownik silnika: Funkcja układu zmiennych faz rozrządu strona dolotowa
P0139 2721 Cyfrowy sterownik silnika: Starzenie sondy lambda za katalizatorem rząd 1
Wyjmij elektrozawory vanos, wyczyść i zamień miejscami. Masz do wymiany sondę za katalizatorem na banku 2, sprawdź na live data jak pracują. Jakie wnioski dało odpinanie cewek?
P1347 2743 Cyfrowy sterownik silnika: Rozpoznawanie przerw w pracy silnika cylinder 3
P1345 2745 Cyfrowy sterownik silnika: Rozpoznawanie przerw w pracy silnika cylinder 2
P0012 2731 Cyfrowy sterownik silnika: Funkcja układu zmiennych faz rozrządu strona dolotowa
P0139 2721 Cyfrowy sterownik silnika: Starzenie sondy lambda za katalizatorem rząd 1
Wyjmij elektrozawory vanos, wyczyść i zamień miejscami. Masz do wymiany sondę za katalizatorem na banku 2, sprawdź na live data jak pracują. Jakie wnioski dało odpinanie cewek?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony
cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
328ia mańka i żony

540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 9857
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Jeżeli jesteś pewny cewek (masz błędy na trzech cylindrach, więc można je tylko podmieniać z 4 cylindrem) to jeszcze mogą być wtryskiwacze. Zaglądałeś do elektrozaworów?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony
cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
328ia mańka i żony

540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
-
- Bywalec forum
- Posty: 23
- Rejestracja: 2 kwie 19, 6:03
- BMW: 316i
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdynia
UPDATE: Zmieniliśmy z kolegą odmę łącznie z przewodami bo były połamane i w fatalnym stanie. Ogólnie kwestia kopcenie oleju okazała się też trywialna - pompa vacum puszczała na uszczelkach. Po zrobieniu tych dwóch rzeczy, fajnie chodzi, odpala od strzała, ale teraz nowy problem - przy wkręceniu na 2.5k obrotów - gaśnie sam z siebie. Poddaliśmy się i oddałem auto do mechanika. Zobaczymy co on wymyśli. Ale jest już chyba na półmetku.
-
- Bywalec forum
- Posty: 23
- Rejestracja: 2 kwie 19, 6:03
- BMW: 316i
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdynia
Robię update. Wymieniona została na razie cewka która rzekomo była wadliwa i odpowiedzialna za brak możliwości odpalania. Niestety to nie to. Później auto dalej zostało u mechanika, wymienili coś (jestem w delegacji więc nie wiem co) odpalal im bezproblemowo od wtorku do czwartku po czym dzisiaj od nowa ten sam problem. Walka trwa.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
- 105 Odpowiedzi
- 30458 Odsłony
-
Ostatni post autor: dmkj
-
- 5 Odpowiedzi
- 2590 Odsłony
-
Ostatni post autor: dawid1995
-
- 16 Odpowiedzi
- 4155 Odsłony
-
Ostatni post autor: bythomas1
-
- 3 Odpowiedzi
- 736 Odsłony
-
Ostatni post autor: maniek21112
-
- 4 Odpowiedzi
- 1735 Odsłony
-
Ostatni post autor: Spectron